پنجشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳

پنجشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳

گوترش: هیچ چیز نمی‌تواند مجازات دسته‌جمعی فلسطینی‌ها را توجیه کند

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد، در اظهاراتی تاکید کرد که «هیچ چیزی مجازات دسته‌جمعی» که اسرائیل علیه فلسطینی‌های ساکن غزه اعمال می‌کند، را توجیه نمی‌کند.

گوترش، دوشنبه ۲۶ شهریور در مصاحبه با خبرگزاری فرانسه با انتقاد شدید از نحوه مدیریت جنگ اسرائیل در نوار غزه که ماه آینده وارد دومین سال خود می‌شود، رنج فلسطینی‌ها را «غیر قابل تصور» توصیف کرد.

گوترش که از سال ۲۰۱۷ به عنوان دبیرکل سازمان ملل فعالیت می‌کند، گفت: «سطح رنج فلسطینی‌ها در غزه غیرقابل تصور است، میزان مرگ و میر، ویرانی و همه چیز را که در آنجا مشاهده کردم، از زمانی که من دبیرکل شدم تاکنون بی نظیر بوده است».

او افزود: «البته ما همه حملات «تروریستی» حماس و همچنین گروگانگیری که نقض مطلق قوانین بین‌المللی بشردوستانه است را محکوم می‌کنیم»

او در توصیف مرگ، ویرانی، گرسنگی و بیماری‌هایی که نوار غزه تحت محاصره اسرائیل شاهد آن است، تاکید کرد: «حقیقت این است که هیچ چیز مجازات دسته جمعی مردم فلسطین که ما به شکلی چشمگیر در غزه شاهد آن هستیم را توجیه نمی‌کند».

به گفته وزارت بهداشت فلسطین، در حملات هوایی و زمینی اسرائیل به نوار غزه که پس از رویدادهای ۷ اکتبر آغاز شد، حداقل ۴۱۲۲۶ فلسطینی که اغلب آنها از کودگان و زنان هستند کشته شدند.

سازمان ملل متحد تاکید می‌کند که اکثر کشته شدگان فلسطینی زن و کودک بودند.

جنگ باعث ویرانی عظیم در نوار غزه شده و شرایط فاجعه بار برای جمعیت ۲.۴ میلیون نفری آن به بار آورد.

از سوی دیگر بر اساس آمار خبرگزاری فرانسه و داده‌های رسمی اسرائیل، حمله ۷ اکتبر حماس به شهرک‌های اسرائیلی اطراف غزه به کشته شدن ۱۲۰۵ نفر از اسرائیلی‌ها که به گفته مقام‌های تل‌آویو اکثر آنها غیرنظامی بودند، منجر شد. این تعداد شامل گروگان‌هایی است که حین نگهداری طی درگیری اسرائیل و حماس در غزه جان خود را از دست داده‌اند.

در جریان حمله حماس ۲۵۱ اسرائیلی ربوده شدند که ۹۷ نفر از آنها هنوز در اسارت هستند، از جمله ۳۳ نفر که به گفته ارتش کشته شده‌اند.

https://akhbar-rooz.com/?p=250797 لينک کوتاه

3 2 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x