جمعه ۳۰ شهریور ۱۴۰۳

جمعه ۳۰ شهریور ۱۴۰۳

دبیر انجمن اسلامی دانشگاه تهران: حراست شمار زیادی «حجاب‌بان» استخدام کرده و خیلی از دانشجویان در معرض اخراج‌اند

محمد ترابی، دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران در گفت‌وگو با سایت جماران گفت: «حراست دانشگاه تهران تعداد زیاد کارمند خانم را به‌عنوان حجاب‌بان استخدام کرد که برخوردهای‌شان بسیار زننده و غیر عرف دانشگاهی بوده است.» ترابی افزود: «این‌ها مزاحمت‌های به‌شدت زیادی را برای دانشجویان هم آقا و هم خانم ایجاد کردند. این‌ها در صحن دانشگاه می‌چرخیدند و در برخی موارد از ورود دانشجویان به دانشگاه ممانعت می‌کردند. این یک بدعت عجیب در نهاد دانشگاه است و باعث ایجاد حس ناامنی، اضطراب و تنش در محیط دانشگاه می‌شود.»

محمد ترابی در بخش دیگری از سخنان خود درباره فشارها بر دانشجویان افزود سال تحصیلی جدید در شرایطی آغاز می‌شود که «خیلی از دانشجو‌ها احکامی گرفتند و در معرض خطر اخراج‌اند» و «به بهانه فعالیت در فضای مجازی دانشجو را از تحصیل محروم کرده‌اند».

او گفت: «تعداد زیادی از دانشجویان به کمیته احضار شدند و حکم‌های سنگین دو ترم تعلیق، سه ترم تعلیق، چهار ترم تعلیق و تبعید را برای آن‌ها بریدند. حکم‌های مثل درج در پرونده و تذکر زیاد بوده است.»

او با بیان این‌که استادان دانشگاه هم گرفتار این موضوعات بوده‌اند و «هرکدام به‌خاطر اختلافات سیاسی و فکری از کار برکنار شده یا تعلیق فعالیت شدند»، درباره وعده بازگشت استادان و دانشجویان به دانشگاه که از سوی مسعود پزشکیان، رئیس جمهوری ایران داده شده است، گفت: «نگاه ما براساس شعار نیست؛ چون خیلی شعار‌ها را دیدیم. دیگر پی رؤیافروشی و رؤیاخریدن نیستیم؛ چون از شعار عملاً عبور کردیم.»

https://akhbar-rooz.com/?p=250960 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x