یکشنبه ۱ مهر ۱۴۰۳

یکشنبه ۱ مهر ۱۴۰۳

تعداد کارگران جان باخته در معدن خصوصی زغال سنگ طبس به ۵۱ نفر رسید

حادثه معدن طبس ‌به دلیل تصاعد آنی گاز متان در محل یکی از تونل‌های معدن زغال‌سنگ سبب انفجارهای شدید ‌شد که تاکنون 51 نفر جان خود را از دست دا‌ده‌اند و 20 نفر نیز مصدوم شده‌اند. انفجار معدن در ایران بارها جان کارگران را گرفته است. کارگران معدن از جمله کارگرانی هستند که قربانی سودجویی پیمانکاران و صاحبان معادن می‌شوند که برای سود بیشتر از تأمین ابزار ایمنی استاندارد و رعایت اصول ایمنی سر باز می‌زنند

در پی انفجار شب گذشته در معدن زغال‌سنگ طبس تاکنون ۵۱ نفر جان خود را از دست دا‌ده‌اند و ۲۰ نفر نیز مصدوم شده‌اند.‌

به گزارش خبرگزاری تسنیم از طبس، حادثه معدن طبس ‌به دلیل تصاعد آنی گاز متان در محل یکی از تونل‌های معدن زغال‌سنگ سبب انفجارهای شدید ‌شد که تاکنون ۵۱ نفر جان خود را از دست دا‌ده‌اند و ۲۰ نفر نیز مصدوم شده‌اند که جهت مداو به مراکز درمانی منتقل شده‌اند.

در زمان حادثه انفجار ۶۹ کارگر در بلوک C و B این معدن زغال‌سنگ در طبس مشغول کار بودند که جسد ۲۰ کارگر از بلوک B خارج شد و بلوک B کاملا تخلیه و بسته شد و جانباختگان و مصدومان منتقل شده‌اند، اما با وجود تلاش امدادگران، تمام ۳۰ کارگر محبوس در بلوک C  جان باختند و مجموع جانباختگان این معدن به ۵۰ نفر رسید.

طبق گزارش خبرنگار تسنیم، جسد ۱۸ ‌کارگر دیگر در بلوک C معدن ذغالسنگ باید از معدن خارج شوند که به علت حجم بالای گاز متان، تاکنون امدادگران موفق به حضور در بلوک C معدن نشده‌اند و در حال حاضر امدادگران در تلاشند تا خود را به عمق ۷۰۰ متری معدن برسانند تا بتوانند اجساد این کارگران را خارج کنند.

آخوندی مدیرکل مدیریت بحران استان خراسان‌جنوبی در تشریح آخرین جزئیات حادثه‌ی انفجار معدن زغال‌سنگ معدنجوی شهرستان طبس، گفت: بر اثر حادثه انفجار در معدن زغال‌سنگ معدنجوی طبس، متاسفانه تا این لحظه ۵۱ نفر فوتی و ۲۰ نفر نیز مجروح شده‌اند و تعداد فوتی‌ها افزایش خواهد یافت.

وی افزود: انفجار در معدن زغال‌سنگ طبس ناشی از گاز متان بوده است. بر اثر وقوع رخداد انفجار ناشی از گاز متان در معدن، تا این لحظه ۵۱نفر فوتی و ۲۰مجروح از معدن خارج شده‌اند. احتمال افزایش فوتی‌ها وجود دارد.

مدیرکل مدیریت بحران خراسان جنوبی با بیان این‌که تعداد فوتی‌ها و مصدومین حادثه‌ی معدن طبس هنوز به‌طور دقیق مشخص نیست، افزود: تعدادی از کارگران معدن که مصدوم یا دچار مسمومیت گاز شده بودند، با کمک نیروهای امدادی احیا و به بیمارستان منتقل شده‌اند.

در پی حادثه تأسف برانگیز در معدن معدنجو طبس و ‌جان باختن و مجروح شدن جمعی از کارگران خراسان جنوبی سه روز عزای عمومی در این استان اعلام شده است.

انفجار معدن در ایران بارها جان کارگران را گرفته است. سال گذشته  انفجار در معدن رزمجاه طرزه در شمال شهر شاهرود سبب فروریختن این معدن شد و جان حداقل شش کارگر این معدن را گرفت.

کارگران معدن از جمله کارگرانی هستند که قربانی سودجویی پیمانکاران و صاحبان معادن می‌شوند که برای سود بیشتر از تأمین ابزار ایمنی استاندارد و رعایت اصول ایمنی سر باز می‌زنند.

سازمان پزشکی قانونی در سال ۱۴۰۲ مرگ دست‌کم دو هزار و ۱۱۵ کارگر را بر اثر حوادث کاری ثبت کرده است.  بخش زیادی از حوادث کاری مرگبار در کارگاه‌های خارج از شمول قانون کار، رخ می‌دهد که کارگران آن نه قرارداد کاری دارند و نه بیمه هستند.

https://akhbar-rooz.com/?p=251121 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x