شنبه ۳۱ شهریور ۱۴۰۳

شنبه ۳۱ شهریور ۱۴۰۳

تداوم صدور و تایید احکام اعدام زندانیان سیاسی

بنا بر گزارشات منتشره از سوی محافل حقوق بشری احکام اعدام زندانیان سیاسی همچنان ادامه دارد. بنابر این گزارشات احکام اعدام ۳ زندانی سیاسی در دادگاه های انقلاب صدور و تایید شده است.

برای سومین بار حکم اعدام زندانی سیاسی محمد جواد وفایی ثانی توسط دادگاه انقلاب صادر و به وی ابلاغ شده است. این حکم توسط ۲قاضی به نام‌های یزدان‌خواهر و سعدی‌ماکان صادر شده است.

حکم اعدام زندانی سیاسی محمد جواد وفایی ثانی برای سومین بار توسط دادگاه انقلاب مشهد صادر و به وی ابلاغ شد.

زندانی سیاسی سید محمدجواد ثانی متولد ۱۳۷۵، قهرمان بوکس آموزشگاه‌های مشهد است. او در اسفند ۹۸، در پی اعتراضات آبان ۹۸ توسط سپاه پاسداران دستگیر و به مدت ۶۵ روز تحت شکنجه جسمی و روحی محبوس بود.

روز یکشنبه ۱۹ دی‌ماه ۱۴۰۰، دکتر بابک پاک نیا وکیل دادگستری در صفحه رسمی خود از صدور حکم اعدام برای زندانی سیاسی سید محمد جواد وفایی ثانی خبر داد. او به اتهام «افساد فی الارض» از طریق «تحریق و تخریب عمدی اماکن خاص از جمله ساختمان تعزیرات حکومتی» توسط قاضی منصوری در شعبه ۴ دادگاه انقلاب مشهد به اعدام محکوم شد. وی متهم به هواداری از مجاهدین خلق می‌باشد.

در آذرماه ‍۱۴۰۱، حکم اعدام او توسط شعبه نهم دیوان عالی کشور نقض و برای رسیدگی مجدد به شعبه هم‌عرض ارسال شد.

روز چهارشنبه ۲۸ تیرماه ۱۴۰۲، قاضی ناظر بر زندان در مراجعه به بند، به زندانی سیاسی محمد جواد وفایی ثانی ابلاغ کرد که حکم اعدام او قطعی شده است. روز دوشنبه دوم مردادماه ۱۴۰۲، شعبه دوم دادگاه انقلاب مشهد مجددا زندانی سیاسی محمد جواد وفایی ثانی را به اعدام محکوم کرد. پرونده این زندانی سیاسی توسط دیوان عالی به شعبه هم‌عرض ارجاع شد.

روز چهارشنبه ۲۸شهریورماه ۱۴۰۳، برای سومین بار حکم اعدام زندانی سیاسی محمد جواد وفایی ثانی توسط دادگاه انقلاب صادر و به وی ابلاغ شده است. این حکم توسط ۲قاضی به نام‌های یزدان‌خواهر و سعدی‌ماکان صادر شده است.

زندانی سیاسی کرد، حاتم اوزدمیر، تایید حکم اعدام توسط دیوان عالی

زندانی سیاسی حاتم اوزدمیر، پیش از این در شعبه اول دادگاه انقلاب خوی به اتهام بغی به اعدام محکوم شده بود. این حکم در اسفند‌ماه ۱۴۰۱ توسط دیوان عالی نقض شده و پرونده به شعبه ۳دادگاه انقلاب ارومیه به ریاست قاضی نجف‌زاده منتقل شده که وی نیز زندانی سیاسی حاتم اوزدمیر را مجددا به اتهام محاربه به اعدام محکوم شده بود

دیوان عالی حکم اعدام، زندانی سیاسی کرد حاتم اوزدمیر را تایید کرد. این زندانی سیاسی پیش از این در شعبه اول دادگاه انقلاب خوی به اتهام بغی به اعدام محکوم شد. این حکم در اسفند‌ماه ۱۴۰۱ توسط دیوان عالی نقض شده بود. در ادامه پرونده به شعبه ۳دادگاه انقلاب ارومیه به ریاست قاضی نجف‌زاده منتقل شده که وی نیز زندانی سیاسی حاتم اوزدمیر را مجددا در اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳،  به اتهام محاربه به اعدام محکوم شده کرده بود. با اعتراض وکیل زندانی سیاسی کرد  حاتم اوزدمیر پرونده وی به دیوان عالی ارجاع داده بود. این دیوان در چند روز گذشته حکم اعدام حاتم اوزدمیر را تایید کرده است

زندانی سیاسی حاتم اوزدمیر در ۱۱تیر ۱۳۹۸، در منطقه مرزی چالدران در کمین نیروهای قرارگاه حمزه سپاه پاسداران افتاد. وی در جریان تیراندازی و توپ‌باران منطقه مجروح و بی‌هوش شد. ماموران اطلاعات سپاه، ابتدا وی را به بازداشتگاه سازمان اطلاعات سپاه پاسداران در ارومیه منتقل کردند.

پیام زندانی سیاسی زیر اعدام بهروز احسانی از اوین، محکوم به اعدام

مردم شریف و قهرمان ایران
اینجانب بهروز احسانی که در بند ۴ زندان اوین محبوس می‌باشم در آبانماه ۱۴۰۱ توسط وزارت اطلاعات دستگیر و به انفرادی ۲۴۰(زیر نظر ۲۰۹) منتقل و آنگاه پس از ۳ماه و نیم به بند ۴ اوین منتقل شدم. بالاخره بعد از ۲۲ماه بلاتکلیفی اکنون بدون مستندات برایم حکم اعدام صادر کرده‌اند. از این نظام اعدامی جز این برنمی‌آید. من همان‌طور که در دوره بازجویی گفته بودم به‌قول شهید خسرو گلسرخی بر سر جانم آن هم در سن ۷۰سالگی با کسی چانه نمی‌زنم و اصلاً نگران ۱۰درصد باقی‌مانده عمرم نیستم آماده‌ام تا جان ناچیزم فدیه راه رهایی مردم ایران باشد.

حکم ما در دومین سالگرد قیام ۴۰۱ به ما اعلام شد. بر روان پاک بیش از ۷۰۰شهید آن قیام بزرگ درود می‌فرستم و سر تعظیم فرود می‌آورم. این رژیم خون‌ریز از سرکوب و اعدام تغذیه می‌کند. گذشته از زندانیان سیاسی روزانه از زندانیان عادی نیز سرهایی بر دار می‌رود که منشاء جرایم و اتهامات آنها همین رژیم است و قربانیان بی‌دفاع همین نظام و همین شرایط اند. ما سی‌و‌چهارمین هفته اعتصاب غذای سه‌شنبه‌های نه به اعدام را همراه با ۲۱زندان دیگر در سراسر کشور پشت سر گذاشته‌ایم. و تا روزی که سرها بالای دار می‌رود به اعتصاب سه‌شنبه‌ها ادامه خواهیم داد.

از هم میهنان عزیز، مجامع بین‌المللی و نهادهای حقوق‌بشری می‌خواهم که علیه اعدام در ایران همین امروز اقدام کنند چرا که فردا دیر است. در سه‌شنبه‌های نه به اعدام با ما همراهی کنید. مردمی که آزادی و جمهوری دموکراتیک را می‌خواهند حقشان اعدام نیست. سکوت جامعه جهانی باعث جری شدن این رژیم در اجرای اعدام است. مماشات با این رژیم را بس کنید.
با درود به تمام شهیدان راه آزادی و با درود به شرف ایران و ایرانی
بهروز احسانی – اوین ۱۴۰۳.۶.۲۸

https://akhbar-rooz.com/?p=251021 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x