پنجشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳

پنجشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳

اسرائیل مواد منفجره را در پیجرهای حزب‌الله در لبنان جاسازی کرده بود

به دنبال انفجارهای پیاپی و همزمان پیجرهای اعضای حزب الله در سراسر لبنان در بعداز ظهر سه‌شنبه 27 شهریور که 9 کشته و نزدیک به 3 هزار زخمی برجای گذاشت، مسئولان آمریکایی فاش کردند این «پیجر»ها از تایوان خریداری شده و قبل از رسیدن آنها به لبنان، دستکاری شده‌اند. اسرائیل مواد منفجره را در یک محموله جدید از «پیجرها» ساخت تایوان که وارد لبنان شده بود، جاسازی کرده بود

به دنبال انفجارهای پیاپی و همزمان پیجرهای اعضای حزب الله در سراسر لبنان در بعداز ظهر سه‌شنبه ۲۷ شهریور که ۹ کشته و نزدیک به ۳ هزار زخمی برجای گذاشت، مسئولان آمریکایی فاش کردند این «پیجر»ها از تایوان خریداری شده و قبل از رسیدن آنها به لبنان، دستکاری شده‌اند.

«نیویورک تایمز» به نقل از این مقامات آورده است که وزن مواد منفجره جاسازی ‌شده در هر پیجر حدود یک تا دو اونس است.

به گفته این مقامات، عملیات انفجار پیجرها ساعت ۳:۳۰ بعد از ظهر به وقت لبنان آغاز شد و دستگاه‌ها در ابتدا پیامی ارسال کردند که به ظاهر از سوی رهبران حزب الله فرستاده شده ولی این پیامها عملا مواد منفجره داخل پیجرها را فعال کردند.

مواد منفجره با وزن حدود یک تا دو اونس که در کنار باتری هر دستگاه جاسازی شده بود، دارای سوئیچ‌هایی برای انفجار بود که می‌شد آن از راه دور فعال کرد.

آنها خاطرنشان کردند اسرائیل مواد منفجره را در یک محموله جدید از «پیجرها» ساخت تایوان که وارد لبنان شده بود، جاسازی کرده بود.

طبق گفته این مسئولان، تعداد پیجرهایی که حزب‌الله از شرکت تایوانی «گولد آپولو» برای توزیع در میان حامیان خود خریداری کرده، بالغ بر سه هزار دستگاه است.

شرکت تایوانی «گولد آپولو» ضمن تکذیب دست‌داشتن در این حادثه، خاطرنشان کرد پیجرهای انفجاری حزب‌الله، ساخت این شرکت نبوده است.

این شرکت در عین حال اذعان کرد که که این پیجرها، مارک تجاری و برند «گولد آپولو» را دارند ولی در اروپا ساخته شده‌اند.

این درحالی است که حزب‌الله همچنان در حال انجام تحقیقات امنیتی داخلی در مورد این محموله است.

طبق گفته منابع آگاه، پیجرهای منفجرشده از محموله جدید دریافتی حزب‌الله ظرف چند روز اخیر و نه ماه‌ها یا سالهای گذشته بودند.

یک مقام حزب‌الله با این توضیح که صدها نفر از پرسنل رزمی این گروه دارای چنین دستگاه‌هایی هستند، احتمال داد که یک «بدافزار» ممکن است باعث داغ شدن و انفجار باتری‌ها شده باشد.

به گفته این مقام حزب‌الله، برخی از اعضا که حس کردند «پیجر» آنها داغ شده، قبل از انفجار، خود را از شرشان خلاص کردند.

منابع آگاه لبنانی ماه‌ها پیش (از ژوئیه گذشته) تأکید کرده بودند که حزب‌الله با هدف جلوگیری از سوء قصدهای احتمالی علیه شماری از فرماندهان خود، استفاده از کدها در پیام‌ها، تلفن‌های ثابت و پیجرها را برای فرار از فناوری پیشرفته نظارتی اسرائیل آغاز کرد.

این حادثه، بزرگترین رخنه امنیتی اسرائیل در رخدادهای جاری در عرصه لبنان از آغاز جنگ در غزه به شمار می‌آید.

https://akhbar-rooz.com/?p=250819 لينک کوتاه

2.3 3 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
بهروز نیازی
بهروز نیازی
22 ساعت قبل

وحشتناکه! مجسم کنید جمهوری اسلامی هم با مخالفینش در سراسر جهان همین کار را بکنند.
گمان میکنید امکان نداره؟ پولش را نداره؟ نمیشه برای فعال کردن هر مورد و هر گوشی تلفن کد مخصوصی داد؟
نمیشه همه ی گوشی ها را که معمولا وارداتی هستند؛ بمب دار کرد؟ یک بمب کوچک که از گوش بگذرد و به مغز هدف برسد؟ حال بگذریم از اینکه افراد هدف معمولا گوشی های ویژه دارند نه گوشی های معمولی.
بهرحال کسانیکه به به و چه چه میکنند؛ بهتراست دوباره اندیشه کنند. که با این کار اسراییل داریم بطرف جهانی نا امن میرویم.

حسن نکونام
حسن نکونام
23 ساعت قبل

توسعه ابزار جنگ : از تیر و کمان و گرز و خدنگ، تا شمشیر و خنجر، تا تفنگ و توپ و بمب و موشک و تانک و هواپیمای جنگی، امروز حمله سایبری، به ابزار جنگ تبدیل شده است. جنگ هم، هانند سایر عرصه های زندگی، آخرین دستاوردهای تکنولوژیکی را به کار میگیرد. با این خرد گریزی، و انسان ستیزی که، سرمایه داری مسبب آنست، بشر را به سوی نابودی خود، و تمدن هایی که بر روی کره زمین ساخته است، سوق میدهد. اگر نتوان بر این سیستم استثمار گر، که انسان و جامعه و طبیعت و هستی را، به سوی نابودی میکشاند، افسار و مهاری زد، کره زمین و هر آنچه در آنست، مضمحل خواهد شد، همانگونه که دایناسورها مضمحل شدند.

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


2
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x