جمعه ۳۰ شهریور ۱۴۰۳

جمعه ۳۰ شهریور ۱۴۰۳

سازمان بهزیستی ضرب و شتم یکی از کودکان کار در مرکز نگهداری را تأیید کرد

سازمان بهزیستی کشور پنج‌شنبه ۲۹ شهریور در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: «پس از انتشار فیلمی در شبکه‌های اجتماعی از ضرب و شتم کودکان در یک مرکز نگهداری از کودکان کار و خیابان، این موضوع بررسی و با احراز تخلف صورت گرفته با حکم دادستانی این مرکز تعطیل شد و مدیر و نگهبان آن بازداشت موقت شدند».

در ویدئوی منتشرشده در شبکه‌های اجتماعی فردی که گفته می‌شود یکی از مسئولان یک مرکز نگهداری کودکان کار است یک کودک را به شدت کتک می‌زند. برخی کاربران شبکه‌های اجتماعی گفته‌اند که دلیل کتک زدن این کودک، فرار او از مرکز نگهداری بوده است.

سازمان بهزیستی نام این مرکز نگهداری را «د ـ ش» و در استان البرز معرفی کرده و گفته است «تیمی از بهزیستی شهرستان کرج برای بررسی این موضوع به مرکز مورد نظر اعزام شدند. ابتدا با کودکان و مربیان حاضر در مرکز مصاحبه و دوربین‌ها مورد بازبینی قرار گرفت. پس از بررسی دوربین توسط واحد حراست و صحبت با پرسنل مرکز، مشخص شد که کودکی به نام «معروف» (تبعه مقیم ایران) روز ۲۱ شهریورماه ساعت ۱۰ صبح، در حالی‌که پرسنل مرکز در حیاط مشغول چیدن سبزی بوده‌اند، به دلیل بازماندن درِ کوچک حیاط، با برداشتن چاقوی اره‌ای اقدام به فرار کرده است.

پس از بازگرداندن این کودک به مرکز، نیروهای واحد نگهبانی برای پس گرفتن چاقو اقدام کرده اما به دلیل فرار مددجو، کودک مورد ضرب و شتم قرار گرفته است.» این اطلاعیه افزوده است که بخشی از فیلم‌های مربوطه در دسترس نبوده است.

https://akhbar-rooz.com/?p=250958 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x