دوشنبه ۲ مهر ۱۴۰۳

دوشنبه ۲ مهر ۱۴۰۳

فاجعه قابل پیشگیری انفجار در شرکت معدنجو‎؛ تسلیت به همه‌ کارگران و خانواده های کارگری

سنديکای کارگران شرکت واحد روز يکشنبه با انتشار بيانيه ای فاجعه مرگ 52 کارگر در حادثه ی معدن شرکت معدنجو را به خانواده های کارگری تسليت گفته و خواستار رسيدگی فوری و عادلانه به اين حادثه و عوامل مسبب آن شده است. سندیکای کارگران شرکت واحد ضمن عرض تسلیت به خانواده های جانباختگان این فاجعه انسانی، علاوه بر کارفرما، کلیه مقامات ذیربط از جمله وزارت کار و اداره کار استان را به دلیل عدم بازرسی دقیق محیط کار به لحاظ ایمنی محکوم کرده و خواستار محاکمه عاملان این فاجعه جبران ناپذیر و پرداخت غرامت و حقوق و مزایا به خانواده های جانباختگان شده است

سندیکای کارگران شرکت واحد روز یکشنبه با انتشار بیانیه ای فاجعه مرگ ۵۲ کارگر در حادثه ی معدن شرکت معدنجو را به خانواده های کارگری تسلیت گفته و خواستار رسیدگی فوری و عادلانه به این حادثه و عوامل مسبب آن شده است. در این اطلاعیه آمده است:

بنا به آخرین اخبار موجود، بدنبال انفجار در معدن زغال سنگ معدنجو در استان خراسان جنوبی ایران تا این لخظه حداقل ۵۲ نفر کشته و بیش از ۲۰ نفر مجروح شده اند.

آنچه مسلم است تحقیقات کامل و‌ مستقل برای محرز شدن از دلایل این انفجار (که نشت گاز در یکی از کارگاه‌های شرکت زغال‌سنگ معدنجوی طبس اعلام شده است) بطور دو‌ فوریتی باید صورت بگیرد. اما شکی نداریم که عدم‌ رعایت‌ استانداردها و‌ مقررات ضروری در مورد ایمنی محیطهای کار و حوادث‌ ناشی از کار و بطور مشخص در مورد کار در معادن از عوامل اصلی این انفجار فاجعه بار و‌ خون آلود بوده است. ‌

کارفرما، شرکت های سرمایه داری و دیگر افراد و‌ نهادها و مقامات مربوطه در این‌کشتار جمعی کارگران مسئولیت مستقیم و‌ کامل دارند و نه‌ تنها باید پاسخگو باشند بلکه خانواده های تمامی قربانیان این حادثه تاسفبار باید بطور کامل و‌همه‌ جانبه خسارت دریافت‌ نموده و تا بررسی و‌‌ تضمین ایمنی این‌معدن هیچ‌ کارگری نباید مجبور به کار در آن شده و در این فاصله‌کلیه‌حقوق و‌ مزایای کارگران باید بطور تمام پرداخت‌گردد.

سندیکای کارگران شرکت واحد ضمن عرض تسلیت به خانواده های جانباختگان این فاجعه انسانی، علاوه بر کارفرما، کلیه مقامات ذیربط از جمله وزارت کار و اداره کار استان را به دلیل عدم بازرسی دقیق محیط کار به لحاظ ایمنی محکوم می کند و خواستار محاکمه عاملان این فاجعه جبران ناپذیر و پرداخت غرامت و حقوق و مزایا به خانواده های این عزیزان می باشد.

صدمه به یک کارگر در هر جا، صدمه به همه ماست.

https://akhbar-rooz.com/?p=251171 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x