شنبه ۳۱ شهریور ۱۴۰۳

شنبه ۳۱ شهریور ۱۴۰۳

کمونیست سابق و چپ گرای کنونی دنیای والیبال؛ در باره سراشیبی سقوط جمهوری اسلامی ایران و شوونیست جهانی؛ سخن می گوید؛ انقلاب خاموش زنان در حال پیشرفت است

نازک بین- مثل اینکه دوری دراز مدت میشل پلاتینی از فوتبال، باعث شده  تا برخی اوقات بیشنهادات عجیب و غریبی مطرح کند. در روزهائی که صدای اعتراض همه فوتبالی های و مربیان در آمده و از فشردگی و تعداد بازیهای مختلف در تمام رده های باشگاهی و ملی خسته و فرسوده اند. میشل پلاتنینی رئیس سابق یوفا و برنده سه توپ طلا، پیشنهاد کاهش تعداد بازیکنان در زمین را برای زیباتر شدن فوتبال ارائه داد. او ،در صحبت هایی گفت: شاید بهتر باشد یک نفر را بیرون بیاوریم و با ۱۰ بازیکن در زمین بازی کنیم. این کار باعث می‌شود فضای زمین بیشتر آزاد شود و برای بازیکنان و تیم ها شرایط بهتر خواهد بود.به گزارش اکسپرس، هافبک سابق تیم ملی فرانسه خاطرنشان کرد، که در زمان او فوتبال کاملاً متفاوت به نظر می‌رسید. او ،در بخش بعدی افزود: افراد هم نسل من دیگر فوتبال نمی‌بینند چون شرایط بد شده است. امروز بیشتر پاس و  مالکیت توپ در زمین می‌بینیم و تیم‌ها زیاد پاس می‌دهند. من انتقاد نمی‌کنم اما افراد هم دوره من و نسلی که به فوتبال هجومی عادت کرده، هیچ چیز آشنایی در فوتبال امروزی نمی‌بینند.پلاتینی از سال ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۵ رئیس یوفا بود که  ابتدا به جرم اختلاس دستگیر و سپس از ریاست فیفا برکنار شد. او ،برای تیمهای  نانسی، سنت اتین و یوونتوس بازی کرد. وی همچنین ۷۲ بازی برای تیم ملی فرانسه انجام داد و ۴۱ گل به ثمر رساند.

دیگر کمونیست نیستم، اما همچنان چپگرا هستم؛ جمهوری اسلامی ایران در سراشیبی سقوط قرار دارد؛ جهان هنوز شوونیست است

یک بار پپ گواردیولا بزرگ گفت: “یک مربی آرژانتینی به نام خولیو ولاسکو وجود دارد که انقلابی در والیبال در ایتالیا ایجاد کرد. زیرا او مطلقاً همه چیز را برد. من می‌خواستم او را ببینم و از او یاد بگیرم.!(بعد ها این اتفاق روی داد و پپ و ولاسکو ، چند بار با هم دیدار کردند).»خولیو ولاسکو، مربی افسانه‌ای والیبال، پس از کسب طلای المپیک با تیم ملی والیبال زنان ایتالیا، یکی از بزرگ‌ترین و پرافتخارترین مربیان تاریخ ورزش شناخته می‌شود. او ،که تاریخچه‌ای درخشان از موفقیت‌های باشگاهی و ملی، هم در ایتالیا و هم در سایر کشورها دارد، همواره به روش خاص خودش، «روش ولاسکو»، کار کرده است. قهرمانی تیم والیبال زنان ایتالیا در المپیک پاریس ۲۰۲۴، یکی از هیجان‌انگیزترین قهرمانی‌های تاریخ ورزش ایتالیا محسوب می‌شود. این قهرمانی، آخرین هدف بزرگی بود که او در دوران مربیگری‌اش آن را کسب کرد.

خولیو ولاسکو (Julio Velasco) در سال ۱۹۵۲ در لاپلاتا آرژانتین به دنیا آمد.وی در شهر محل تولدش در حزب کمونیست انقلابی (PCR) فعال بود. ولاسکو از ششیه شوئی در بانکها تا معلمی در مدرسه و شرکت در جنبش انقلابی آرژانتین کار و فعالیت می کرد . ولاسکو، یک چپگرا و کمونیست انقلابی بود. افکار انقلابی وی در ورزش والیبال نیز انقلاب بزرگی در والیبال جهان بوجود آورد.

او ، در زمانی که مربی تیم ملی والیبال ایران بود، در مصاحبه های متعددی در باره زندگی در ایران صحبت کرده بود. اما، هیچوقت به طور علنی و رسانه ای در باره نظام سیاسی و مذهبی ایران سخن نگفته بود. زیرا قواعد ورزش حرفه ای را رعایت می کرد. ولاسکو، بعد از قهرمانی با تیم ملی بانوان ایتالیا در بازیهای المپیک ۲۰۲۴ پاریس، در مصاحبه با کوریره، در پاسخ به سئوالهای نمایندگان این رسانه معتبر ایتالیائی گفته بود:  تفاوت بین تربیت مردان و زنان چیست؟ «زنان از اشتباه کردن وحشت دارند. زیرا هزاران سال است که تاوان اشتباهات خود را با ضرب و شتم مردان پرداخته اند. بنابراین گاهی اوقات نیاز به تشویق دارند. وی در پاسخ سئوال دیگری مبنی بر اینکه در ایتالیا همچنان جنسیت وجود دارد؟ « گفت:جهان هنوز شوونیست است، اما انقلاب خاموش زنان در حال پیشرفت است. آیا دقت کرده اید که در توالت های فرودگاهی همیشه در توالت های زنانه صف است و هرگز در توالت های مردانه صف نیست ؟ میدونی چرا؟” چرا؟ «چون مردان آنها را طراحی کرده اند. چه کسی نداند یا در نظر نگیرد که زنان به فضای بیشتری نیاز دارند.» او خطاب به فلاویو وانتی خبرنگاران کوریره گفت: مجبورم نکن در مورد دوپینگ صحبت کنم، این یک آشفتگی است. «تأیید می کنم. دوپینگ یک مشکل بسیار جدی است. مثل فساد. شما نمی توانید بدون مدرک کسی را متهم کنید. اما دوپینگ وجود دارد. گاهی اوقات دوپینگ سیستمیک است، گاهی اوقات مبتنی بر تیم است، اما بسیاری اوقات نیز فردی است. گاهی اوقات خطاهای غیر ارادی نیز وجود دارد.

خولیو ولاسکو آرژانتینی کمونیست سابق و چپگرای امروز، در گفتگو با روزنامه کوریره دلاسرا ، این بار خیلی راحت و آزاد در باره ایران و رژیم جمهوری اسلامی ایران، صحبت می کند. وی در باره امکان سرنگونی جمهوری اسلامی ایران، می گوید: به نظرم بله! اما روند کندی خواهد بود. همراهی مردم با رژیم به طور فزاینده ای کمتر می شود. او، در این گفتگو در باره دعوت احمدی نژاد رئیس جمهور وقت ایران از ولاسکو و تیم ملی والیبال ایران برای ملاقات با وی، به همان شیوه ای عمل کرد که سپ هر برگر مربی نامدار فوتبال جهان عمل می کرد. یعنی پای سیاست در نزدیکی من و تیم تحت نظرم می لنگد. به همین دلیل بود که ولاسکو  نیز دعوت احمدی نژاد را نپذیرفت و آن را رد کرد. ولاسکو درباره سوابق سیاسی‌اش گفته: «عضوی از حزب کمونیست انقلابی بودم که از انشعاب مائوئیستی حزب کمونیست آرژانتین ایجاد شد. هنوز چپگرا هستم .اما دیگر کمونیست نیستم.»

فلیک: نگران نیستم بارسا صعود می کند

هانسی فلیک، سرمربی بارسلونا، دریافت کارت قرمز زودهنگام اریک گارسیا را در شکست ۲ بر یک مقابل موناکو بسیار تاثیرگذار دانست و تاکید کرد که تیمش به اندازه کافی قوی است تا بتواند در لیگ قهرمانان اروپا که ظاهری جدید دارد، صعود کند. این باخت اولین شکست بارسا زیر نظر فلیک بود که پنج پیروزی متوالی در لالیگا را به دست آورده است.به گزارش ساکرنت، سرمربی آلمانی پس از بازی در کنفرانس خبری گفت: با اشتیاق زیادی دفاع کردیم. سعی کردیم با دفاعی فشرده و نزدیک به هم دروازه را بسته نگه داریم اما با یک بازیکن کمتر دفاع کردن آسان نبود. بعد از کارت قرمز، بازی کاملاً تغییر کرد.  ما سعی کردیم تیمی دفاع کنیم و تیمی حمله کنیم. موناکو شایسته برد بود بنابراین ما باید این شکست را بپذیریم.بارسا ،در بازی بعدی در لیگ قهرمانان اروپا میزبان یانگ بویز است و باید با بایرن مونیخ، بوروسیا دورتموند، بنفیکا و آتالانتا نیز بازی کند.در قالب جدید هشت تیم برتر مرحله لیگ مستقیماً به مرحله یک هشتم نهایی صعود می‌کنند و تیم‌های نهم تا بیست و چهارم وارد مرحله پلی آف می‌شوند و ۱۲ تیم حذف می‌شوند.او ،در پایان درباره احتمال حذف بارسلونا از لیگ قهرمانان افزود: من فکر می کنم ما آنقدر قوی هستیم که بتوانیم شرایط را تغییر دهیم. ما چندین بازی در پیش داریم و فکر می کنم در بازی های زیادی پیروز خواهیم شد و در پایان به اهداف خود می رسیم.از جمله نکات مثبت شکست برای بارسا، بازگشت آنسو فاتی بود که پس از مصدومیت، بازگشت و اولین بازی خود در این فصل را انجام داد.

صعود کاستاریکا و هلند و حذف عجیب ازبکستان

در پایان رقابت های دور سوم جام جهانی فوتسال در گروه A تیم های فوتسال پاراگوئه، هلند و کاستاریکا جواز حضور در مرحله یک هشتم نهایی را از آن خود کردند.به گزارش خبرنگار مهر، در ادامه رقابت های جام جهانی ۲۰۲۴ فوتسال که به میزبانی کشور ازبکستان برگزار می شود امروز جمعه ۳۰ شهریور ساعت ۱۸:۳۰ دو دیدار از گروه A برگزار شد و تیم های پاراگوئه و هلند جواز صعود به مرحله یک هشتم نهایی را به دست آوردند و تیم ملی فوتسال ازبکستان هم از دور رقابت ها کنار رفت.

گروه A

در یکی از این دیدارها تیم پاراگوئه به مصاف هلند رفت و با نتیجه ۵ بر ۲ از سد حریف قدرتمند خود عبور کرد.در دیگر دیدار هم تیم ازبکستان رو در روی کاستاریکا قرار گرفت که کاستاریکا موفق شد با نتیجه ۵ بر ۳ حریف خود را از پیش رو بردارد.به این ترتیب در پایان رقابت های گروه A تیم پاراگوئه با ۶ امتیاز و هلند با ۵ امتیاز به عنوان تیم های اول و دوم راهی مرحله یک هشتم نهایی شدند. کاستاریکا با ۴ امتیاز سوم شد و از آنجا که شرایط گروه های ششگانه مسابقات به شکلی است که دست کم در سه گروه تیم های سوم نمی توانند ۴ امتیاز کسب کنند کاستاریکا به عنوان یکی از تیم های برتر چهارم صعود خود را به یک هشتم نهایی قطعی کرد.

ازبکستان میزبان هم که امیدهای زیادی برای راهیابی به مراحل بالاتر داشت ، در عین ناباوری از دور رقابت ها کنار رفت.

گروه B

همچنین دو دیدار پایانی گروه B هم انجام شد. در یکی از این دیدارها دو تیم برزیل و تایلند که با ۶ امتیاز صعود خود را به مرحله بعد قطعی کرده بودند برای تعیین صدرنشین به مصاف هم رفتند که برزیل با نتیجه ۹ بر یک از سد حریف خود عبور کرد.در دیگر دیدار هم تیم ملی فوتسال کرواسی به مصاف کوبا رفت و با نتیجه ۷ بر صفر به پیروزی رسید.به این ترتیب در پایان رقابت ها در گروه B برزیل با ۹ امتیاز، تایلند با ۶ امتیاز، کرواسی با ۳ و کوبا بدون امتیاز در رده ها اول تا چهارم قرار گرفتند.

از آنجا علاوه بر دو تیم اول هر گروه، ۴ تیم هم از بین تیم های سوم در گروه های ۶ گانه به مرحله یک هشتم نهایی راه پیدا می کنند کرواسی باید منتظر نتایج دیگر گروه ها باشد تا ببیند می تواند در بین ۴ تیم برتر سوم قرار بگیرد یا خیر.

نتایج روز نخست هفته پنجم لیگ برتر فوتبال؛پرسپولیس برد، استقلال متوقف شد

هفته پنجم لیگ برتر فوتبال با دیدار نساجی مازندران و استقلال تهران برگزارشد. به گزارش ایسنا، هفته پنجم رقابت‌های فصل بیست‌وچهارم لیگ برتر فوتبال امروز (جمعه) با انجام چهار دیدار آغاز شد. در نخستین دیدار، نساجی در قائمشهر پذیرای استقلال بود. نکته جالب توجه این بازی حضور کوین یامگا، هافبک پیشین استقلال، در ترکیب نساجی بود. این بازی نخستین حضور یامگا در یک دیدار رسمی بعد از مصدومیت شدیدش در جریان یکی از تمرین‌های استقلال بود که به از دست رفتن بینایی یک چشم او منجر شد.در ادامه دیدارهای ،مس و گل‌گهر در رفسنجان به مصاف هم رفتند و ملوان در انزلی از شمس‌آذر میزبانی کرد و در آخرین دیدار جمعه‌ شب هم پرسپولیس در ورزشگاه شهرقدس به مصاف آلومینیوم اراک رفت.

نساجی ۲ – ۲ استقلال

گل‌ها: کوین یامگا (دقیقه ۴۵ پنالتی) و حامد پاکدل (دقیقه ۷۳) برای نساجی، رامین رضاییان (دقیقه ۶۳ پنالتی) و ابوالفضل جلالی (دقیقه ۷۵) برای استقلال

در آخرین دقایق دیدار، روزبه چشمی با دریافت کارت قرمز از بازی اخراج شد و حضور در داربی را از دست داد.

مس رفسنجان صفر – صفر گل‌گهر

ملوان ۲ – صفر شمس‌آذر

گل‌ها: محمدرضا رضایی (دقایق ۱۸ و ۲۷)

پرسپولیس ۲ – صفر آلومینیوم

گل‌ها: محمدحسین کنعانی‌زادگان (دقیقه ۵ پنالتی) و علی علیپور (دقیقه ۷۰)

در اواخر نیمه نخست این بازی، اوستون اورونوف، ستاره ازبکستانی پرسپولیس به دلیل مصدومیت جای خود را به فرشاد احمدزاده داد و به رختکن رفت. بازی دقایقی هم به دلیل مصدومیت گندوز، دروازه‌بان الجزایری پرسپولیس متوقف شد.

برنامه دیدارهای باقیمانده هفته پنجم لیگ برتر فوتبال در زیر آمده است:

شنبه ۳۱ شهریور
هوادار – فولاد خوزستان، ساعت ۱۸:۴۵
استقلال خوزستان – چادرملوی اردکان، ساعت ۱۹:۳۰

یکشنبه اول مهر
ذوب‌آهن اصفهان – سپاهان اصفهان، ساعت ۱۹
خیبر خرم‌آباد – تراکتور تبریز، ساعت ۱۹

https://akhbar-rooz.com/?p=250994 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x