دوشنبه ۲ مهر ۱۴۰۳

دوشنبه ۲ مهر ۱۴۰۳

سازمان فداییان خلق ایران (اکثریت):  حمله سایبری سازمان‌یافتهٔ اسراییل به ابزار مخابراتی همراه هزاران لبنانی جنایت جنگی و علیه بشریّت است!

در حملات سایبری سازمان‌یافتهٔ اسراییل به وسایل مخابراتی همراه بیش از دوهزار لبنانی مرتبط با شبه‌نظامیان حزب‌الله لبنان، غیرنظامیان، کارکنان واحدهای درمانی و آمبولانس‌ها، تا کنون بیش از سی تن، از جمله چندین کودک، جان‌باخته و هزاران تن زخمی شده‌اند. جان چندصد تن در معرض خطر مرگ قرار دارد و بسیاری از مجروحان برای مداوا مجبور به انتقال به کشورهای دیگر شده‌اند. ما این تهاجم اسراییل را نقض منشور حقوق ملل، جنایت جنگی و جنایت علیه بشریّت می‌دانیم و آن را محکوم می‌کنیم.

جنایات هفتادسالهٔ اسراییل در حقّ همسایگان خود که در قریب به یک سال گذشته حالت جنونی توحّش‌آمیز به خودگرفته است، بدون پشتیبانی غرب و به ویژه دولت آمریکا قابل اجرا و تداوم نیست. برخی کشورهای غربی در روند کشتار یک‌سالهٔ اخیر اسراییل علیه مردم محروم و بی‌خانمان فلسطین تلاش کرده‌اند حساب خود را از اسراییل جدا کنند و تا حدّ به رسمیّت شناختن حقّ مردم فلسطین برای رفع اشغال سرزمین خود و تأمین حاکمیت بر سرنوشتشان پیش رفته‌اند. اما مجموعۀ این دولت‌ها در جامعیت خود، هم از طریق پشتیبانی مطلق سیاسی و هم در قامت پیمان به ظاهر دفاعی و در عمل جنگ‌افروز ناتو نقش تعیین‌کننده در کشتارهای بلاوقفهٔ اسراییل و از جمله جنایت جنگی اخیر اسراییل علیه لبنان دارند. ما سیاست راهبردی این دول در پشتیبانی مطلق از اسراییل را محکوم و آنان را عامل و شریک جرم این جنایت علیه بشریت می‌دانیم.

این حملهٔ سایبری و مخابراتی در ابعادی وسیع، بدعت‌گذاری شومی در تاریخ جنگ در جهان است. استفاده از امکانات فن‌آوری متداول و روزمره در میان همهٔ مردم در سراسر جهان، برای حمله به هستی و تن‌درستی آنان، بدعتی جنایت‌کارانه است. هر انسان، هر کودک در هر جای جهان و در هر محیطی، چه در محل کار، چه در محل تحصیل و چه در خانهٔ خود که باید مکان امن زندگی روزمرهٔ او باشد، می‌تواند آماج این حملات وحشیانهٔ غیرانسانی قرار گیرد. این بدعت‌گذاری غیرانسانی را باید قاطعانه محکوم و برای توقف تعمیم آن مبارزه کرد. ما به عنوان سازمانی عمیقاً صلح‌دوست و انسان‌محور همهٔ مبارزان راه صلح، آزادی، مردم‌سالاری (دموکراسی)، برابری و عدالت اجتماعی را به مبارزه‌ای مشترک و منسجم در این راه فرامی‌خوانیم.

هنوز دقیقاً معلوم نیست در این جنایت حملهٔ سایبری و مخابراتی کدام دولت‌ها و شرکت‌ها هم‌دست و همکار حکومت جنایت‌کار اسراییل بوده‌اند. اما قدر مسلم آن است که اسراییل به تنهایی توان چنین اقدامی را ندارد و فراتر از آن بر همگان آشکار است که بدون اطمینان از پشتیبانی بی‌چون‌وچرای دولت‌های غربی و به ویژه آمریکا، دست به چنین اقدامی نخواهد زد. امروز سخنگویان ایالات متحده در وزارت دفاع و شورای امنیت ملی این کشور در مقابل پرسش صریح خبرنگاران، از محکوم کردن این جنایت گسترده و بی‌رویه اسراییل سرباز زدند. در شرایط مشابه اگر این جنایات در هر کشور دیگر جهان و به وسیله هر کشور دیگر به جز اسراییل صورت گرفته بود، بی‌قیدوشرط به عنوان تروریسم دولتی محکوم شده بود.

نتایج تاکنونی مبارزات صلح‌دوستان جهان با تهاجمات اسراییل نشانۀ امید‌وارکننده‌ای از ثمربخشی این اقدامات و فشار افکار عمومی برای توقف چنین اقدامات شومی است. به باور ما، این بار نیز شرکت‌‌ها و نهادهایی که با چنین حملات تروریستی وحشیانه و غیرانسانی‌ای همکاری و در آن مشارکت می‌کنند، باید در یک اقدام جهانی و یک‌پارچه از سوی صلح‌دوستان جهان تحریم گردند. ما هم‌چنین خواهان رسیدگی سازمان ملل متّحد به این جنایت وحشیانه و غیرانسانی و اتخاذ تصمیم فوری این مجمع جهانی در رابطه با شرکت‌ها، نهادها و دولت‌های مشارکت‌کننده در این جنایت در راستای توقف و عدم تکرار چنین جنایاتی می‌باشیم.

پنج‌شنبه، ۲۹ شهریور ۱۴۰۳ (۱۹ سپتامبر ۲۰۲۴ میلادی)

هیئت سیاسی – اجرایی سازمان فداییان خلق ایران (اکثریت)

https://akhbar-rooz.com/?p=251175 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x