دوشنبه ۲ مهر ۱۴۰۳

دوشنبه ۲ مهر ۱۴۰۳

اسرائیل تا بازگشت امن آوارگان به جنگ در لبنان ادامه خواهد داد

وزیر دفاع اسرائیل اعلام کرد که عملیات جنگی در لبنان علیه حزب اله، تا زمانی که شرایط برای بازگشت امن شهروندان تخلیه شده فراهم شود، ادامه خواهد داشت. این درگیری‌ها که با حملات موشکی و پهپادی حزب‌الله و بمباران‌های شدید اسرائیل تشدید شده است، یکی از سخت‌ترین دوره‌های جنگی در منطقه را رقم زده است.

به گزارش رویترز، در روزهای اخیر، هزاران موشک و راکت از سوی حزب‌الله به سمت شمال اسرائیل پرتاب شده و مناطق مختلفی از جمله شهر حیفا را هدف قرار داده است. همزمان، اسرائیل نیز حملات گسترده‌ای به مواضع حزب‌الله در جنوب لبنان انجام داده است. این حملات به دنبال مرگ یکی از فرماندهان ارشد حزب‌الله در بیروت رخ داد.

وضعیت جدید جنگی

نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب‌الله، در مراسم خاکسپاری یکی از فرماندهان این گروه اعلام کرد که حزب‌الله وارد مرحله جدیدی از جنگ شده است. وی تأکید کرد که این نبرد بدون محدودیت و تا زمان حساب‌کشی کامل از اسرائیل ادامه خواهد یافت. این اظهارات در حالی مطرح شد که اسرائیل اعلام کرد تا زمانی که شرایط برای بازگشت امن شهروندان اسرائیلی فراهم شود، عملیات نظامی خود را متوقف نخواهد کرد.

وزیر دفاع اسرائیل، یوآف گالانت، در اظهاراتی تلویزیونی اعلام که نیروهای اسرائیلی برای مراحل بعدی درگیری آماده هستند. وی تأکید کرد این عملیات تا زمانی که تهدیدات علیه اسرائیل رفع نشود، ادامه خواهد یافت.

تشدید حملات

در هفته گذشته، درگیری‌ها بین حزب‌الله و اسرائیل به شدت افزایش یافته است. حزب‌الله با پرتاب موشک‌ها و پهپادهای تهاجمی به مناطق شمالی اسرائیل، این حملات را بخشی از حمایت خود از فلسطینیان در غزه اعلام کرده است. اسرائیل نیز در پاسخ به این حملات، با بمباران‌های سنگین به مواضع حزب‌الله در لبنان پاسخ داده است.

در یکی از این حملات، اسرائیل با استفاده از حملات هوایی، مواضع فرماندهان ارشد حزب‌الله را هدف قرار داد. در این حمله، ۴۵ نفر از جمله ۱۶ نفر از اعضای حزب‌الله کشته شدند. حزب‌الله نیز در پاسخ، با پرتاب موشک‌ها و پهپادهای تهاجمی، به اهداف نظامی و صنعتی اسرائیل حمله کرد.

وضعیت انسانی و اجتماعی

با تشدید درگیری‌ها، هزاران نفر از ساکنان هر دو سوی مرز لبنان و اسرائیل مجبور به ترک خانه‌های خود شده‌اند. اسرائیل نیز به دلیل افزایش حملات موشکی و پهپادی، مدارس را تعطیل کرده و از بیمارستان‌ها خواسته است بیماران و کارکنان خود را به مناطق امن منتقل کنند.

همزمان، صدای آژیرهای خطر به طور مداوم در مناطق مختلف اسرائیل به گوش می‌رسد. با وجود اینکه بیشتر موشک‌ها توسط سامانه‌های دفاع هوایی اسرائیل رهگیری شده‌اند، برخی از موشک‌ها به ساختمان‌های مسکونی اصابت کرده و خساراتی را به بار آورده است.

واکنش‌های بین‌المللی

در سطح بین‌المللی، نگرانی‌ها نسبت به تشدید درگیری‌ها در لبنان و اسرائیل افزایش یافته است. هماهنگ‌کننده ویژه سازمان ملل در لبنان، ژنین هنیس-پلاشرت، اعلام کرد که منطقه در آستانه یک فاجعه قریب‌الوقوع قرار دارد و هیچ راه‌حل نظامی‌ای نمی‌تواند دو طرف را در این درگیری امن‌تر کند.

پاتریارک مارونی‌های لبنان، بشاره بطروس الراعی، نیز در خطبه روز یکشنبه خود، از تلفات انسانی در میان غیرنظامیان و اعضای حزب‌الله ابراز تاسف کرد و از شورای امنیت سازمان ملل درخواست کرد تا هر چه سریع‌تر به این جنگ پایان دهد.

https://akhbar-rooz.com/?p=251198 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x