شنبه ۳۱ شهریور ۱۴۰۳

شنبه ۳۱ شهریور ۱۴۰۳

خشم علیه اسرائیل از رفتار سربازان این کشور با اجساد فلسطینان

رفتار وحشيانه سربازان اسرائيلی با جسدهای بی جان چند فلسطينی، موج تازه ای از خشم عليه جنايات اين کشور در غزه و کرانه باختری را به دنبال داشته است. خبرگزاری‌ها به تازگی تصاویری از حادثه‌ای منتشر کرده‌اند که نشان می‌دهد سربازان اسرائیلی اجساد سه فلسطینی را از بام خانه‌ای در کرانه باختری به پایین پرتاب می‌کنند. طبق قوانین بین‌المللی، نظامیان موظفند با اجساد، حتی اجساد دشمنان جنگی، به شکلی انسانی و با احترام برخورد کنند. مصطفی برغوثی، سیاستمدار فلسطینی، رفتار با این اجساد را «اقدامی وحشیانه» توصیف کرد و گفت: «این رفتار نشان‌دهنده اوج سقوط و بی‌رحمی ارتش اشغالگر است»

رفتار وحشیانه سربازان اسرائیلی با جسدهای بی جان چند فلسطینی، موج تازه ای از خشم علیه جنایات این کشور در غزه و کرانه باختری را به دنبال داشته است. خبرگزاری‌ها به تازگی تصاویری از حادثه‌ای منتشر کرده‌اند که نشان می‌دهد سربازان اسرائیلی اجساد سه فلسطینی را از بام خانه‌ای در کرانه باختری به پایین پرتاب می‌کنند. این حادثه طی یک عملیات نظامی در روز پنجشنبه در شهر قباطیه واقع در شمال کرانه باختری رخ داد. به گفته ناظران حقوق بشر، این حادثه نمونه‌ای دیگر از نقض‌ متعدد حقوق بشر توسط نیروهای اسرائیلی است که از زمان آغاز جنگ اسرائیل و حماس در حال افزایش بوده و نشان‌دهنده استفاده از نیروی بیش از حد علیه فلسطینیان است.

وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرده است که این حملات از اواخر ماه اوت تاکنون ده‌ها کشته بر جای گذاشته است. در بیانیه‌ای که ارتش اسرائیل (IDF) منتشر کرده، این حادثه «جدی» و برخلاف ارزش‌های ارتش اسرائیل توصیف شده است. این بیانیه همچنین اعلام کرده است که این حادثه تحت بررسی است، اما ارتش از اظهار نظر در مورد اینکه آیا سربازان مسئول این حادثه تحت پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت یا خیر، خودداری کرده است.

خبرگزاری آسوشیتدپرس (AP) اعلام کرده است که یکی از خبرنگارانش شاهد این حادثه بوده است، اما هنوز نمی‌توان به‌طور دقیق هویت یا وضعیت اجساد را تایید کرد. همچنین تعداد کشته‌شدگان این عملیات نیز در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. طبق گزارش‌ها، نیروهای اسرائیلی طی عملیات پنجشنبه هفت فرد مسلح را کشته‌اند که چهار نفر در درگیری مسلحانه و سه نفر دیگر در حمله هوایی به خودرویی که به گفته ارتش حاوی افرادی بوده که به سمت سربازان آتش گشوده بودند، جان باختند.

اما تاکنون هیچ گروه مسلحی مسئولیت این کشته‌شدگان را بر عهده نگرفته است. عمید شهاده، خبرنگار شبکه العربی، در مصاحبه با شبکه خبری CNN گفت: «یک بولدوزر تلاش کرد تا خانه‌ای را تخریب کند و اجساد را پایین بیاورد، اما این کار نتیجه نداد. سپس سربازان به بام رفتند و اجساد را به پایین پرتاب کردند». او همچنین اشاره کرد که جسد چهارمی نیز از بامی مجاور به پایین انداخته شد.

تصاویر منتشر شده توسط AP از صحنه نشان می‌دهند سه سرباز اسرائیلی یک جسد را که به نظر بی‌جان می‌آید به لبه بام کشانده و آن را به پایین پرت می‌کنند. در تصاویر دیگر، سربازان جسد دیگری را از روی لبه بام مجاور این خانه به پایین می‌اندازند. در یکی از صحنه‌ها نیز یکی از سربازان با لگد زدن به جسدی، آن را تا لبه بام می‌کشد تا از دید دور شود. عکس‌های ثبت‌شده از این عملیات نیز یک بولدوزر ارتش اسرائیل را در حال حرکت در نزدیکی ساختمان‌هایی نشان می‌دهد که اجساد از آنها به پایین پرتاب شده‌اند.

طبق قوانین بین‌المللی، نظامیان موظفند با اجساد، حتی اجساد دشمنان جنگی، به شکلی انسانی و با احترام برخورد کنند. شوان جبارین، مدیر گروه حقوق بشری الحق، در واکنش به این حادثه گفت: «هیچ نیاز نظامی برای انجام چنین عملی وجود ندارد. این فقط یک روش وحشیانه برای برخورد با اجساد فلسطینی‌هاست.» وی پس از مشاهده فیلم، اظهار داشت این تصاویر تکان‌دهنده اما غیرمنتظره نبوده‌اند و او تردید دارد که اسرائیل تحقیقات درستی در این زمینه انجام دهد. به گفته جبارین، ارتش اسرائیل به ندرت سربازانی را که به فلسطینی‌ها آسیب رسانده‌اند تحت پیگرد قرار می‌دهد. او افزود: «احتمالاً بیشترین اقدامی که صورت می‌گیرد، تنبیه انضباطی سربازان خواهد بود، اما هیچ تحقیق یا محاکمه واقعی در کار نخواهد بود.»

مصطفی برغوثی، سیاستمدار فلسطینی، رفتار با این اجساد را «اقدامی وحشیانه» توصیف کرد و گفت: «این رفتار نشان‌دهنده اوج سقوط و بی‌رحمی ارتش اشغالگر است».

همچنین جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی ایالات متحده، نیز گفت: «ما این ویدئو را دیده‌ایم و آن را به شدت ناراحت‌کننده یافتیم. اگر صحت آن ثابت شود، این ویدئو به وضوح رفتار غیرانسانی و ناپسندی را توسط سربازان حرفه‌ای نشان می‌دهد.»

تنش‌ها در کرانه باختری همچنان بالا باقی مانده و عملیات‌های نظامی اسرائیل که طی هفته‌های اخیر شدت گرفته‌اند، به تهدیدی جدی برای جوامع محلی تبدیل شده است. یک کارمند سازمان ملل نیز در روز شنبه توسط یک تک‌تیرانداز اسرائیلی هنگامی که روی بام خانه‌اش در شمال کرانه باختری ایستاده بود، کشته شد.

وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرده است که از زمان آغاز جنگ در نوار غزه در تاریخ ۷ اکتبر، بیش از ۷۰۰ فلسطینی در کرانه باختری توسط گلوله‌های نیروهای اسرائیلی کشته شده‌اند. بخش شمالی کرانه باختری، که از زمان شروع جنگ شاهد بدترین خشونت‌ها بوده است، در مرکز این درگیری‌ها قرار دارد.

روز جمعه، نیروهای اسرائیلی حداقل ۱۴ فلسطینی را در جریان حملات هوایی و آتش تانک‌ها در مناطق شمالی و مرکزی نوار غزه به قتل رساندند. همچنین، تانک‌های اسرائیلی به سمت شمال غرب رفح نزدیک مرز با مصر پیشروی کردند. ساکنان این منطقه از شدت آتش و انفجارها در مناطق شرقی شهر خبر دادند، جایی که نیروهای اسرائیلی چندین خانه را منفجر کردند.

ارتش اسرائیل اعلام کرده است که نیروهای عملیاتی در رفح صدها شبه‌نظامی را کشته، تونل‌ها و مواد منفجره را کشف کرده و زیرساخت‌های نظامی را تخریب کرده‌اند. در همین زمان، درگیری‌های بی‌امان میان نیروهای اسرائیلی و شبه‌نظامیان حماس در نوار غزه ادامه دارد و به موازات آن، تنش‌ها میان اسرائیل و حزب‌الله در این هفته افزایش یافته است.

https://akhbar-rooz.com/?p=251027 لينک کوتاه

3 2 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
F Sharifi
F Sharifi
3 ساعت قبل

صهیونیسم و فاشیسم فرق زیادی با هم ندارند !

متاسفانه دارویی هم برای درمان صهیونیسم وجود ندارد !

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x