جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳

جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳

هفدهمین روز از اعتصاب سروناز احمدی در زندان اوین

سروناز احمدی، فعال حقوق کودکان محبوس در زندان اوین که از مشکلات اعصاب و روان رنج میبرد، در اعتراض به مخالفت با درخواست مرخصی درمانی در هفدهمین روز از اعتصاب خود بسر میبرد.

یک منبع مطلع ضمن تایید این خبر به هرانا عنوان کرد: خانم احمدی که چند روز پیش مجددا دچار حمله عصبی شده بود، در هفدهمین روز از اعتصاب داروی خود بسر میبرد. سروناز با وجود حال نامساعد روحی و جسمی از دریافت داروهای خود و همچنین داروی آرام بخش امتناع کرده، امری که موجب بروز سردردهای مداوم، بی خوابی و اسپاسم های عضلانی شده است و امکان تکرار این حملات عصبی برای او وجود دارد.

سروناز احمدی پیشتر نیز در جریان حمله نیروهای امنیتی به بند نسوان زندان اوین دچار “پانیک اتک” شده و به بیمارستان منقل شده بود. پزشکان پیشتر اعلام کرده بودند که بیماری خانم احمدی مشکوک به صرع است و نیاز به رسیدگی پزشکی مناسب در خارج از زندان دارد.

این فعال حقوق کودکان از روز شنبه ۱۷ شهریورماه در اعتراض به مخالفت با درخواست مرخصی درمانی و تاخیر در تحویل داروهای مورد نیاز خود، دست به اعتصاب زده است.

سروناز احمدی در تاریخ ۸ اردیبهشت ۱۴۰۲، در آستانه روز جهانی کارگر به همراه شماری از فعالین صنفی و کارگری توسط ماموران امنیتی در منزل محمد حبیبی، فعال صنفی معلمان، بازداشت و به زندان اوین منتقل شد.

خانم احمدی توسط شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران از بابت اتهام “اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت ملی” به ۵ سال حبس و از بابت اتهام “تبلیغ علیه نظام” به ۱ سال حبس مجموعا شش سال زندان محکوم شده بود. نهایتا حکم وی در شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران به ۳ سال و ۶ ماه حبس تعزیری تقلیل یافت.

وی در جریان اعتراضات سراسری سال ۱۴۰۱ نیز بازداشت و نهایتا در تاریخ ۱۶ آذر ماه همان سال، با تودیع وثیقه آزاد شده بود.

سروناز احمدی، دانش‌ آموخته کارشناسی ارشد مددکاری دانشگاه علوم بهزیستی در ولنجک تهران و فعال حقوق کودکان است.

https://akhbar-rooz.com/?p=251315 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x