جمعه ۳۰ شهریور ۱۴۰۳

جمعه ۳۰ شهریور ۱۴۰۳

سفر رئیس کمیسیون اروپا به کی‌یف برای گفت‌وگو در مورد حمایت از اوکراین

اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا اعلام کرد که جمعه ۳۰ شهریور به منظور گفت‌وگو در مورد «حمایت اروپا» از اوکراین با نزدیک شدن زمستان، وارد کی‌یف شد.

فون در لاین در شبکه اجتماعی «ایکس» نوشت: «هشتمین سفر من به کی‌یف با نزدیک شدن به فصلی است که این کشور به گرمایش نیاز دارد؛ آنهم در حالی که روسیه به حملات خود به زیرساخت‌های انرژی ادامه می‌دهد.»

او افزود: «ما به اوکراین در تلاش‌های شجاعانه‌اش کمک خواهیم کرد و آمدن من به اینجا به‌منظور گفت‌وگو در مورد حمایت اروپاست.»

اوکراین متحدان خود را تحت فشار قرار داده تا به این کشور اجازه دهند از تسلیحات ارائه شده توسط غرب برای حمله به اهداف نظامی «مشروع» در عمق خاک روسیه، استفاده کند.

ایالات متحده و بریتانیا در حال بررسی این موضوع هستند، اما کشورهای اتحادیه اروپا همچنان در مورد برداشتن این محدودیت‌ها، اختلاف نظر دارند.

پارلمان اروپا پنج‌شنبه با تصویب قطعنامه‌ای از کشورهای اتحادیه اروپا خواست به کی‌یف اجازه دهند از تسلیحات غربی برای حمله به اهداف نظامی در عمق روسیه استفاده کند.

واشینگتن در حال حاضر به اوکراین اجازه می‌دهد تا اهداف روسیه را فقط در بخش‌های اشغالی اوکراین و برخی مناطق مرزی روسیه که مستقیماً با عملیات جنگی مسکو مرتبط هستند، هدف حمله قرار دهد

در جدیدترین تحولات میدانی، فرماندار استان کورسک اعلام کرد که سامانه‌های پدافند هوایی در طول شب، یک موشک اوکراینی را در این استان ساقط کردند. وزارت دفاع روسیه نیز خبر داد که سامانه‌های پدافند هوایی روسیه، ۸ فروند پهپاد اوکراینی را شب گذشته در حریم هوایی استان بلگورود رهگیری و منهدم کردند.

از سوی دیگر، نیروی هوایی اوکراین جمعه ۳۰ شهریور اعلام کرد که ۶۱ فروند از مجموع ۷۰ پهپاد و یک موشک از چهار موشک شلیک شده توسط روسیه در طول شب را در مناطق دنیپروپتروفسک، کیف، وینیتسا، چرکاسی، کیروووهراد، سومی، پولتاوا، ایوانو-فرانکیفسک، لویو، خملنیتسکی، میکولایف، اودسا و خرسون منهدم کرده است.

سفر آتی زلنسکی به آمریکا

این در حالی است که ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین هفته آینده به ایالات متحده سفر خواهد کرد تا در آنجا با جو بایدن، رئیس‌جمهوری و کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهوری، دیدار کند. زلنسکی همچنین در راستای بسیج حمایت آمریکا از کشورش در آستانه انتخابات نوامبر آینده، در صدد است تا دیداری با دونالد ترامپ، نامزد جمهوری‌خواه ریاست جمهوری، داشته باشد.

کاخ سفید اعلام کرد که زلنسکی در ۲۶ سپتامبر با بایدن و معاون او هریس، نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری، گفتگوهای جداگانه‌ای انجام خواهد داد.

زلنسکی اظهار داشت که «این ماه» با رئیس جمهوری آمریکا، در مورد «طرح پیروزی» که به پایان جنگ با روسیه منجر شود، گفت‌وگو خواهد کرد. او چهارشنبه تاکید کرد که این طرح «کاملاً آماده شده است.»

کارین ژان پیر، سخنگوی بایدن در بیانیه‌ای گفت: «رئیس‌جمهوری و معاون او در این دیدار بر تعهد قاطع خود برای ایستادن در کنار اوکراین تا زمانی که در این جنگ پیروز شود، تاکید خواهند کرد.»

بایدن نیز تاکید کرد که «مشتاقانه منتظر میزبانی از دوستم، پرزیدنت زلنسکی هستم.»

https://akhbar-rooz.com/?p=250925 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x