جمعه ۳۰ شهریور ۱۴۰۳

جمعه ۳۰ شهریور ۱۴۰۳

حزب چپ ایران: فشار به خانواده‌ها و بازداشت‌های جدید هم حکومت را نجات نخواهد داد!

 مبارزه برای آزادی فوری همهی بازداشت شدگان از جمله دایه مینا سلطانی را تشدید کنیم!

رژیم جمهوری اسلامی در آستانه‌ی دومین سالگرد قتل مهسا – ژینا امینی و آغاز جنبش «زن، زندگی، آزادی» علاوه بر تشدید کنترل، تعداد زیادی از فعالان سیاسی و مدنی را احضار و برخی از اعضای خانواده‌های داغدار این جنبش را بازداشت کرده‌است. در کردستان فشار به خانواده‌ها و فعالان مدنی و سیاسی بسیار شدید شده و  نیروهای سرکوبگر رژیم با محاصره‌ کردن گورستان‌ها و راە های منتهی بە آن‌ها از جمله گورستان آیچی، محل دفن مهسا امینی، در صدد بودند از هر گونه تجمع در این روز جلوگیری کنند و با تهدید و خشونت، مانع برگزاری یادبود برای جانباختگان جنبش شوند. هم‌چنین بر اساس اظهارات خانواده‌ی نیکا شاکرمی، ماموران رژیم در لرستان راه‌های منتهی به گورستان حیات‌الغیب، محل دفن نیکا را نیز تا روز شنبه‌ی هفته‌ی آینده، یعنی یک روز پس از سالروز جان‌ باختن نیکا بسته‌اند. حتی به خانواده‌ هم اجازه‌ی ورود به قبرستان و حضور بر سر مزار او را نمی‌دهند.

اقدامات رژیم در کردستان بسیار گسترده‌تر بوده و طبق اخباری که منتشر شده‌است، دست‌کم ۱۸ تن از هم‌وطنان کرد در شهرهای مهاباد، اشنویه، پیرانشهر، دیواندره، مریوان، سروآباد و بوکان توسط ماموران وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه پاسداران دستگیر و به بازداشتگاه‌های این دو نهاد امنیتی منتقل شده‌اند. از جمله این بازداشت شدگان، دایه مینا مادر شهریار محمدی از جانباختگان جنبش «زن، زندگی ، آزادی» است که ساعت ۱۸ شب چهارشنبه ۲۱ شهریور ۱۴۰۳، نیروهای امنیتی با یورش به منزل خانوادگی در بوکان، وی را بازداشت کرده‌اند و ایشان هنوز در زندان است.

حزب چپ ایران بازداشت فعالان سیاسی، مدنی و فشار به خانواده‌های دادخواه را، تلاش بی‌حاصلی برای تداوم عمر ننگین حکومت می‌داند و خواستار تشدید مبارزه برای آزادی بازداشت شدگان اخیر و دیگر زندانیان سیاسی و مدنی، از جمله مادر دادخواه دایه مینا سلطانی است. ما همه‌ی نهادهای مدافع حقوق بشر و مبارزان آزادیخواه در ایران و جهان را، به مبارزه‌ی همگانی برای آزادی هزاران زندانی سیاسی و مدنی از زندان‌های جمهوری اسلامی فرامی‌خوانیم.

هیئت سیاسی اجرائی حزب چپ ایران

 ۲۹ شهریور ۱۴۰۳ – ۱۹ سپتامبر ۲۰۲۴

https://akhbar-rooz.com/?p=250955 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x