دوشنبه ۲ مهر ۱۴۰۳

دوشنبه ۲ مهر ۱۴۰۳

حزب چپ ایران: تداوم جنگ و کشتار دولت اسرائیل، این بار در لبنان!

اعلام انزجار از کشتار مردم لبنان و فلسطین توسط دولت اسرائیل و پشتیبانی آمریکا و غرب از آن!

دولت دست راستی اسرائیل در صدد است جنگی را که در غزه آغاز کرده‌است، به کل منطقه گسترش داده و پای دولت آمریکا و غرب را بدان بکشاند. این دولت نه تنها به درخواست افکار عمومی جهانیان، حقوق بین الملل، نهادهای بین‌المللی، حتی صدها هزار مردم معترض خود اسرائیل و خانواده‌های گروگان‌های حماس برای آتش بس و آزادی شهروندانش وقعی نمی‌گذارد، بلکه هم‌چنان به کشتار مردم بی‌دفاغ فلسطین و تخریب و ویرانی ساختارهای زیربنائی در غزه و ترور ساکنان کرانه‌ی غربی ادامه می‌دهد و در تقلای گسترش جنگ در منطقه و اینک تخریب لبنان هم هست. طی چند روز گذشته، در لبنان با انفجار پیجرها و بی‌سیم‌های ارتباطی نیروهای حزب‌الله، دست‌کم ۳۷ تن کشته‌ و حداقل سه‌هزار تن دیگر زخمی شدند و هم‌زمان حملات هوائی ارتش اسرائیل به این کشور گسترش یافت. در حملات روز جمعه ارتش اسرائیل به بیروت و برای قتل فرماندهان حزب‌الله، دست‌کم ۳۱ تن از جمله ۳ کودک کشته‌شدند.

وزیر خارجه لبنان در نشست شورای امنیت، انفجار هم‌زمان هزاران دستگاه ارتباطی سیار در کشورش را به درستی یک «حمله تروریستی» و «یک روش جنگی بی‌سابقه در وحشیگری و تروریسم» توصیف کرد و اسرائیل را مسئول آن دانست و اعلام کرد که «اعتبار شورای امنیت در مقابله با حملات اسرائیل بر اساس فناوری مرگبار، در خطر است». کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل نیز، اذعان داشت که این انفجارها «ترس و وحشت گسترده‌ای را در لبنان ایجاد کرده» و تاکید کرد که چنین اقدامی «نمی‌تواند یک امر عادی» تلقی شود. ولی واقعیت این است که چنین ترورهائی از سوی دولت اسرائیل، به یک امر عادی و روزمره تبدیل شده‌است.

تردیدی نیست که این عمل دولت اسرائیل، تروریسم دولتی است. متاسفانه این جنایات از طرف دولت‌ آمریکا و دولت‌های اتحادیه‌ی اروپا با سکوت مواجه می‌شود. هم‌زمان کمک‌های مالی و تسلیحاتی به اسرائیل تداوم یافته‌است. کمک‌هایی که بدون آن‌ها، امکان تداوم جنگ و کشتار در این ابعاد ممکن نبود. دولت اسرائیل در پاسخ به حمله‌ی تروریستی حماس و کشتار ۱۲۰۰ تن و گروگان گرفتن ۲۰۰ تن، تاکنون بیش از ۴۱ هزار نفر را کشته‌است، که اکثر آنان، کودکان و زنان بوده‌اند و تمام غزه را به یک ویرانه تبدیل کرده‌است. جهان غرب در برابر این کشتارها، نه تنها هیچ اقدام معنی‌داری صورت نداده‌است، حتی آن را توجیه هم می‌کند.  تا زمانی کە آمریکا و سایر کشورهای غربی در مقابل جنایات اسرائیل سکوت کزده و با دست و دلبازی سلاح و کمک‌های مختلف در اختیار آن قرار می‌دهند، هیچ چشم‌اندازی برای پایان یافتنِ نسل‌کشی در فلسطین، کشتار غیرنظامیان و استقرار صلحی عادلانە و پایدار در چشم‌انداز نیست. با ادامه‌‌ی جنگ در غزه، خشونت در کرانه‌ی باختری نیز با تصاحب خانه و زمین‌های مردم توسط ساکنان شهرک‌هایی که به طور غیر قانونی در آن منطقه احداث شده‌اند، تشدید شده‌است.

حزب چپ ایران با اعلام انزجار از عملیات تروریستی و جنگ‌طلبانه‌ی دولت دست راستی اسرائیل، بر این باور است که جنایت حماس در ۷ اکتبر، جنایت بزرگ و نسل کشی نتانیاهو و شرکای دست راستی او در غزه و نیز گسترش جنگ به هیچ یک از کشورهای منطقه را توجیه نمی‌کند.  سکوت نهادهای بین المللی و اکثر دولت‌های غربی در برابر آن، بیش از همه دولت آمریکا را، به شریک جرم دولت اسرائیل در ادامه‌ی جنگی جنایتکارانه در غزه و دامن زدن به کشتار و ناامنی در لبنان تبدیل می‌کند. متاسفانه در حالی که مجمع عمومی سازمان ملل متحد، با صدور قطعنامه‌ خواستار پایان دادن به اشغال سرزمین‌های فلسطینی توسط اسرائیل ظرف مهلتی حداکثر ۱۲ ماهه می‌شود، دولت اسرائیل هم‌چنان با قلدری از گردن گذاشتن به قوانین بین‌المللی امتناع نموده، با توسل به جنگ و کشتار،  به اشغال و تصاحب غیرقانونی سرزمین‌های فلسطینی و ادامه‌ی خصومت، جنگ و کشتار در منطقه، تحت عنوان «حفظ امنیت» خود تاکید می‌کند. ما بر این باوریم که هیچ جنگی امنیت اسرائیل را تامین و تضمین نخواهد کرد. حفظ امنیت یک کشور نمی‌تواند بدون درنظرگرفتن حقوق ملت‌های دیگر و از طریق زیر پا نهادن قوانین بین المللی تامین شود. تنها در صلح با مردم فلسطین و کشورهای منطقه و تامین استقلال و امنیت مردم فلسطین است که اسرائیل هم، از امنیت برخوردار خواهد شد. تنش‌زدائی از مناسبات اسرائیل با فلسطین و همسایگان عرب آن، یگانه راه تامین صلح و امنیت برای همگان از جمله اسرائیل است.

هیئت سیاسی – اجرائی حزب چپ ایران

۳۱ شهریور ۱۴۰۳ – ۲۱ سپتامبر ۲۰۲۴

https://akhbar-rooz.com/?p=251179 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x