یکشنبه ۱ مهر ۱۴۰۳

یکشنبه ۱ مهر ۱۴۰۳

اسرائیل دفتر الجزیره را در رام‌الله بست

شبکه خبری الجزیره اعلام کرده است که نیروهای ارتش اسرائیل روز یکشنبه با یورش به دفتر این شبکه در رام‌الله دستور بسته شدن این دفتر را به کارکنان آن داده‌اند.

به گزارش این شبکه خبری، سربازان اسرائیلی که «به‌شدت مسلح بوده‌اند و ماسک به صورت داشته‌اند» هنگام پخش برنامه زنده وارد این دفتر شدند و دستور دادند که دفتر این شبکه فعلا برای ۴۵ روز بسته بماند.

بر اساس این گزارش، این نیروها با ارائه حکم بسته شدن ۴۵ روزه دفتر الجزیره به ولید العمری، رئیس این دفتر، دلیل بسته شدن این دفتر را اعلام نکردند.

ولید العمری، رئیس دفتر رام‌الله الجزیره، در جریان یورش این حکم را به صورت زنده در برابر دوربین خوانده است.

چهار ماه پیش به دستور مقام‌های اسرائیلی، نیروهای نظامی این کشور به دفاتر این شبکه در ناصره و بیت‌المقدس شرقی یورش بردند و حکم بسته شدن این دفاتر را اجرایی کردند. مقام‌های اسرائیلی در آن زمان این شبکه خبری را «تهدیدی برای امنیت ملی اسرائیل» اعلام کرده بودند.

شبکه الجزیره به نقل از رئیس دفتر خود در رام‌الله گزارش داده است که «هدف گرفتن روزنامه‌نگاران به این شکل با هدف حذف حقیقت و جلوگیری از رسیدن آن به گوش مردم انجام می‌شود.»

یکی از خبرنگاران این دفتر گفته است که سربازان اسرائیلی آخرین میکروفون و دوربین آنها را در خیابان از گزارشگران گرفته‌اند و ولید العمری را به زور از دفتر بیرون کرده‌اند.

آنها در عین حال پوستر شیرین ابوعاقله، خبرنگار این شبکه را که به ضرب گلوله ارتش اسرائیل در کرانه باختری کشته شده بود، به پائین کشیده‌اند.

رابطه میان شبکه قطری الجزیره و اسرائیل مدت‌هاست که با تنش همراه بوده اما با آغاز جنگ در غزه به وخامت کشیده است.

در حالی که اسرائیل جلوی ورود خبرنگاران خارجی به نوار غزه را می‌گرفت، خبرنگاران الجزیره اغلب تنها گزارشگرانی بوده‌‌اند که در این مدت جنگ را از نزدیک گزارش می‌کردند.

در ماه آوریل پارلمان اسرائیل با تصویب قانونی به دولت اجازه داد که دفاتر خبرگزاری‌های خارجی را که در جریان این جنگ «تهدیدی برای امنیت ملی محسوب می‌شوند» موقتا ببندد.

اسرائیل هنوز درباره عملیات بستن دفتر شبکه الجزیره در رام‌الله اظهارنظر نکرده است.

https://akhbar-rooz.com/?p=251143 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x