جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳

جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳

به اتهام تبانی : بیانیه رسمی فیفا درباره دیدار تیم‌های ملی ایران و فرانسه؛ روسیه به اروپا باز می گردد؛ شکست بزرگ بوندسلیگا و احتمال بحران بزرگ؛۳ مدال نقره و برنز برای ایران؛لیگ لبنان تا اطلاع ثانوی تعطیل شد

نازک بین- ژاوی طبق اعلام روزنامه عربستانی گزینه اصلی سران الاهلی برای جایگزینی سرمربی آلمانی این تیم است . تیم الاهلی در مرحله یک‌شانزدهم نهایی جام حذفی عربستان مغلوب و وداع زودهنگامی با این رقابت‌ها داشت. الاهلی ،در این مرحله به مصاف تیم ناشناخته الجندل رفت و با نتیجه دو بر یک نتیجه را به حریف گمنام خود واگذار کرد. تا یک شگفتی بزرگ در جام حذفی عربستان رقم بخورد. هواداران الاهلی از این شکست بسیار عصبانی‌اند و خواستار اخراج ماتیاس یایسله، سرمربی آلمانی تیم شان، شده‌اند.روزنامه سعودی اسپورت ،نه تنها از احتمال زیاد اخراج سرمربی الاهلی خبر داد. بلکه جایگزین احتمالی او را هم معرفی کرد. این روزنامه عربستانی نوشت: اخراج یایسله، تقریبا قطعی شده است و سران الاهلی برای جایگزینی او روی ژاوی هرناندس دست گذاشته و در تلاش‌اند تا اسطوره آبی‌اناری‌ها را به عنوان سرمربی جدیدشان انتخاب کنند.یایسله ،در واکنش به احتمال اخراج‌شدنش از الاهلی گفت: قبل از هر چیزی باید بگویم که بازی بسیار ضعیفی را برابر الجندل به نمایش گذاشتیم. به حریف احترام گذاشتیم و اشتباهات بسیار بدی داشتیم. من ترسی از اخراج‌شدن ندارم.

روسیه به اروپا باز می گردد

آدیلت بارمنکولوف، رئیس فدراسیون فوتبال قزاقستان گفت که اکثر کشورهای عضو اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) در جلسه کمیته اجرایی از بازگشت تیم‌های جوانان روسیه به مسابقات بین‌المللی حمایت کردند.کمیته اجرایی یوفا ، سه شنبه گذشته در جمهوری چک تشکیل جلسه داد.بارمنکولوف گفت: پس از صحبت‌های من، اظهارات مثبتی از سوی دیگر کشورها مطرح شد که موافق ایده بازگشت تیم‌های جوانان روسیه بودند، طبق احساس من، بیش از نیمی از کشورهای عضو یوفا موافق بازگشت بودند و  برخی از اتحادیه‌ها که مخالف پذیرش تیم‌های ملی و باشگاه‌های روسیه بودند، موضع خود را تغییر دادند. در این جلسه، این موضوع را فقط در مورد جوانان روسی مورد بحث قرار دادیم و موضوع بازگشت بزرگسالان و تیم ملی اصلی روسیه در جلسه یوفا مورد بحث قرار نگرفت.در فوریه ۲۰۲۲، فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) و یوفا تیم‌های ملی و باشگاه‌های روسیه را از حضور در مسابقات بین‌المللی به‌دلیل جنگ اوکراین  محروم کردند. در پاییز ۲۰۲۳، این سازمان ها تصریح کردند که تحریم‌ها تا زمان تکمیل پایان جنگ لغو نخواهد شد.

این حکم بوندسلیگا را به هم می‌ریزد!

بزرگترین بسته حق پخش بوندسلیگا با ۱۹۶ بازی از فصل ۲۶-۲۰۲۵ زنده باید مجدداً به مناقصه گذاشته شود. در ۱۵ آوریل، دازن، حدود ۱.۶ میلیارد یورو برای این بسته پیشنهاد داده بود. اما فدراسیون فوتبال آلمان به طور ناگهانی در عرض ۲۴ ساعت یک ضمانت بانکی درخواست کرد که دازن نتوانست ارائه دهد. در عوض، گفته می‌شود که اسکای برای این بسته با فدراسیون قراردادی امضا کرده است. اکنون این تصمیم لغو شده است.با این حال، این یک پیروزی کامل برای دازن نیست، زیرا این پلتفرم در دادگاه درخواست کرده بود که قرارداد به نام آنها زده شود. اما هیئت داوری این درخواست را رد کرد، زیرا دازن ،نتوانسته بود تمام الزامات قرارداد را آماده کند.این حکم برای بر بوندسلیگا تاثیر زیادی خواهد گذاشت و روزها و ساعات برگزاری بازی‌ها با توجه به برنده مناقصه بعدی می‌تواند دستخوش تغییرات بسیاری شود.در سمت دیگر اسکای که قرارداد را امضا کرده بود، ممکن است به حکم جدید دادگاه اعتراض کند و جلسات جدیدی برای بررسی درخواست تجدیدنظر اسکای برگزار شود. در هر حال حکمی که داده شده یک شکست بزرگ برای بوندسلیگاست و باید دید که ماه‌های آینده که اتفاقاتی رخ خواهد داد.

لیگ لبنان تا اطلاع ثانوی تعطیل شد

فدراسیون فوتبال لبنان اعلام کرد که به خاطر جنگ و ناامنی در این کشور لیگ فوتبال تا اطلاع ثانوی تعطیل شد. کشور لبنان بار دیگر درگیر جنگ شده است.حملات اسرائیل به لبنان چند روزی است که شدت گرفته است.

بهترین بازیکنان هفته فوتبال اروپا

دربازی‌های ابتدای هفته لیگ‌های معتبر اروپایی شاهد درخشش خاص چندین بازیکن بودیم؛ آن‌هایی که با درخشش فراوان، نتایج را به سود تیم خودشان رقم زدند و چشم‌ها را خیره کردند.

انزو میلوت (اشتوتگارت)

شگفت‌انگیزترین نتیجه این هفته با فاصله قابل توجهی، برد ۵ بر یک اشتوتگارت مقابل بوروسیا دورتموند بود اشتوتگارت  نشان داد با رفتن ستاره‌هایش هم هنوز تیم باکیفیتی است. یکی از عوامل مهم این برد مقتدرانه درخشش انزو میلوت در جناح راست خط حمله میزبان نام داشت. این بازیکن ۲۲ ساله در روز یکشنبه واقعاً غیرقابل توقف به نظر می رسید و ۲ گل به ثمر رساند و یک پاس گل  برای هم‌تیمی‌هایش ارسال کرد تا نقش زیادی در برد حماسی تیمش داشته باشد.

یوسف موکوکو (نیس)

هواداران دورتموند که هفته بدی را سپری کردند، احتمالاً با حسرت زیاد به آمار یوسف مقابل سنت‌اتین نگاه می کنند. نیس که به صورت قرضی مهاجم جوان دورتموند را به خدمت گرفته در بازی این هفته خود در لیگ فرانسه با ۸ گل سنت اتین را گل‌باران کرد. می‌توان گفت این دیدار بهترین نمایش موکوکو در رده بزرگسالان بوده. این مهاجم با استعداد با ۲ گل و  یک پاس روی ۳ گل تیمش تاثیر مستقیم داشت. اگر او به همین روند خوب خودش ادامه دهد، بدون شک در آینده‌ای نزدیک به سیگنال ایدونا پارک بازخواهد گشت.

خرونیمو رولی (مارسی)

در اول هفته بازی‌های بسیار سرگرم‌کننده‌ای در سراسر اروپا برگزار شد اما پیروزی ۳ بر ۲  مارسی مقابل المپیک لیون بدون شک بهترین انتخاب بود. گل دقیقه ۹۵ جاناتان روو  پیروزی چشمگیری را برای تیم ۱۰  نفره روبرتو دزربی بدست آورد. مارسی با این پیروزی ۱۳ امتیازی شد و به طور مشترک با پاریسی‌ها در صدرجدول لیگ فرانسه قرار گرفت. ستاره این بازی جذاب خرونیمو رولی، دروازه‌بان مارسی بود. او در ۹۰ دقیقه پرمشغله خود در مجموع ۶ مهار داشت؛ از جمله یک واکنش درخشان برای مهار پنالتی الکساندر لاکازت، کاپیتان لیون.

رافینیا (بارسلونا)

با زدن ۲ گل مقابل ویارئال، ستاره برزیلی بارسا گل‌های خود در فصل جاری به عدد ۷ رساند؛ آن هم در فقط ۶ بازی.منطقی است بگوییم رافینیا زیرنظر هانسی فلیک بهترین دوران خود را در پیراهن بلوگرانا تجربه می‌کند. گل دوم یک ضربه چکشی زیبا مقابل دیگو کونده شکل گرفت و نشان داد بازیکنی که در آستانه ترک تیم بود در حال حاضر چقدر اعتماد به نفس دارد.

ویکتور گیوکرش (اسپورتینگ)

وقتی صحبت آماده‌ترین مهاجمان اروپا باشد، بدون شک ویکتور گیوکرش مهاجم تیم روبن آموریم در صدر لیست خواهد بود. او قطعا مشتریان زیادی در زمستان خواهد داشت. ویکتور گیوکرس پس از به ثمر رساندن یک گل دیگر در برد ۳ بر صفر اسپورتینگ در بازی ابتدای این هفته مقابل آوس، اکنون تنها در ۶ بازی لیگ پرتغال ۱۰ گل به ثمر رسانده؛ آماری که در این سالها شبیه‌اش را فقط از ارلینگ هالند دیده‌ایم.

میشل اولیسه (بایرن مونیخ)

در هفته اخیر فوتبال اروپا بدون شک میشل اولیسه یکی از آماده‌ترین بازیکنان در فاز هجومی بوده. اولیسه پس از اینکه در اولین بازی خود در تاریخ لیگ قهرمانان اروپا ۲ گل به ثمر رساند در پیروزی بایرن مونیخ مقابل وردربرمن نیز گل دیگری را زد. درست است فقط یک گل به تور دروازه حریف رساند اما ۲  گل دیگر برای هم تیمی هایش ساخت تا تاثیر بسزایی در گل‌های تیم کمپانی داشته باشد.این بازیکن ۲۲ ساله ثابت کرده خریدی موفق برای بایرن مونیخ است. دیگر کسی دلش برای لروی سانه تنگ نمی‌شود و ستاره آلمانی تبدیل به ذخیره اولیسه شده.

نایب قهرمانی علیرضا عباسپور در وزنه‌برداری جوانان جهان/ ۳ مدال نقره و برنز برای ایران

وزنه‌بردار ایران در پایان دسته ۸۹ کیلوگرم قهرمانی جوانان جهان به مدال نقره رسید و نایب قهرمان شد. به گزارش ایسنا، رقابت گروه A دسته ۸۹ کیلوگرم وزنه‌برداری پسران قهرمانی جوانان جهان در اسپانیا برگزار شد و نماینده ایران توانست دو مدال نقره و یک برنز بگیرد و نایب قهرمان شود. علیرضا عباسپور با رکورد ۱۵۶ یک‌ضرب، ۱۹۵ دوضرب و مجموع ۳۵۱ کیلوگرم نایب قهرمان جوانان جهان شد.او مدال برنز یک‌ضرب و نقره دوضرب و نقره مجموع را به دست آورد. 

عملکرد وزنه‌بردار ایران به شرح زیر است:

حرکت یک‌ضرب

عباسپور در اولین حرکت یک‌ضرب پشت وزنه ۱۵۶ کیلوگرم قرار گرفت و موفق به مهار این وزنه نشد و آن را انداخت. او ،دوباره پشت وزنه ۱۵۶ کیلوگرم قرار گرفت و در حرکت دوم به راحتی این وزنه را بالای سر برد و به سرعت تخته را ترک کرد. نماینده ایران در حرکت سوم و پایانی خود وزنه ۱۶۱ کیلوگرم را بالای سر برد و داوران پذیرفتند اما هیات ژوری این حرکت را نپذیرفت. به این ترتیب عباسپور با همان رکورد ۱۵۶ کیلوگرم به مدال برنز رسید. 

حرکت دوضرب 

عباسپور در حرکت اول، وزنه ۱۸۶ کیلوگرم را بالای سر برد. او در حرکت دوم وزنه ۱۹۰ کیلوگرم را هم مهار کرد.کادرفنی ایران برای حرکت سوم عباسپور وزنه ۱۹۵ کیلوگرم بود و او موفق به مهار این وزنه شد و مدال نقره گرفت. عباسپور رکورد مجموع ۳۵۱ کیلوگرم را ثبت کرد و نایب قهرمان مسابقات شد. 

مدال‌آوران دسته ۸۹ کیلوگرم:

۱- یمبردی از قزاقستان با رکورد ۱۵۳ یک‌ضرب، ۱۹۹ دوضرب و مجموع ۳۵۲ کیلوگرم (دو مدال طلای دو ضرب و مجموع)

۲- علیرضا عباسپور از ایران با رکورد ۱۵۶ یک‌ضرب، ۱۹۵دوضرب و مجموع ۳۵۱ کیلوگرم (دو مدال نقره دوضرب و مجموع و برنز یک ضرب)

۳- آل بورنوز از کلمبیا با رکورد ۱۵۸ یک ضرب، ۱۹۲ دو ضرب و مجموع ۳۵۰ کیلوگرم (دو مدال برنز دو ضرب و مجموع و نقره یک ضرب)

۴- ارماتوف از ازبکستان با رکورد ۱۶۲ یک ضرب، ۱۸۶ دو ضرب و مجموع ۳۴۸ کیلوگرم (طلای یک ضرب)

به اتهام تبانی :بیانیه رسمی فیفا درباره دیدار تیم‌های ملی ایران و فرانسه

فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) تحقیقات ا ش را درباره بازی تیم‌های فرانسه و ایران در جام جهانی فوتسال آغاز کرد. به گزارش ایسنا، در سومین و آخرین دیدار گروه F جام جهانی فوتسال، دو تیم ایران و فرانسه به مصاف هم رفتند. قبل از بازی شایعاتی به گوش می‌رسید که تیم‌ها قصد دارند دوم شوند تا مسیر راحتی در مرحله حذفی داشته باشند. برنده می‌دانست که حریف مرحله یک‌هشتم نهایی‌اش مراکش، قهرمان فعلی آفریقا و یکی از قوی‌ترین تیم‌های جهان است. علاوه بر این، برزیل، قهرمان پنج دوره جام جهانی فوتسال، که در سه بازی گروهی خود ۲۷ گل زده و تنها و دو گل دریافت کرده، نیز در مرحله بعد حریف یکی از دو تیم خواهد بود.خیلی از تیم‌ها از این اتفاقات که ظن تبانی در آن می رود، شکایت کردند. به گفته سخنگویان تیم‌ها، فرانسه به عمد در این مسابقه باخت تا در قسمت مطلوب جدول قرار بگیرد و از دیدار با برزیل اجتناب کند.فدراسیون جهانی فوتبال در بیانیه‌اش درباره این بازی آورده است: ما ،از شکایات تیم‌های شرکت‌کننده در جام جهانی فوتسال درباره بازی گروه F بین فرانسه و ایران مطلعیم. تا زمانی که روند تحقیقات ما ادامه داشته باشد، هیچ اظهار نظر دیگری انجام نخواهد شد.تیم فرانسه در رده دوم گروه ششم جام جهانی فوتسال قرار گرفت و در مرحله یک‌هشتم نهایی به مصاف تایلند خواهد رفت. ایران نیز فردا پنجشنبه به مصاف مراکش خواهد رفت. اگر شاگردان وحید شمسایی مراکش را شکست دهند در مرحله یک‌چهارم نهایی با برزیل بازی خواهند کرد.

رئال مادرید از تساوی گریخت

رئال مادرید در هفته هفتم لالیگا در سانتیاگو برنابئو میزبان آلاوس بود. رئالی‌ها در دقیقه یک توسط واسکز به گل نخست رسیدند و تا دقیقه ۴۸ با ۲ گل دیگر از ام‌باپه و رودریگو اختلاف را به ۳ گل رساندند.اما از شروع دقیقه ۸۵ تا پایان دقیقه ۸۶، برنابئو برای میزبان تبدیل به جهنم شد و با ۲ اشتباه ۲ گل برای آلاوس بدست آمد. هرچند که این بازگشت کامل نشد تا مادریدها با ۱۷ امتیاز و یک بازی بیشتر و یک امتیاز کمتر از بارسلونا در جایگاه دوم قرار بگیرند.
نتایج سایر بازی‌ها به شرح زیر است:

سویا ۲ – ۱ وایادولید
والنسیا ۰ – ۰ اوساسونا

https://akhbar-rooz.com/?p=251374 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x