پنجشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳

پنجشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳

تبعات یک نامه؛ فائزه هاشمی از زندان آزاد شد

هشت روز بعد از انتشار نامه ی جنجالی فائزه هاشمی او را از زندان آزاد کردند.

محمدحسین آقاسی، وکیل فائزه هاشمی در گفت‌وگو با «شبکه شرق» با اشاره به آخرین وضعیت پرونده فائزه هاشمی، اظهار کرد: «پیش از این با آزادی مشروط خانم فائزه هاشمی رفسنجانی مخالفت صورت گرفته بود ولی امروز، رای دادگاه تجدیدنظر به ما ابلاغ شد که بنا بر آن، با آزادی مشروط خانم فائزه هاشمی موافقت صورت گرفت و او امروز عصر از زندان آزاد شد.»

این وکیل دادگستری یک روز بعد از انتشار نامه ی او درباره وضعیت موکلش گفته بود «پرونده‌های ایشان تجمیع شده و میزان مجازاتی که باید تحمل کنند، ۳ سال و ۷ ماه است که حدود ۲ سال از آن حکم را تحمل کرده بنابراین در مهر ماه سال آینده محکومیت او به پایان خواهد رسید.»

نامه ی فائزه هاشمی در آستانه دومین سالگرد انقلاب زن زندگی آزادی منتشر شد. در این نامه او به شدت زنان زندانی چپ و مدافع حقوق بشر در بند زندان اوین را مورد حمله قرار داد و آن ها را «دیکتاتورهای کوچک» و «طبل توخالی» نامید. نامه ی او با واکنش های گسترده ای مواجه شد. بیشتر اصلاح طلبان از او و نامه اش حمایت کردند. زندانیان سیاسی سابق و فعلی این نامه را مورد انتقاد قرار دارند. آخرین نمونه ی این انتقادات را در پاسخ گلرخ ایرایی از بند زنان زندان اوین در ستون پیشخوان اخبار روز می توانید بخوانید.

آزادی او این گمان را تقویت کرده است که نوشتن و انتشار این نامه شرط آزادی او از زندان بوده است.

https://akhbar-rooz.com/?p=250851 لينک کوتاه

2.4 5 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
حسن نکونام
حسن نکونام
15 ساعت قبل

دختر بابا : به انچه که میخواست، سرانجام رسید. هیچ جنایتی، در این بیش از چهار دهه در ایران اتفاق نیفتاد، که باباش، در آن نقشی نداشته بوده باشد. اشاره به همه آنها در این نوشته کوتاه، درد آور است. اما، یکی از جنایت های پدر فایزه، تحمیل کردن آخوند جنایتکاری به نام علی خامنه ای، به عنوان « رهبر انقلاب » به مردم ایران بود، تا آنجا که این رهبر « رفسنجانی خوانده» خودش میگفت : « باید خون گریست، برای جامعه ای که من رهبرش باشم »( نقل به معنی). لطفن به نوشته خانم گلرخ ایرایی از زندان اوین، در همین سایت «اخبار روز» رجوع کنید، تا «دختر بابا » را بهتر و بیشتر بشناسید. نوشته اخیر فایزه از زندان اوین، و لجن پراکنی او در مورد زنان مبارز و مقاوم زندان، و مظلوم نمایی او، «توبه نامه » ای بود به دستگاه استبداد اسلامی، تا آزادش کنند، و کردند. باید منتظر ماند و دید این عنصر اشرافی، که از قبل این حکومت، به مال ومنال هنگفتی هم رسیده است، کی وکجا به دستگاه حکوت بر خواهد گشت.

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x