پنجشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳

پنجشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳

رسانه‌های آلمانی در نامه‌ای به نتانیاهو خواستار دسترسی به نوار غزه شدند

رسانه‌های اصلی آلمان با اشاره به اینکه حذف تقریبا کامل رسانه‌های بین‌المللی در تاریخ اخیر بی‌سابقه است، روز سه‌شنبه از اسرائیل خواستند که به آن‌ها اجازه دسترسی به نوار غزه را بدهد. این رسانه‌ها تصریح کردند که «هر کسی که گزارش مستقل در مورد این جنگ را غیرممکن سازد، به اعتبار خود آسیب می‌رساند.»

به گزارش ار اف ای، سردبیران حدود پانزده رسانه و خبرگزاری مکتوب، رادیویی و تلویزیونی در نامه‌ای سرگشاده خطاب به بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل نوشتند: «پس از تقریباً یک سال جنگ، از دولت اسرائیل می‌خواهیم اجازه ورود به نوار غزه را به ما بدهد».

آن‌ها همچنین با خطاب قرار دادن عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهوری مصر، از این کشور خواستند تا به آن‌ها اجازه دهد از طریق گذرگاه رفح در مرز این کشور و جنوب نوار غزه وارد این باریکه فلسطینی شوند.

رسانه‌های آلمانی تصریح کردند که «هر کسی که گزارش مستقل در مورد این جنگ را غیرممکن سازد، به اعتبار خود آسیب می‌رساند.» آن‌ها افزودند: «هرکسی که ما را از کار در نوار غزه منع کند، شرایط را برای نقض حقوق بشر ایجاد می‌کند».

در میان امضاکنندگان، سردبیران و روزنامه نگاران روزنامه‌های اشپیگل، دی‌ولت، شبکه‌های عمومی آ.ار.د، زد.د.اف، خبرگزاری آلمان و انجمن روزنامه نگاران آلمانی دیده می‌شوند.

این افراد با اشاره به اینکه همگی ده‌ها سال تجربه در تهیه گزارش در مناطق جنگی را دارند، اطمینان دادند: «ما از خطر آگاهیم. آماده پذیرش آن هستیم. به ما اجازه دسترسی به نوار غزه را بدهید. بگذارید به نفع همه کار کنیم.»

https://akhbar-rooz.com/?p=250800 لينک کوتاه

1 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x