پنجشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳

پنجشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳

معاون وزیر علوم: پرونده ۵۰ دانشجوی تعلیقی و اخراجی به وزارت علوم رسیده است

سعید حبیبا، معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رئیس سازمان دانشجویان این وزارتخانه در تازه‌ترین خبر در باره بازگشت دانشجویان اخراجی گفت که «آمار دقیقی از تعداد پرونده‌های انضباطی ندارد».

حبیبا افزود «حدود ۵۰ پرونده اخراجی یا تعلیقی از دانشجویان به وزارت علوم ارسال شده است که زیر ۵ نفر آنها حکم اخراج دارند.»

او گستردگی و پراکندگی دانشگاه‌ها را یکی از موانع جمع‌آوری آمار دقیق‌تر عنوان کرد و از رؤسای دانشگاه‌های خواست پرونده دانشجویانی را که با حکم تعلیق یا اخراج مجازات شده‌اند، «بررسی کنند» و «ولو اینکه دانشجو خطائی مرتکب شده بود با او مساعدت شود».

پیش از این وزیر علوم هم گفته بود که از قوه قضاییه خواسته است با وزارت علوم برای بررسی دوباره پرونده دانشجویان اخراجی و تعلیقی همکاری کند.

وعده بازگشت دانشجویانی که با حکم کمیته انضباطی تعلیق یا اخراج شدند از شعارهای مسعود پزشکیان در دوره تبلیغات انتخابات ریاست‌جمهوری بود. این وعده اما پس از آغاز به کار دولت چهاردهم به «بررسی دوباره پرونده دانشجویان خاطی» تقلیل یافته است.

از سوی دیگر همچنان خبرهایی از محرومیت دانشجویان از تحصیل می‌رسد؛ از جمله تهمینه مهدیان، دانشجوی مجسمه‌سازی دانشگاه هنر که به دلیل شرکت در اعتراضات سراسری اخیراً پنج ترم از تحصیل محروم شد. همچنین پس از روی کار آمدن پزشکیان دست‌کم چهار دانشجو به نام‌های ریحانه ابراهیم‌وندی، شیدا آقاحمیدی، یکتا میرزائی، و سیدکیان بنی‌هاشمی در دانشگاه‌های الزهرا و تهران از حق تحصیل محروم شدند.

https://akhbar-rooz.com/?p=250832 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x