جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳

جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳

شاید پناهنده شده: پلیس اسپانیا به دنبال فاطمه کشاورز؛ دربی بدون آزادی؛ استقلال ۰  پرسپولیس ۱؛ لیورپول ۵ وستهام ۱؛ یکه تازی بارسلونا در صدرجدول لالیگا

نازک بین-عضو تیم وزنه‌برداری جوانان ایران که برای شرکت در مسابقات قهرمانی جهان راهی اسپانیا شده بود، ناپدید شد. طبق اعلام فدراسیون ، فاطمه کشاورز ملی‌پوش دسته ۷۱ کیلوگرم تیم وزنه‌برداری جوانان ایران، هتل محل اقامت در لئون اسپانیا را ترک کرده و تلفن همراه اش نیز خاموش است.مسئولان کاروان ایران پیگیر امور هستند و مراتب به پلیس اسپانیا هم گزارش داده شده است.تیم وزنه‌برداری جوانان ایران به منظور شرکت در مسابقات قهرمانی جهان در اسپانیا حضور دارد. فاطمه کشاورز نیز روز دوشنبه رقابت خود را انجام داد و در رده هشتم قرار گرفت.به گفته سجاد انوشیروانی، این اتفاق در روز برگزاری مسابقات هانیه شریفی و علیرضا عباسپور رخ داده است. فاطمه کشاورز به بهانه سردرد از حضور در سالن مسابقه خودداری کرده و مدعی شده که پس از استراحت به سالن خواهد آمد. اما پس از گذشت مدتی، مشخص شده که او هتل را ترک کرده و دیگر خبری از او نیست.

انوشیروانی در پاسخ به این پرسش که آیا کشاورز پاسپورتش را در اختیار داشت و توانسته وسایل اش را هم ببرد یا خیر؟ گفت:

پاسپورت‌ دختران در دست مربی تیم ملی و پاسپورت پسران در اختیار مربی تیم ملی مردان است. خانم عصفوری مربی تیم بانوان پاسپورت‌ها را در داخل چمدان خود گذاشته بود و زمانی که به اتاق مراجعه می‌کند متوجه می‌شود چمدان او به هم ریخته و پاسپورت فاطمه کشاورز نیست. کشاورز چمدانش را نبرده اما برخی از لباس‌های اش را با خودش برده بود. ما ،به پلیس اطلاع دادیم و شکایتمان هم ثبت شد. سفیر ایران در اسپانیا هم در محل برگزاری مسابقات بود و اهدای مدال علیرضا عباسپور را انجام داد و او نیز پیگیر ماجرا شد.  

 او در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه کشاورز چگونه توانسته به اتاق مربی تیم ملی دسترسی داشته باشد؟ گفت:

فکر می‌کنم با هم هم‌اتاق بودند. من باورم نمی‌شد که فاطمه این کار را کرده چون پنج، شش مسابقه با ما آمده بود و هیچ مشکلی وجود نداشت. من با پدر و مادر کشاورز هم صحبت کردم و به آنها گفتم که اگر خبری از او دارند به ما بدهند. اما، ابراز بی‌اطلاعی کردند و گفتند که با آنها تماس نگرفته‌ است. تلفن همراه کشاورز هم خاموش است. ،ما ،هر لحظه با او تماس می‌گیریم و پیام می‌دهیم. اما امکان برقراری ارتباط وجود ندارد.  

دربی بدون آزادی : استقلال ۰  پرسپولیس ۱

صد و چهارمین دیدار تیم های فوتبال پرسپولیس و استقلال در هفته ششم از بیست و چهارمین دوره رقابت های لیگ ، به جای ورزشگاه آزادی که دست تعمیرات است،به میزبانی ورزشگاه اراک برگزار شد. اولین و مهم‌ترین بازی هفته ششم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران با برتری یک بر صفر پرسپولیس برابر استقلال در اراک همراه شد. شاگردان خوان کارلوس گاریدو با گل دقایق پایانی محمدحسین کنعانی‌زادگان بر رقیب سنتی خود غلبه کردند تا با ۱۱ امتیاز به صدر جدول نزدیک‌تر شوند و اختلاف‌شان با تیم تحت هدایت جواد نکونام را به ۶ امتیاز افزایش دهند.یکی از نکات قابل توجه داربی، تعویض‌هار کارساز خوان کارلوس گاریدو بود. سرمربی اسپانیایی سرخ‌پوشان خلاف همتای خود واکنش مناسبی در جریان بازی داشت و با جا‌به‌جایی‌های ایده‌آل خود روند مسابقه را تغییر داد و به گل برتری دست یافت.

ترکیب استقلال:

سیدحسین حسینی، سامان فلاح، رامین رضاییان، سیلوا، میلاد زکی پور، ابوالفضل جلالی، آرش رضاوند، اندونگ، محمدحسین اسلامی، ماشاریپوف، بلانکو(۴۶ آرمان رمضانی)

ترکیب پرسپولیس:

الکسیس گندوز، محمدحسین کنعانی زادگان، گئورگی گولسیانی، فرشاد فرجی، میلاد محمدی، مسعود ریگی، سروش رفیعی، وحید امیری، فرشاد احمدزاده(۸۴ سعید مهری)، امید عالیشاه(۷۶ لوکاس ژوائو) و علی علیپور( ۸۴ ایوب العملود)

دیدار دو تیم در شرایطی با یک دقیقه سکوت برای گرامیداشت درگذشتگان حادثه معدن طبس آغاز شد. سرخابی های تهرانی برای سومین بار در تاریخ دیدارهای دو تیم، دربی را خارج از تهران برگزار می کردند. پیش از این یک دیدار در سال ۱۳۷۳ در بندرعباس و یک دیدار هم در سال ۱۳۸۱ در ورزشگاه یادگار امام تبریز برگزار شد که هر دو بازی با تساوی به پایان رسیده بود.استقلالی ها که در دقیقه اول موقعیتی را روی دروازه پرسپولیس خلق کردند، روی همین صحنه اولین مصدوم را دادند و در جدالی که بلانکو و محمدی برای تصاحب توپ داشتند، پای مدافع پرسپولیس به صورت مهاجم استقلال خورد که همین برخورد باعث خونریزی صورت بازیکن آبی پوش و توقف چند دقیقه ای بازی شد. بلانکو دقایقی بعد با سر بانداژ شده به بازی ادامه داد.

۱۰ دقیقه ابتدایی بازی با رفت و برگشت توپ تا پشت محوطه جریمه دو تیم دنبال شد و هر چند سرعت بازی بالا بود اما بازیکنان دو تیم آنجایی که باید توپ را به سمت دروازه می بردند و خطرساز می شدند، آن را از دست می دادند تا حریف حمله جدیدی را آغاز کند. هر چند در دقیقه نهم جدال سیلوا و علیپور برای توپ پشت محوطه جریمه استقلال با سرنگون شدن دو بازیکن همراه شد و سرخ ها اعتقاد به خطا داشتند .اما داور از این صحنه عبور کرد.برخلاف دقایق ابتدایی بازی، سرعت دربی در ادامه کاهش پیدا کرد و هر چند بازیکنان تلاش می کردند توپ را به سمت دروازه حریف سوق بدهند. اما اشتباهات آنها در دادن پاس آخر سرعت بازی را گرفت اما در دقایق میانی نیمه اول پرسپولیس حملاتی را روی دروازه استقلال پی ریزی کرد و روی یک کرنر هم دروازه حریف را تهدید کرد اما مدافعان استقلال توپ را دور کردند. در دقیقه ۲۲ علیپور قصد داشت با ضربه سر دروازه استقلال را باز کند اما فلاح توپ را به کرنر فرستاد.سرخپوشان تهرانی که نبض بازی را در اختیار گرفته بودند در دقیقه ۳۳ تا آستانه باز کردن دروازه استقلال پیش رفتند اما دو بار سیدحسین حسینی مانع از باز شدن دروازه تیمش شد. در یک مورد شوت احمدزاده را گلر استقلال برگرداند و در مورد دوم هم ضربه سر علیپور را دفع کرد.در حالی که پرسپولیس دقایق طولانی توپ و میدان را در اختیار داشت و حریف را به شدت تحت فشار گذاشته بود، در دقیقه ۳۹ آبی پوشان در یک ضد حمله صاحب موقعیت گلزنی شدند اما ضربه ابوالفضل جلالی به تیر افقی دروازه سرخ ها برخورد کرد و به بیرون رفت تا بهترین موقعیت آبی پوشان بی ثمر بماند.هر چند بازی در نیمه اول با کارهای سرعتی دو تیم آغاز شد و در اکثر دقایق این نیمه ادامه داشت اما دو تیم در خلق موقعیت های حساس کم رمق بودند و دروازه ها به ندرت تهدید شد. با این حال سهم سرخپوشان در خلق موقعیت بیشتر بود. در وقت های اضافه پرسپولیس بازهم صاحب یک موقعیت خوب شد که حسینی مقابل این تیم ایستاد تا نیمه اول با تساوی بدون گل به پایان برسد.استقلالی ها که در اکثر دقایق بازی ضعیف تر از رقیب خود بودند در دقایق میانی نیمه دوم تلاش کردند وضعیت را تغییر دهند و چند حمله را روی دروازه پرسپولیس پیگیری کردند. اما نتوانستند به موقعیت خطرناکی دست پیدا کنند. در دقایق میانی نیمه دوم دو تیم بیشتر تلاش کردند توپ را بین بازیکنان خود به گردش در بیاورند که همین اتفاق سرعت بازی را گرفت و تا دقیقه ۷۰ بازی با افت عجیبی مواجه شد.

سرانجام دقیقه ۳+۹۰ (گل اول پرسپولیس): خطای رامین رضاییان روی سعید مهری در محوطه جریمه منجر به ضربه پنالتی برای پرسپولیس شد. کنعانی زادگان پشت این ضربه ایستاد و  بازی را یک بر صفر کرد. این نتیجه در ۸ دقیقه وقت اضافی نیز تغییرنکرد و پرسپولیس یک برد ارزشمند کسب کرد.

هواداران استقلال و پرسپولیس که تعدادشان هم در این دیدار در مقایسه با دربی های گذشته بسیار کمتر بود، بارها با پرتاب بطری و اشیا دیگر بازی را از جریان انداختند. در دقیقه ۷۵ زمانی که فرشاد احمدزاده قصد زدن ضربه کرنر را داشت این اتفاق به اوج خودش رسید و برای دقایقی بازی متوقف شد.

یکه تازی بارسلونا در صدر

تیم‌های بارسلونا و ختافه، در جریان دیداری از چارچوب هفته هفتم رقابت‌های فصل ۲۵-۲۰۲۴ لالیگا به مصاف هم رفتند که در نهایت این بازی با نتیجه ۱-۰ به سود میزبان به پایان رسید. روبرت لواندوفسکی تک گل بارسلونا را به ثمر رساند .تا هم شمار گل‌های خود را به ۷ برساند و هم بارسلونا به ۷ پیروزی در هفت بازی برسد.

تساوی شیاطین سرخ در خانه

منچستریونایتد در آغاز فصل جدید لیگ اروپا مقابل توئنته هلند به تساوی خانگی ۱-۱ دست یافت.توئنته در نیمه اول رویکرد محافظه‌کارانه‌ای نداشت و سعی کرد با شجاعت بالا به سمت دروازه یونایتد حمله کند. آن‌ها یک موقعیت جدی گلزنی را نیز به دست آوردند که ضربه لمرز با اختلاف سانتی‌متری از کنار دروازه عبور کرد. در ادامه، شاگردان تن هاخ ابتکار عمل را در دست گرفتند و از سمت مارکوس رشفورد حملات مختلفی را ترتیب دادند. پس از تلاش نافرجام، کریستین اریکسن از روی یک ضربه ریباند بازی‌های خوب اخیرش را تکمیل کرد و یک گل اروپایی به اولدترافورد هدیه داد. توئنته در نیمه دوم عملکرد بهتری داشت و با تعویض‌های سرمربی‌اش نشان داد که نمی‌خواهد به راحتی مقابل شیاطین سرخ تسلیم شود.در اواسط نیمه دوم، روی تمرکز پایین بازیکنان منچستریونایتد که با اشتباه کریستین اریکسن همراه شده بود، سم لامرز گل تساوی را به ثمر رساند. در این صحنه، جایگیری آندره اونانا نیز به اندازه اشتباه اریکسن در گل دریافتی تیمش نقش داشت. منچستریونایتد می‌توانست توسط جاشوا زیرکزی، یکی از معدود بازیکنانی که تلاش می‌کرد کیفیت خوبی از خودش نشان دهد، به گل برسد اما دروازه‌بان توئنته او را ناکام گذاشت. در نهایت بازی با تساوی ۱-۱ پایان رسید تا باز هم نگرانی در مورد فرم و مدل بازی منچستریونایتد به وجود بیاید. شیاطین سرخ در بازی با کریستال پالاس هم به طرزی عجیب، نیمه مربیان را به حریف واگذار کردند و خبری از شادابی اولیه نبود.

لیورپول ۵ وستهام ۱  

تیم‌های لیورپول و وست هم در دیداری از دور سوم رقابت‌های لیگ کاپ به مصاف هم رفتند که این بازی با پیروزی ۵-۱ قرمزهای مرسی‌ساید خاتمه یافت.گل به خودی کوانسا در دقیقه ۲۱، شروع آتش‌بازی لیورپولی‌ها بود. دیوگو ژوتا در دقایق ۲۵ و ۴۹، باخت ۱-۰ را به پیروزی ۲-۱ تبدیل کرد؛ اما این فقط شروع ماجرا بود. لیورپول توسط محمد صلاح به گل سوم رسید و پس از آن نوبت درخشش کودی خاکپویی شد که با زدن گل‌های چهارم و پنجم میزبان، کامبک شیرین تیم اش را به رویایی‌ترین شکل ممکن به پایان رساند.

https://akhbar-rooz.com/?p=251439 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x