یکشنبه ۱ مهر ۱۴۰۳

یکشنبه ۱ مهر ۱۴۰۳

مردم حمایت کردند: حمله حکیم زیاش به دولت مراکش در حمایت از اسرائیل؛ برای نسل کشی فلسطینی ها؛ چکش‌ها؛ اسیر حملات شیرهای لندن؛ حضورهواداران ناپولی در ورزشگاه یوونتوس ممنوع شد؛ نتایج فوتبال دراروپا

نازک بین- یک مقام قضایی در ایتالیا هواداران تیم فوتبال ناپولی را از حضور در ورزشگاه خانگی تیم یوونتوس منع کرد. دادستان شهر تورین، حضور هواداران تیم فوتبال ناپولی در ورزشگاه آلیانتس تورین برای تماشای مسابقه بین تیم‌های یوونتوس و ناپولی در هفته پنجم سری A را ممنوع اعلام کرد. این تصمیم در حالی اتخاذ شده بود، که بیش از دو هزار هوادار ناپولی از ناپل و حومه آن برای تماشا بازی به تورین سفر کردند.دلیل این تصمیم دادستان تورین که سایت رسمی باشگاه ناپولی نیز آن را تأیید کرده، اتفاقاتی است که هفته گذشته در جریان بازی ناپولی – کالیاری رخ داد. در آن بازی هواداران دو تیم با یکدیگر درگیری شدید پیدا کردند و هر یک از دو باشگاه بابت این اتفاق ۳۰ هزار یورو جریمه نقدی شدند. برای بازی دیروز تمام بلیت‌های متعلق به هواداران یوونتوس که تعداد آنها بیش از ۳۸ هزار مورد است، فروخته شده. فقط آن دسته از هواداران ناپولی که ساکن مناطقی جز ناپل و حومه آن باشند، می‌توانستند از سکوی تماشاگران تیم میهمان بازی را تماشا کنند.تیم‌های ناپولی و یوونتوس در فصل جدید سری A شروع خوبی داشته‌اند.

فوتبال لیگ های اروپا

پنجمین هفته از رقابت‌های لیگ برتر انگلیس با برگزاری چند دیدار پیگیری شد. در مهمترین بازی، لیورپول در مصاف با بورنموث با نتیجه ۳ بر صفر به برتری رسید. در این بازی لوئیس دیا، ۲ بار برای قرمزها گلزنی کرد و داروین نونیز  دیگر گل لیورپول را به ثمر رساند. آلیسون بکر به دلیل مصدومیت از ناحیه همسترینگ، قادر به حضور در ترکیب لیورپول نبود و کلهر جایگزین او در دروازه شد.

۳ گل و یک گل مردود 

بازی به میزبانی لیورپول در آنفیلد برگزار می‌شد اما این بورنموث در ابتدای نیمه بر روی اشتباه مدافعان، به گل اول دست پیدا کرد. این گل پس از بررسی دوباره توسط داور به دلیل آفساید، مردود اعلام شد. پس از آن لیورپول حملاتی را بر روی دروازه تدارک دید و در دقیقه ۲۶، دیاس بر روی پاس تماشایی ابراهیما کوناته،  گل اول را به ثمر رساند. ۲ دقیقه بعد و دردقیقه ۲۸، دیاس دومین گل خود و تیمش را با پاس دیدنی آرنولد به ثمر رساند. لیورپول دست بردار نبود و در دقیقه ۳۷، داروین نونیز که در این بازی به عنوان بازیکن اصلی در ترکیب حضور داشت، گل سوم را برای شاگردان اسلوت زد. محمد صلاح پاس گل سوم را ارسال کرد و در نهایت نیمه اول با نتیجه ۳ بر صفر به سود لیورپول به پایان رسید

برتری پر گل بایرن مونیخ در خانه رقیب؛ بردهای کمپانی ادامه دارد

چهارمین هفته از رقابت‌های بوندس‌لیگا با برگزاری یک دیدار آغاز شد و بایرن مونیخ برابر وردربرمن با نتیجه ۵ بر صفر به برتری رسید. بایرن مونیخ در فصل جاری با هدایت ونسان کمپانی نتایج خوبی به دست آورده  و با کسب این پیروزی، به روند خوب خود ادامه داد. در این بازی مانوئل نویر به دلیل مصدومیت از ناحیه پا هنگام گرم کردن پیش از بازی از ترکیب کنار گذاشته شد و اولرایش جایگزین او در دروازه شد. گل‌های مایکل اولیسه و جمال موسیالا در نیمه اول، برتری را برای بایرن مونیخ در نیمه اول به همراه داشت. سپس ۳ گل هری کین، اولیسه و سرژ گنبری در نیمه دوم یک برتری ارزشمند را برای آن‌ها به همراه آورد و در نهایت بازی با نتیجه ۵ بر صفر به سود بایرن مونیخ به پایان رسید. 

چکش‌ها؛ اسیر حملات شیرهای لندن

پنجمین هفته از رقابت‌های لیگ برتر انگلیس با برگزاری یک دیدار آغاز شد. چلسی در مصاف با وستهام با نتیجه ۳ بر صفر به سود چلسی به پایان رسید. داربی لندن همواره برای ۲ تیم از اهمیت بسیار زیادی برخوردار بود و اکنون چلسی که در این فصل با هدایت انزو مارسکا، نتایج نسبتا مناسبی کسب کرده به دنبال کسب امتیاز از این بازی تلاش می‌کرد و وستهام با تنها یک پیروزی و ۲ تساوی از ۴ بازی قبلی به دنبال کسب یک پیروزی خانگی می‌گشت. ۲ گل از نیکلاس جکسون در نیمه اول و یک گل از کول پالمر در نیمه دوم، برتری را برای چلسی به همراه داشت. 

پیروزی رئال مادرید و خشم آنچلوتی

تقابل رئال مادرید و اسپانیول پایان‌بخش بازی‌های شب دوم هفته ششم لالیگا بود. این بازی در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو برگزارشد؛ در نهایت به پیروزی ۴ بر یک رئالی‌ها انجامید.برای کهکشانی‌ها در این بازی کارواخال (۵۸)، رودریگو (۷۵)، وینیسیوس جونیور (۷۸) و امباپه (۹۰ – پنالتی) گلزنی کردند.نکته جالب اینکه گل اسپانیول روی اشتباه تیبو کورتوا و در واقع گل به خودی او در دقیقه ۵۴ به ثمر رسید. در این بازی کارلو آنچلوتی مربی رئال از بازی ضعیف تیم اش بین دو نیمه بسیار عصبانی بود و به شدت بازکنان اش را سرزنش کرد. در سایر بازی‌های برگزار شده و نتایج آن به شرح زیر رقم خورد:

وایادولید صفر – رئال سوسیه‌داد صفر
اوساسونا ۲ – لاس‌پالماس یک
والنسیا ۲ – جیرونا صفر

نتایج روز دوم هفته پنجم لیگ برتر فوتبال

تیم‌های فوتبال هوادار تهران و فولاد خوزستان برگزارکننده نخستین دیدار روز دوم از هفته پنجم مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور در ورزشگاه پاس قوامین بودند، دیداری که با برتری یک بر صفر سرخپوشان خوزستانی خاتمه یافت.زننده تنها گل مسابقه هوادار – فولاد خوزستان موسی کولیبالی بود که در دقیقه ۴۰ روی پاس مجتبی نجاریان دروازه تیم هوادار را گشود.شاگردان گل‌محمدی با این برد هشت امتیازی شدند و به رتبه پنجم جدول رده‌بندی لیگ برتر صعود کردند. هوادار نیز که ظاهراً با رحمتی قصد بردن ندارد و سومین شکست فصل را در هفته پنجم متحمل شد، با دو امتیاز به انتهای جدول تنزل یافت.براساس این گزارش، شاگردان سیدمهدی رحمتی تا به اینجای فصل حتی موفق نشدند یک گل به ثمر برسانند و با شش گل خورده به کار خود ادامه می‌دهند.امیر ایار قضاوت دیدار هوادار – فولاد خوزستان را برعهده داشت که در این مسابقه محمد دیندار از هوادار و علی نعمتی، محمدجواد محمدی و ساسان انصاری از فولاد را با کارت زرد جریمه کرد

حمله حکیم زیاش به دولت مراکش به خاطر حمایت از اسرائیل

ستاره مراکشی گالاتاسرای در چند پست اینستا گرامی و توئیتری، از کشورش به خاطر سکوت درباره جنایت‌های نیروهای نظامی و امنیتی اسرائیل انتقاد کرد. اظهارات این بازیکن پس از انتشار ویدئوهای ناراحت کننده ای است که نشان می دهد سربازان اسرائیلی اجساد بی جان فلسطینی ها را از پشت بام های کرانه باختری به بیرون پرتاب می کنند.حکیم زیاش، در یک استوری اینستاگرام این ویدئویی ناراحت کننده را به اشتراک گذاشت که نشان می دهد سربازان اسرائیلی جسد بی جان یک فلسطینی را پس از کشتن او و چند نفر دیگر در شهر قاباطیه اشغالی کرانه باختری از پشت بام ها به طرف پائین پرتاب می کنند. زیاش،در توضیح این ویدئوی تکان دهنده گفت: بیایید یک چیز را روشن کنیم..!ساعاتی بعد، او داستان دیگری را منتشر کرد که خطاب به دولت مراکش بود و نوشت: … “همچنین برای دولت کشور خودمان [پرچم مراکش] بود. که اینک از نسل کشی فلسطینی ها توسط اسرائیل غاضب حمایت می کند.” “شرم بر شما. دیگر بس است.» دیگر بس است!

واکنش به اظهارات صریح حکیم زیاش، تاحد زیادی حمایت کننده بوده است. بسیاری از هواداران فوتبال او ،را به خاطر شجاعت اش و استفاده از تریبون فوتبال  برای دفاع از حقوق فلسطینیان تحسین کردند. از زمان آغاز جنگ در غزه، مراکشی ها به طور فزاینده ای از دولت مراکش به دلیل حفظ روابط با اسرائیل انتقاد کرده و خواستار قطع فوری این روابط با توجه به جنایاتی که در غزه رخ می دهد، شده اند. این احساسات به تظاهرات گسترده در چندین شهر دامن زد و تظاهرکنندگان به خیابان ها ریختند ،تا خشم خود را ابراز کنند و خواستار همبستگی با مردم فلسطین شوند.

https://akhbar-rooz.com/?p=251137 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x