دوشنبه ۲ مهر ۱۴۰۳

دوشنبه ۲ مهر ۱۴۰۳

اطلاعیهٔ حزب تودهٔ ایران: عملیات تروریستی دولت جنایتکار اسرائیل بار دیگر منطقه را با خطر جنگ تمام‌عیار رو‌به‌رو کرده است

عملیات تروریستی دولت اسرائیل در انفجار “پیجر”‌ها و “واکی تاکی”‌ها در لبنان در روزهای اخیر که منجر به کشته شدن ده‌ها تن و زخمی شدن هزاران نفر از مردم لبنان منجر شده است ماهیت جنگ‌طلب و جنایت‌پیشهٔ دولت نژادپرست اسرائیل و حامیان امپریالیستی‌اش  را بار دیگر در معرض قضاوت افکار عمومی جهان قرار داد.

این عملیات تروریستی عملاً جبهه‌ای جدید در “جنگ‌های تکنولوژیک” ضد مردم لبنان و حزب‌الله  گشوده است که عواقبی خطرناک برای کل منطقه می‌تواند به‌همراه داشته باشد. بر اساس گزارش رسانه‌های رسمی دولت لبنان،  در پی این عملیات تروریستی و ایجاد هراس همگانی نیروی هوایی اسرائیل بیش از صد عملیات جنگی علیه جنوب لبنان و بیروت انجام داد، عملیاتی که به کشته شدن ده‌ها نفر و زخمی شدن شماری از شهروندان این مناطق منجر شد. در مقابل این عملیات تروریستی و بمباران بیروت و مناطق جنوبی لبنان حزب‌الله صدها موشک به سمت خاک اسرائیل شلیک کرد.

در هفته‌های اخیر جهان همچنین با شگفتی تصویرها و ویدئوی خشونت حیوانی سربازان اسرائیلی را شاهد بود که در آن‌ها نشان ‌داده می‌شد سربازان اسرائیلی اجساد سه فلسطینی را از بام خانه‌ای در کرانه باختری به پایین پرتاب می‌کنند. بر اساس گزارش‌ها، این اعمال ضد انسانی طی عملیاتی نظامی در روز پنجشنبه در شهر قباطیه واقع در شمال کرانهٔ باختری رخ داد. به‌گفتهٔ ناظران حقوق بشر، این حادثه نمونه‌ای دیگر از نقض‌ متعدد حقوق بشر به‌وسیلهٔ نیروهای اسرائیلی است. مصطفی برغوثی، دبیرکل جنبش “ابتکار ملی فلسطین”،‌ و عضو مجلس قانون‌گذاری دولت خودگردان فلسطین، رفتار با این اجساد را “اقدامی وحشیانه” توصیف کرد و گفت: “این رفتار نشان‌دهندهٔ اوج سقوط و بی‌رحمی ارتش اشغالگر است.”

حزب تودهٔ‌ ایران در اطلاعیه‌اش پس از ترور “اسماعیل هنیه” در تهران، اعلام کرد معتقد است هدف دولت نژاد‌پرست اسرائیل گسترش جنگ و کشاندن دامنهٔ آن به خاورمیانه و به‌خصوص درگیر کردن لبنان و جمهوری اسلامی در این جنگ خانمان‌سوز است، جنگی که بی‌شک در جهت منافع درازمدت امپریالیسم در منطقهٔ ما خواهد بود.

حزب تودهٔ ایران ضمن محکوم کردن شدید دُور تازهٔ‌ ترور و عملیات جنایتکارانهٔ دولت نژادپرست اسرائیل علیه مردم لبنان، بار دیگر تأکید می‌کند وظیفهٔ همهٔ نیروهای مترقی و صلح‌دوست کشورهای منطقه این است که با درایت و هوشیاری از افتادن به‌این دام خطرناک پرهیز کنند و اجازه ندهند منطقه خاورمیانه بار دیگر برای حفظ رژیم جنایتکار نتانیاهو و همراهان امپریالیستی و اروپایی‌اش درگیر جنگ خانمان‌سوزی دیگر شود، جنگی که عواقب آن برای منطقه فاجعه‌بار خواهد بود.

جنبش جهانی صلح می تواند با بسیج افکار عمومی و تشدید فشار به دولت های کشورهای امپریالیستی جلوی صدور اسلحه و مهمات به اسرائیل را که برای این جنایات جنگی استفاده می شوند را بگیرد. حزب تودهٔ ایران از همهٔ نیروهای مترقی و حامی صلح  در ایران و جهان می‌خواهد ضمن محکوم کردن اقدام‌های جنایت‌‌آمیز دولت اسرائیل در غزه،‌کرانه غربی و لبنان، اقدام‌هایی که برخلاف همهٔ قوانین بین‌المللی است، در مسیر جلوگیری از شعله‌ور شدن آتش جنگی در منطقه که نتایجی فاجعه‌بار در پی خواهد داشت‌ و هم‌زمان و در کنار آن تحمیل صلح به جنگ‌طلبان تمام تلاش‌های‌شان را به‌کار گیرند.

حزب تودهٔ‌ ایران

۳۱ شهریورماه ۱۴۰۳

https://akhbar-rooz.com/?p=251176 لينک کوتاه

5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
توجه!
توجه!
1 ساعت قبل

دو جریان فاشیستی ایکه تا گلو مسلح و جوابگوی کسی نیستند ، با فرض خلع سلاح یک طرف ، طرف مقابل دست بالا را خواهد گرفت ومشگل سر جایش می‌ماند، چه بسا بدتر هم شود.
مسلم است که این جنگ گسترش میابد تا هردو ناتوان شوند ،فکری و پروزه ای برای این حالت شاید منطقی تر و موثر تر باشد.

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x