جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳

جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳

نیروهای امنیتی از اعتصاب غذای گوهر عشقی در مقابل دفتر نمایندگی سازمان ملل در تهران جلوگیری کردند

گوهر عشقی، مادر دادخواه ستار بهشتی، هفته گذشته با انتشار پیام ویدئویی اعلام کرده بود که در اعتراض به بازداشت مینا سلطانی، مادر شهریار محمدی، از کشته‌شدگان خیزش «زن زندگی آزادی» در بوکان و بازداشت اعضای خانواده پویا بختیاری، معترض جوانی که در اعتراضات آبان ۹۸ کشته شد، دوشنبه ۲ مهر در مقابل دفتر نمایندگی سازمان ملل در تهران اعتصاب غذا خواهد کرد.

اما روز دوشنبه دوم مهر ماه، صفحه گوهر عشقی در شبکه اجتماعی اکس (توییتر سابق) خبر داد که از غروب روز یکشنبه، مأموران امنیتی حکومت با استقرار در کوچه‌ها و خیابان‌های اطراف خانه گوهر عشقی، «منطقه را محاصره کردند و با قطع کامل ارتباطات تلفنی و موبایل، وی را از هرگونه تماس با جهان بیرون محروم کردند».

در پیغام منتشرشده آمده است که «این فشار روانی شدید منجر به افت فشار خون» گوهر عشقی شد و تلاش‌های دخترش، سحر بهشتی برای تماس با او بی‌نتیجه ماند. همچنین گفته شده زمانی‌که گوهر عشقی شخصاً قصد رفتن به تهران را داشت، نیروهای امنیتی مانع شده و «او به علت اضطراب ناشی از شرایط امنیتی، دوباره دچار سرگیجه و افت مجدد فشار خون» شد.

سحر بهشتی از یکی از نزدیکان خود خواست تا برای جویا شدن از حال مادرش به منزل او برود و او را به خانه دخترش بیاورد. این گزارش افزوده است که وضعیت اطراف خانه گوهر عشقی «کاملاً غیرعادی و تحت کنترل نیروهای امنیتی» بوده است.

گوهر عشقی و یکی از نزدیکانش در مسیر متوجه تعقیب خودروهای مشکوک می‌شوند که تا درب منزل سحر بهشتی، ماشین حامل گوهر عشقی را همراهی می‌کردند. پس از انتقال گوهر عشقی به منزل دخترش، «محله تحت کنترل قرار گرفته و هر نوع رفت و آمدی از سوی نیروهای امنیتی رژیم کنترل می‌شود».

https://akhbar-rooz.com/?p=251325 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x