دوشنبه ۲ مهر ۱۴۰۳

دوشنبه ۲ مهر ۱۴۰۳

تداوم فشارها و مواضع مهاجرستیزانه علیه مهاجران افغانستانی: ورود افغانستانی‌ها به استان کرمانشاه ممنوع شد

مقابله با پناهجویان افغانستانی تحت لوای «ساماندهی اتباع بیگانه غیرمجاز» در ایران ادامه دارد. در ادامه نفرت‌پراکنی علیه افغانستانی‌ها در ایران، حمیدرضا کریمی دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه از ممنوعیت ورود مهاجران افعانستانی به کرمانشاه خبر داد و گفت: «برخورد شدید در انتظار کارفرمایانی است که اتباع خارجی غیرمجاز را بکارگیری کنند».

او روز شنبه ۳۱ شهریور اعلام کرد: «طبق مصوبات کمیسیون ساماندهی اتباع غیر مجاز افاغنه، وزارت کشور و همچنین شورای تأمین استان حضور اتباع افغانی در استان کرمانشاه ممنوع است».

دادستان کرمانشاه با اشاره به این‌که در این راستا تمام دستگاه‌های متولی به ویژه فرمانداری‌ها، بخشداری‌ها، جهاد کشاورزی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، صنعت و معدن و سایر دستگاه‌ها مکلف اند با محوریت اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی و حمایت فرماندهی انتظامی استان نسبت به «شناسایی و تعیین تکلیف اتباع افغانی» در سطح استان کرمانشاه اقدام کنند، افزود: «در صورت مشاهده تخلف کارفرمایان توسط اداره کار در راستای ماده ۱۸۱ قانون کار نسبت به معرفی افراد متخلف به مراجع قضایی اقدام شود تا برای آنها تشکیل پرونده و برخورد قضایی صورت گیرد».

ایران در دو سال اخیر صدها هزار افغانستانی را اخراج کرده است. مقام‌های دولتی ادعا می‌کنند تمام «اتباع» اخراج‌شده غیرمجاز بودند، با این حال مهاجران دارای کارت اقامت نیز همواره با خطر اخراج از ایران روبه‌رو هستند.

افغانستانی‌ها که بیشترین جمعیت مهاجران در ایران را تشکیل می‌دهند هیچ‌گاه از سوی حکومت به‌عنوان پناهنده پذیرفته نشدند. دولت اقامت آن‌ها در دست‌کم ۱۹ استان را کاملاً ممنوع و اشتغال‌شان را به گروه‌های شغلی که «پست» خوانده می‌شوند، محدود کرده است.

https://akhbar-rooz.com/?p=251189 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x