جمعه ۳۰ شهریور ۱۴۰۳

جمعه ۳۰ شهریور ۱۴۰۳

افسانه بایگان در دادگاه تجدیدنظر از اتهام انتسابی تبرئه شد

افسانه بایگان، بازیگر سینما و تلویزیون توسط دادگاه تجدیدنظر استان تهران، از اتهام انتسابی تبرئه شد. وی در مرحله بدوی به دلیل قرار دادن تصاویر بدون حجاب در صفحه خود به پرداخت جزای نقدی بدل از نود و یک روز حبس و هجده ماه ممنوعیت از هرگونه فعالیت در فضای مجازی و منع خروج از کشور محکوم شده بود.

به گزارش هرانا، علی شریف‌زاده اردکانی، یکی از وکلای خانم بایگان ضمن انتشار این خبر، نوشت: “شعبه ۵۷ دادگاه تجدیدنظر با نقض حکم بدوی برای موکلم، حکم برائت صادر کرد.”

همزمان این وکیل دادگستری در مصاحبه ای با امتداد اعلام کرد که دادگاه تجدیدنظر به دلیل اینکه اتهام خانم بایگان را محرز ندانست، حکم برائت برای وی صادر کرد.

براساس دادنامه صادره؛ نظر به اینکه قرار دادن عکس‌های خصوصی در صفحات شخصی شبکه‌های مجازی به معنی انتشار نبوده و قابلیت دسترسی برای عموم را ندارد و هیچگونه تولید و ارسال و توزیع داده‌های مبتذلی صورت نگرفته، بنابر این از شمول مقررات قانون جرائم رایانه‌ای خارج بوده و اینکه، وفق ماده ۱۴۴ قانون مجازات اسلامی در تحقق جرائم عمدی، علاوه بر علم مرتکب به موضوع جرم باید قصد او در نتیجه ارتکاب رفتار مجرمانه نیز احراز گردد. با توجه به اظهارات و دفاعیات وکلای متهم، قصد مشارالیها نیز در تحقق نتیجه جرم یاد شده، احراز نگردیده و وقوع بزه به طور جدی مورد تردید و شبهه می‌باشد. با استناد به اصل اصاله‌البرائه و اصل ۳۷ قانون اساسی و ماده ۴ بند ب ماده ۴۵۵ قانون آئین دادرسی کیفری و ماده ۱۲۰ قانون مجازات اسلامی، ضمن نقض دادنامه معترض‌عنه، حکم برائت تجدیدنظرخواه مذکور را صادر و اعلام می‌دارد.

دهم مردادماه سال جاری، جلسه دادگاه رسیدگی به اتهام خانم بایگان در شعبه ۱۰۹۷ کیفری دو مجتمع قضائی ارشاد برگزار و وی بابت اتهام “انتشار تصاویر مبتذل در فضای مجازی” به پرداخت دو میلیون و پانصد هزار تومان جزای نقدی بدل از نود و یک روز حبس و هجده ماه ممنوعیت از هرگونه فعالیت در فضای مجازی و منع خروج از کشور محکوم شده بود.

چندی پیش مرکز اطلاع رسانی پلیس تهران بزرگ از تشکیل پرونده قضائی دیگری برای افسانه بایگان به دلیل آنچه “کشف حجاب در مراسم نکوداشت آتیلا پسیانی” عنوان کرد، خبر داده بود.

در تیر ماه سال گذشته این بازیگر سینما و تلویزیون در رابطه با پرونده ای دیگر به دلیل عدم رعایت “حجاب اجباری” توسط دادگاه کیفری دو تهران به دو سال حبس تعزیری محکوم شد. این حکم به مدت پنج سال به حالت تعلیق در آمد. وی همچنین از بابت مجازات تکمیلی به دو سال ممنوعیت خروج از کشور و استفاده از فضای مجازی، خلاصه نویسی یک کتاب و مراجعه به مراکز رسمی روانشناسی و ارائه گواهی سلامت محکوم شد.

اواخر تیرماه ۱۴۰۲، المیرا نوری زینال، دیگر وکیل مدافع خانم بایگان از اجرای حکم غیرقطعی موکل خود مبنی بر قطع شدن سیم‌کارت و احضار وی به پلیس امنیت عمومی خبر داد.

افسانه بایگان، بازیگر سینما و تلویزیون پیشتر از احضار خود به دادگاه به دلیل “در معرض قرار دادن شی‌ای که بر خلاف عفت و اخلاق عمومی”، خبر داده بود.

https://akhbar-rooz.com/?p=250883 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x