جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳

جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳

دیدارهای پزشکیان در حاشیه ی اجلاس عمومی سازمان ملل

 مسعود پزشکیان که به منظور شرکت در اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد به نیویورک سفر کرده است، در روز نخست با مدیران ارشد رسانه‌های آمریکایی، گروه اُلدرز، رئیس شورای اروپا، رئیس جمهور سوئیس، رؤسای جمهور فنلاند، تاجیکستان، ترکیه، پادشاه اردن و دبیرکل سازمان ملل دیدار کرد.

پزشکیان در نخستین برنامه کاری نشستی با مدیران ارشد رسانه‌های آمریکایی داشت. مدیران و خبرنگاران ارشد رسانه‌های مختلف از جمله ان بی سی، ای بی سی نیوز، سی ان ان، نیویورکر، واشنگتن پست، آسوشیتدپرس، رویترز و فرانس پرس در این نشست حضور داشتند. رئیس‌جمهور با بیان اینکه آماده بازگشت متقابل همه طرف‌ها به توافق هسته‌ای هستیم، گفت: ایران آن چیزی نیست که رسانه‌های دنیا نشان می‌دهند و آماده‌ایم با همه دنیا در صلح و امنیت زندگی کنیم.

وی همچنان رئیس‌جمهور با اعضای گروه اُلدرز (گروه ریش‌سفیدان متنفذ) که متشکل از سران سابق کشورها و سازمان‌های بین‌المللی است دیدار کرد.

در سومین برنامه کاری روز نخست سفر به مقر سازمان ملل با «شارل میشل» رئیس شورای اروپا دیدار و گفت‌وگو کرد. وی در این دیدار با تاکید بر اینکه امروز دنیا بیشتر از هر زمان دیگری به گفتگو و تعامل نیاز دارد تا زبان زور و تهدید، تصریح کرد: دوری و عدم تعامل ذهنیت‌هایی ایجاد می‌کند که بستر سوتفاهم‌ها و تشدید اختلافات می‌شوند، اما گفتگوی بی‌واسطه و تعامل بهتر می‌تواند مطالب را منعکس و منتقل کند.

پزشکیان همچنین با خانم «ویولا آمهرد» رئیس جمهور سوئیس، «الکساندر اشتوب» رئیس‌جمهور فنلاند، رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه، عبدالله دوم پادشاه اردن، «امامعلی رحمان» رئیس جمهور تاجیکستان و «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد دیدار و در نشست «تقویت اهداف سازمان ملل متحد» شرکت کرد.

https://akhbar-rooz.com/?p=251311 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x