جمعه ۳۰ شهریور ۱۴۰۳

جمعه ۳۰ شهریور ۱۴۰۳

رای عجیب در بوندسلیگا: تکرار مسابقه؛ عربستان سعودی؛ تیم متعلق به کارگران مادرید را می خواهد؛ مهدی مهدوی‌کیا در امارات مربی شد؛ شکست بارسلونا؛ برد اتلیتکو مادرید؛ سایر نتایج فوتبال لیگ قهرمانان اروپا

نازک بین- عربستانی‌ها قصد دارند باشگاه اتلتیکو مادرید را کاملا خریداری کنند. در گام نخست نام ورزشگاه این تیم را به الریاض تغییر دهند. به نوشته اسپورت عربستان، دولت عربستان قصد دارد که ورزشگاه خانگی اتلتیکو مادرید را خریداری کند. در گام نخست نام این ورزشگاه را به ورزشگاه الریاض تغییر دهد.گام دوم دولت عربستان این است که در صورت موافقت میگل آنخل مارین، رئیس باشگاه اتلتیکو مادرید این باشگاه را کاملا خریداری کند.دولت عربستان آمادگی خود را برای خرید باشگاه اتلتیکو مادرید اعلام کرده و باید دید که آیا رئیس اسپانیایی این باشگاه چنین اجازه‌ای می‌دهد یا خیر؟ .اتلتیکو مادرید در سال‌های اخیر همواره رقیب جدی برای رئال مادرید و بارسلونا بوده و در صورت آمدن عربستانی‌ها قوی‌تر از قبل خواهد شد.

رای عجیب در بوندسلیگا: تکرار مسابقه!

هفته اول لیگ برتر زنان آلمان، تحت تاثیر رای شگفت‌انگیز دادگاه عالی ورزش قرار گرفته است. در دیدارفرایبورگ و لورکوزن از هفته اول رقابت‌های  فوتبال بوندس‌لیگا زنان که با نتیجه ۳ بر ۲ به سود لورکوزن به پایان رسید؛ با رای دادگاه ورزش آلمان تکرار خواهد شد.ماجرا از این قرار است که پنالتی دقیقه ۸۸ بایر ابتدا راهی به دروازه پیدا نکرد و پس از تکرار پنالتی، گل پیروزی‌بخش لورکوزن حاصل شد. با اعلام نشریات آلمانی، باشگاه فرایبورگ به دلیل نقض قوانین داوری شکایت خود را به ثبت رساند. در نهایت رای دادگاه ورزشی آلمان، مبنی بر تکرار این دیدار صادر شد. لورکوزن ۲۴ ساعت فرصت دارد تا به این رای اعتراض کند.پنالتی دقایق پایانی توسط کریستین کوگل از بالای دروازه به بیرون رفت اما داور این دیدار به دلیل اینکه سنگربان فرایبورگ خیلی زود واکنش نشان داده بود، تصمیم به تکرار ضربه پنالتی گرفت. کوگل پنالتی تکرار شده را به گل تبدیل کرد تا لورکوزن با حساب ۳-۲ به برتری برسد.

سرمربیگری مهدوی‌کیا در لیگ دسته اول امارات

در اولین تجربه سرمربیگری مهدی مهدوی‌کیا در فوتبال بزرگسالان، او هدایت تیم دسته‌اولی الجزیره الحمرا امارات را برعهده گرفت.مهدی مهدوی‌کیا جزو اسطوره فوتبال ایران محسوب می‌شود که بعد از پایان دوران حضورش در مستطیل سبز به سراغ بازیکن‌سازی رفت و در رده سنی پایه فعالیت خود در قامت مربی را پیش برد. مهدوی‌کیا که سال‌های درخشانی را در فوتبال باشگاهی آلمان و بوندسلیگا پشت سر گذاشته بود، در سالیان اخیر در قامت مربی تیم جوانان هامبورگ فعالیت می‌کرد و نزدیک به یک‌دهه سکان هدایت این تیم را برعهده داشت و در تیم‌های پایه باشگاه هامبورگ کار خود را پیش می‌برد.مهدوی‌کیا که تجربه سرمربیگری در تیم امید ایران را هم در کارنامه‌اش دارد، هفته گذشته به همکاری خود با باشگاه هامبورگ خاتمه داد و دوره حضورش در این تیم آلمانی به پایان رسید. بعد از این تصمیم غیرمنتظره مهدی مهدوی‌کیا، همگان چشم‌انتظار مقصد جدید این سرمربی جوان و آینده‌دار بودند که سرانجام مقصد جدید مهدوی‌کیا مشخص شد و اسطوره فوتبال در تصمیمی جالب‌توجه به سراغ سرمربیگری در رده سنی بزرگسالان رفت و سرمربی‌لژیونر شد.

رکوردهای گل لیگ قهرمانان اروپا:

بایرن‌مونیخ با شکست ۹بر ۲ دینامو زاگرب رکورد جدیدی در لیگ قهرمانان اروپا ثبت کرد و از رکورد خودش عبور کرد. حالا بایرن‌مونیخ به نخستین تیم تاریخ لیگ قهرمانان اروپا تبدیل شده که در یک مسابقه ۹گل به ثمر رسانده است. بایرن که این هفته در بوندس‌لیگا ۶بر یک تیم هولشتاین کیل را شکست داده بود، در نخستین بازی این فصل از لیگ قهرمانان به تنهایی به بیش از ۱۴تیم از ۳۲‌تیم حاضر در فصل ۲۴-۲۰۲۳لیگ قهرمانان گل زده است. بارسایی‌ها پس از به ثمر رسیدن گل نهم بایرن توسط گورتسکا خوشحال شدند، چون نتیجه ۸ بر ۲ یادآور شکست آنها از بایرن‌مونیخ تحت هدایت هانسی فلیک بود. البته قاطع‌ترین پیروزی لیگ قهرمانان اروپا از آن بایرن نیست.

لیورپول –۸ بشیکتاش صفر، ۶ نوامبر۲۰۰۷

در این بازی ۶گل از ۸گل لیورپول در نیمه دوم زده شد و آنها را به نخستین تیمی تبدیل کرد که در نیمه دوم یک بازی لیگ قهرمانان اروپا به ۶گل می‌رسند؛ شاهکاری که بعد از آن فقط یکبار و در پیروزی ۷بر یک لیون بر دیناموزاگرب در سال ۲۰۱۱تکرار شد.

رئال مادرید ۸– مالمو صفر، ۸ دسامبر ۲۰۱۵

رافائل بنیتس که سال ۲۰۰۷هدایت لیورپول را به عهده داشت و پیروزی ۸بر صفر این تیم مقابل بشیکتاش را به دست آورد، ۸سال بعد با رئال مادرید دوباره به این نتیجه رسید. کریستیانو رونالدو(۴) کریم بنزما(۳) ۷گل رئال
در این بازی را به ثمر رساندند و این تنها بازی در تاریخ UCL بود که شاهد هت‌تریک ۲بازیکن مختلف بودیم.

بردهایی با اختلاف ۷گل هم داشته‌ایم که ۳مورد آن را بایرنی‌ها ثبت کرده‌اند:

یوونتوس -۷ المپیاکوس صفر …۱۰دسامبر ۲۰۰۳

آرسنال -۷ اسلاویا پراگ صفر …۲۳اکتبر ۲۰۰۷

زیلینا(اسلواکی) -۷ مارسی صفر…۳نوامبر ۲۰۱۰

والنسیا -۷ خنک صفر…نوامبر ۲۰۱۱

بایرن مونیخ -۷ بازل صفر…۱۲مارس ۲۰۱۲

شاختار -۷ باته بوریسوف صفر…۲۱اکتبر ۲۰۱۴

بایرن مونیخ -۷ شاختار صفر…۱۱مارس ۲۰۱۵

بارسلونا -۷ سلتیک صفر…۱۳سپتامبر ۲۰۱۶

لیورپول -۷ ماریبور صفر…۱۷اکتبر ۲۰۱۷

لیورپول -۷ اسپارتاک مسکو صفر…۶ دسامبر ۲۰۱۷

منچسترسیتی -۷ شالکه صفر…۱۲مارس ۲۰۱۹

منچسترسیتی -۷ لایپزیش صفر…۱۴مارس ۲۰۲۳

بایرن مونیخ -۹ دینامو زاگرب ۲…۱۷سپتامبر ۲۰۲۴

بایرن در ۲۱فصل اخیر در نخستین بازی فصل اش در لیگ قهرمانان با رکورد ۶۰ بر ۷ به پیروزی رســیده که رکورد تاریخ رقابت‌هاست.دینامو زاگرب ۱۸بازی از ۱۹بازی اخیر خارج از خانه خود در لیگ قهرمانان اروپا را باخته است (یک تساوی) و ۲باخت آنها در زمین بایرن در همین مقطع بوده؛ با نتیجه مجموع ۱۴بر۲.

رقابت قهرمانی جهان؛پایان کار موی تای کاران جوان با ۱۹ مدال طلا، نقره و برنز

با کسب ۶ مدال نقره و یک برنز در روز پایانی رقابتهای موی تای قهرمانی جوانان جهان، پرونده تیم اعزامی ایران در این دوره از مسابقات با ۱۹ مدال رنگارنگ بسته شد.به نقل از خبرگزاری مهر، در روز پایانی رقابت‌های موی تای قهرمانی جوانان جهان، فرانک باقری در وزن ۶۳/۵- کیلوگرم، دینا منگلیان در وزن ۷۱- کیلو، زهرا خمرزاده در وزن ۳۸- کیلو، آیسا خانی ۶۷- کیلو، پریا یعقوبی در ۷۱+ کیلو و ابوالفضل منصور در وزن ۷۵+ کیلوگرم با قبول شکست برابر حریفان خود در دیدار پایانی، صاحب مدال نقره و عنوان نایب قهرمانی شدند.در دیدار نهایی وزن ۶۳/۵- کیلوگرم در رده ۱۳-۱۲ سال، محیا امیرخانی دهبنه با برتری مقابل لانا ژوکووا از روسیه موفق به کسب مدال طلا شده بود؛ ضمن اینکه سامیه خواجه حسنی و دینا کچویی نیز موفق به کسب عنوان نایب قهرمانی و مدال نقره شدند.

تیم کشورمان در این مسابقات، توسط علی حسن زاده کیانی، امیرارسلان ملکی دیشابی، سیدامیرحسین بابازاده، سولماز سلیمانی، آیلین زامهران، زهرا خمرزاده، سارا سرداری، سیده معصومه طاهری، آناهیتا شادرازی و عرشیا جیرانی صاحب ۱۰ مدال برنز شد.

به این ترتیب تیم ملی موی تای جوانان ایران در این دوره از مسابقات با یک مدال طلا، ۸ نقره و ۱۰ برنز به کار خود پایان داد.در پایان این پیکارها تیم‌های اوکراین، تایلند و قزاقستان به ترتیب عناوین اول تا سوم را به خود اختصاص دادند. در جدول رده بندی توزیع مدال‌ها تیم ملی کشورمان در جایگاه چهاردهم ایستاد.

اشاره شود ،جواد نصیری رئیس انجمن موی تای ایران، نایب رئیس فدراسیون آسیایی و عضو شورای ریاست ایفما، تیم ملی کشورمان را در این رقابت‌ها همراهی کرد. لیلا جاویدان نیز به عنوان نماینده وزارت ورزش در این سفر حضور داشت.محمدعلی یوسفی و مستانه سیف آبادی به ترتیب هدایت تیم‌های ملی موی تای پسران و دختران ایران را عهده دار بودند. ضمناً علی پاک اعتقاد و مقداد کامرانی نیز به عنوان مربی در ترکیب کادر فنی تیم پسران حضور داشتند.غلامحسین احمدی و خانم طاهره تنها ،نیز سرپرستان تیم ملی کشورمان هستند؛ همچنین فرشید کریمی و ساره احمدی نیز دو داور ایرانی بودند که در این پیکارها به قضاوت پرداختند.رقابت‌های موی تای قهرمانی جوانان جهان از روز ۲۰ شهریور ماه با حضور ۱۰۸ کشور به میزبانی بانکوک تایلند برگزار و پس از ۹ روز پایان یافت.

نتایج کامل دیدارهای شب سوم از هفته نخست لیگ قهرمانان اروپا:

تیم فوتبال بارسلونا اسپانیا در چارچوب هفته اول رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا با نتیجه ۲ بر یک مقابل موناکو فرانسه تن به شکست داد. در چارچوب هفته اول رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا چهار دیدار برگزار شد.در یکی از حساس‌ترین رقابت‌ها امشب تیم فوتبال بارسلونا اسپانیا با قضاوت الارد لیندهورت در ورزشگاه لویی دوم میهمان موناکو فرانسه بود که در نهایت این دیدار با برتری ۲ بر یک موناکو به پایان رسید.بارسلونا در دقیقه ۱۱ دچار شک شد، پاس بد تراشتگن باعث شد گارسیا برای متوقف کردن مینامینو در شرایط تک به تک به خطا متوسل شود و داور بلافاصله این بازیکن را با کارت قرمز از زمین بازی اخراج کرد تا کار برای تیم میهمان در ادامه دیدار سخت‌تر شود.تنها پنج دقیقه بعد موناکو موفق شد دروازه بارسلونا را باز کند، پاس بلند مدافع موناکو به ماگنس آکلیوشه رسید و این بازیکن با یک حرکت در عرض از پشت محوطه جریمه اقدام به شوت‌زنی کرد که ضربه این بازیکن در حالی که تراشتگن فقط نظاره‌گر توپ بود به کنج دروازه بارسلونا رفت.شاگردان هانسی فلیک خیلی زود در دقیقه ۲۸ به بازی برگشتند، پاس بلند مارک کاسادو در پشت مدافعین موناکو به لامین یامال رسید و این بازیکن با یک حرکت انفرادی عرضی در پشت محوطه جریمه و شوت خوب، اولین گل خودش در لیگ قهرمانان اروپا را به ثمر رساند.این پایان کار نبود و موناکو میزبان موفق شد در دقیقه ۷۱ گل دوم را به ثمر برساند، ایلنیخنا ۱۸ ساله تنها ۱۲ دقیقه بعد از ورود به زمین روی پاس وندرسون در موقعیت تک به تک با ترشتگن قرار گرفت و موفق شد دروازه بارسلونا را باز کند.با این نتیجه موناکو ۳ امتیازی شد و در رتبه سیزدهم قرار گرفت، در مقابل بارسلونا بدون امتیاز در رتبه بیست‌دوم ایستاد.

در دیگر دیدار حساس دیشب  تیم فوتبال آتالانتا ایتالیا در ورزشگاه گویس با قضاوت کلمن تورپن میزبان آرسنال انگلیس بود که در نهایت این دیدار با تساوی بدون گل به پایان رسید.مهم‌ترین اتفاق این دیدار در دقیقه ۵۱ رقم خورد، ادرسون پس از نفوذ به محوطه جریمه آرسنال به گلزنی نزدیک بود که با خطای توماس پارتی روی زمین افتاد و داور برای تصمیم‌گیری از VAR استفاده کرد. متئو رتگی، پشت توپ قرار گرفت. اما ضربه این بازیکن با واکنش خوب رایا دروازه بان دفع شد و در برگشت بازهم رتگی زننده پنالتی فرصت داشت تا با ضربه سر دروازه آرسنال باز کند. اما بازهم این رایا بود که با یک شیرجه بلند توپ را از روی خط برگشت داد.با این نتیجه آرسنال یک امتیازی در رتبه هفدهم و موناکو نیز با همین امتیاز در رتبه بیست‌ویکم جدول لیگ قهرمانان اروپا قرار گرفتند.نتایج کامل دیدارهای شب سوم از هفته نخست لیگ قهرمانان اروپا بشرح زیر است:

فاینورد صفر – بایرلورکوزن ۴

ستاره سرخ بلگراد یک – بنفیکا ۲

آتالانتا صفر – آرسنال صفر

اتلتیکومادرید ۲ – لایپزیش یک

برست ۲ – اشتورم گراتس یک

موناکو ۲ – بارسلونا یک

https://akhbar-rooz.com/?p=250927 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x