پنجشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳

پنجشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳

اسرائیل آغاز «مرحله جدید» جنگ را اعلام کرد، موج دوم انفجارها در لبنان صدها کشته و مجروح بر جای گذاشت

یوآو گالانت، وزیر دفاع اسرائیل ، آغاز «مرحله جدید» جنگ در جبهه شمالی علیه حزب الله لبنان را اعلام کرد. در همين حال منابع آگاه اسرائیلی از انتقال لشکر رزمی 98 از غزه به مرز شمالی با لبنان خبر دادند. موج دوم انفجارها در لبنان در روز چهارشنبه صدها زخمی و کشته بر جای گذاشت. بنا به اعلام وزارت بهداشت لبنان ۹ نفر در موج جدید انفجارها در لبنان کشته و بیش از ۳۰۰ نفر نیز زخمی شدند در انفجارهای روز سه شنبه 11 عضو حزب اله و همچنین یک زن و دختربچه کشته و نزدیک به 3 هزار نفر زخمی شدند

یوآو گالانت، وزیر دفاع اسرائیل ، آغاز «مرحله جدید» جنگ در جبهه شمالی علیه حزب الله لبنان را اعلام کرد. گالانت که روز چهارشنبه با سربازان اسرائیلی صحبت می کرد، به انفجار دستگاه ها در لبنان در روزهای سه شنبه و چهارشنبه اشاره ای نکرد .اما او کار ارتش و آژانس های امنیتی اسرائیل را ستود و خاطرنشان کرد که “نتایج بسیار چشمگیر” است.

به گزارش تایمز اسرائیل گلانت گفت: مرکز ثقل در حال حرکت به سمت شمال است. وی گفت: ما نیروها، منابع و انرژی را به سمت شمال هدایت می کنیم.

وزیر دفاع اسرائیل افزود: من معتقدم که ما در آغاز مرحله جدیدی از این جنگ هستیم و باید خود را وفق دهیم. ما در طول زمان به ثبات نیاز خواهیم داشت، این جنگ به شجاعت، عزم و استقامت زیادی نیاز دارد.

در همین حال منابع آگاه اسرائیلی از انتقال لشکر رزمی ۹۸ از غزه به مرز شمالی با لبنان خبر دادند.

به گزارش روزنامه«تایمز اسرائیل»، این لشکر به لشکر چتربازان و کماندوها و همچنین لشکر ۳۶ تحت فرماندهی شمالی اسرائیل ملحق می‌شود.

لشکر ۹۸ متشکل از حدود ۱۰ هزار تا ۲۰ هزار سرباز اسرائیلی، در اواخر اوت به خان یونس در جنوب غزه منتقل شد.

موج دوم انفجارها در لبنان صدها زخمی و کشته بر جای گذاشت

موج دوم انفجارها در لبنان در روز چهارشنبه صدها زخمی و کشته بر جای گذاشت. این انفجارها در پی انفجار همزمان پیجرهای اعضای حزب‌الله در روز گذشته که طی آن ۱۱ عضو این گروه و همچنین یک زن و دختربچه کشته و نزدیک به ۳ هزار زخمی برجای گذاشت، انجام می‌شود.

واکنش‌های بین‌المللی به انفجار روز سه‌شنبه پیجرهای گروه حزب‌الله لبنان در حالی ادامه دارد که بعدازظهر چهارشنبه نیز انفجارهایی مشابه در این کشور روی داد.

بنا به اعلام وزارت بهداشت لبنان ۹ نفر در موج جدید انفجارها در لبنان کشته و بیش از ۳۰۰ نفر نیز زخمی شدند. برخی تصاویر منتشرشده در شبکه‌های اجتماعی از وقوع انفجار در مراسم تشییع جنازه کشته‌شدگان روز سه‌شنبه حکایت دارد.

خبرگزاری رویترز گزارش داده که روز چهارشنبه تعدادی از رادیوهای دستی اعضای گروه حزب‌الله منفجر شده است. این در حالی است که برخی رسانه‌ها دستگاه‌های منفجرشده را دستگاه‌های بی‌سیم معرفی می‌کنند.

بنا به گزارش‌ها ساکنان بیروت، پایتخت لبنان روز چهارشنبه برای دومین روز پیاپی شاهد رفت و آمد زیاد آمبولانس‌ها هستند. برخی گزارش‌ها نیز از وقوع انفجارهایی در جنوب لبنان حکایت دارد.

کمیسر حقوق بشر سازمان ملل خواستار تحقیقات مستقل در مورد انفجارهای دسته جمعی پیجرهای منفجر شده در لبنان و سوریه شده است.

فولکر ترک در بیانیه ای روز چهارشنبه گفت که “ترس و وحشت ایجاد شده عمیق است” و از رهبران جهان خواست تا “در دفاع از حقوق همه مردم برای زندگی در صلح و امنیت” گام بردارند.

https://akhbar-rooz.com/?p=250861 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x