جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳

جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳

مسعود پزشکیان برای شرکت در اجلاس سالانه سازمان ملل به نیویورک رفت

مسعود پزشکیان، رئیس جمهور اسلامی یکشنبه اول مهر/۲۲ سپتامبر برای شرکت در اجلاس سالانه مجمع عمومی سازمان ملل در رأس یک هیئت همراه به نیویورک رفت.

طبق گزارش‌ رسانه‌های رسمی جمهوری اسلامی او قرار است علاوه بر شرکت و سخنرانی در هفتاد و نهمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد، در نشست اجلاس جانبیِ مجمع‌عمومی موسوم به «سران میثاق آینده» نیز شرکت و سخنرانی کرده و با «تعدادی از سران کشورهای شرکت کننده در مجمع عمومی سازمان ملل» و همچنین «گروه‌ها و افراد مرجع سیاسی، اجتماعی، مذهبی، رسانه‌ای و اندیشکده‌های آمریکا» ملاقات و گفت‌وگو کند.

این دومین سفر خارجی مسعود پزشکیان از زمان آغاز دوران ریاست جمهوری اوست. پزشکیان در اولین سفرش به عراق سفر کرد.

طبق گزارش‌های منتشرشده در روزهای گذشته احتمال می‌رود او در سفر به ایالات متحده آمریکا با برخی از مقام‌های اروپایی و حتی به‌طور غیرمستقیم با مقام‌های ایالات متحده از جمله درباره برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی، تحریم‌ها و همچنین تنش‌های جاری در خاورمیانه گفت‌وگو کند.

مسعود پزشکیان پیشتر در پاسخ به خبرنگار «خبرآنلاین» تأیید کرد که قرار است با امانوئل مکرون، رئیس جمهوری فرانسه و همچنین دبیر شورای اروپا دیدار کند. عباس عراقچی، وزیر خارجه دولت پزشکیان نیز پیشتر گفت حکومت ایران مایل است در «چارچوب برجام» برای دستیابی به یک توافق جدید حرکت کند و چنانچه لازم باشد ««مذاکرات را با طرف‌های اروپایی آغاز خواهد کرد و منتظر آمریکا نمی‌ماند».

https://akhbar-rooz.com/?p=251244 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x