شنبه ۳۱ شهریور ۱۴۰۳

شنبه ۳۱ شهریور ۱۴۰۳

مقام اسرائیلی: همه فرماندهان ارشد نیروی «الرضوان» حزب‌الله در حمله هوایی کشته شدند

وبسایت آمریکایی اکسیوس روز شنبه ۳۱ شهریور به نقل از یک مقام اسرائیلی فاش کرد، در حمله هوایی شامگاه جمعه به حومه جنوبی بیروت، همه فرماندهان ارشد نیروی ویژه «الرضوان» حزب‌الله کشته شدند.

باراک راوید تحلیلگر اسرائیلی نیز در این باره به اکسیوس گفت در حمله بعد از ظهر اسرائیل به جنوب لبنان نه تنها ابراهیم عقیل، فرمانده نیروی الرضوان حزب ‌الله به قتل رسید بلکه تمام فرماندهان این نیروی ویژه که تعداد آنها به ۲۰ نفر می‌رسد، کشته شدند.

پیشتر، ارتش اسرائیل اعلام کرده بود که طی روزهای آینده در جبهه شمالی تحولات مهمی رخ خواهد داد.

در همین حال مشاور دفتر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل گفت که خطوط قرمز قبلی در رویارویی با حزب الله دیگر وجود ندارد و اگر حزب الله حملات موشکی خود را متوقف نکند، اسرائیل سطح رویارویی با این حزب را تا نابودی کامل آن افزایش خواهد داد.

از سوی دیگر، یوآو گالانت، وزیر دفاع اسرائیل در شبکه اجتماعی «ایکس» گفت: «اسرائیل در مرحله جدید به سلسله اقدامات خود علیه حزب‌الله لبنان تا رسیدن به هدف خود یعنی بازگشت ساکنان شمال به خانه‌های خود و برقراری امنیت برای آنها، ادامه خواهد داد».

در همین حال، لوید آستین، وزیر دفاع ایالات متحده، در ششمین تماس تلفنی در کمتر از یک هفته با یوآو گالانت همتای اسرائیلی خود، نگرانی شدید ایالات متحده از تشدید تنش میان اسرائیل و حزب الله را ابراز کرد.

آستین در بیانیه‌ای پس از اشاره وزیر دفاع اسرائیل به آغاز مرحله جدیدی از جنگ بر ضرورت دستیابی به راه حل دیپلماتیک برای بحران اسرائیل و حزب الله لبنان تاکید کرد.

نشست فرماندهان ارشد حزب‌الله لبنان چگونه لو رفت؟

رادیو اسرائیل» مدعی شد که «یک منبع امنیتی معتبر» اطلاعات مربوط به نشست فرماندهان ارشد نیرو‌های نخبه یگان «رضوان» حزب‌الله لبنان را در اختیار رژیم صهیونیستی قرار داد.

به گزارش الجزیره، آن‌گونه که رسانه‌های اسرائیلی مدعی هستند بنابر همین اطلاعات منتقل‌شده ارتش این رژیم نشست فرماندهان یگان رضوان را در ضاحیه جنوبی بیروت با حمله موشکی هدف قرار داد.

در این حمله موشکی «ابراهیم عقیل» فرمانده بزرگ یگان رضوا ن و ۱۵ نفر از اعضای حزب‌الله شهید شدند.

جنبش حزب الله لبنان ساعاتی پس از این حمله موشکی با صدور بیانیه‌ای به طور رسمی کشته شدن فرماندهان خود را تأیید کرده است.

در بیانیه حزب الله لبنان آمده است: امروز فرمانده ما ابراهیم عقیل پس از عمری مجاهدت و جان فشانی، وارد آمدن جراحت و پیروزی‌ها و دستاورد‌های بسیار به خیل شهدا پیوست. او شایسته رسیدن به درجه شهادت بود.

حزب الله لبنان اسامی ۱۲ نیروی خود که در حمله نیروی هوایی اسرائیل به بیروت به شهادت رسیدن را منتشر کرد که در میان آن‌ها ۸ فرمانده رده بالای تیپ رضوان دیده می‌شود.

در پی صدور بیانیه حزب‌الله لبنان مبنی بر کشته شدن «ابراهیم عقیل» به همراه ۱۴ تن از فرماندهان ارشد و نخبه‌ نیروی «الرضوان» در جریان حمله اسرائیل به حومه جنوبی لبنان، رسانه‌ها عکس‌هایی آرشیوی از عقیل با فرماندهان سابق کشته شده نیروی قدس سپاه پاسداران، به ویژه قاسم سلیمانی منتشر کردند.

ابراهیم عقیل پس از کشته شدن فواد شکر، به عنوان مسئول اداره عملیات ویژه حزب‌الله منصوب شد. او همچنین در «مجلس شورا»، عالی ترین نهاد نظامی حزب الله، عضویت داشت. در سال ۲۰۱۵، وزارت خزانه‌داری آمریکا عقیل را به‌ دلیل عملیات‌ ترور علیه اهداف آمریکایی به عنوان یک تروریست جهانی معرفی کرد و برای ارائه اطلاعات درباره او ۷ میلیون دلار جایزه تعیین کرد.

احمد وهبی دیگر فرمانده ارشد حزب اله که مرگش تایید شده، تا اوایل سال جاری بر عملیات نظامی «نیروی رضوان» نظارت می‌کرد.

وهبی در سال ۱۹۶۴ در جنوب لبنان متولد شد و از زمان تاسیس حزب‌الله به این گروه پیوست. او از زمان کنترل اسرائیل بر جنوب لبنان در تعداد زیادی از عملیات نظامی علیه اسرائیل شرکت کرد.

وهبی در سال ۱۹۸۴ به اسارت اسرائیل درآمد. او تا سال ۲۰۰۷، مسئول یگان آموزش مرکزی حزب‌الله بود و تا سال ۲۰۱۲ مسئولیت آموزش «نیروی رضوان» را برعهده داشت.

وهبی از فرماندهان اصلی حزب‌الله در مقابله با حملات به مرزهای شرقی لبنان و استان‌های مختلف سوریه بود.

وی، فرماندهی عملیات‌های نظامی یگان رضوان از آغاز نبرد بین حماس و اسرائیل در ۷ اکتبر تا اوایل سال ۲۰۲۴ را برعهده داشت.

وهبی در پی کشته‌شدن وسام الطویل، عهده‌دار مسئولیت نظارت بر یگان آموزش مرکزی شد.

https://akhbar-rooz.com/?p=251025 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
F Sharifi
F Sharifi
1 ساعت قبل

احمق ها باز هم عبرت نگرفتند ،باز هم اشتباه کردند !

از سخنان قصار رهبر نظام اسلامی هنگام سرکوب و کشتار در جنبش زن ،زندگی،ازادی

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x