پنجشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳

پنجشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳

رئیس حامی حضور نیروهای حشدالشعبی در دانشگاه تهران برکنار شد

پس از چندین روز گمانه‌زنی و تایید و تکذیب، امروز خبر برکناری رئیس دانشگاه تهران اعلام شد و «حسین حسینی» به عنوان سرپرست جایگزین محمد مقیمی شد.

هفته پیش رسانه‌های داخلی ایران روز پنجشنبه ۲۲ شهریورماه از برکناری محمد مقیمی رئیس دانشگاه تهران و جایگزینی او با ناصر سلطانی خبر داده بودند که کمی بعد تکذیب شده بود.

حسین حسینی، که توسط حسین سیمایی، وزیر علوم به سرپرستی دانشگاه تهران منصوب شده، دانش‌آموخته دکترای دامپزشکی از دانشگاه تهران و عضو هیات علمی دانشکده دامپزشکی این دانشگاه با مرتبه استادی را در کارنامه دارد.

محمد مقیمی رئیس برکنارشده دانشگاه تهران روز ۱۸ تیر ۱۴۰۲ در دیدار با جمعی از دانشجویان عراقی و حسین موسوی بخاتی، معاون تعلیم و تربیت حشدالشعبی، از «تقاضای ادامه تحصیل» اعضای گروه شبه‌نظامی حشدالشعبی عراق در این دانشگاه استقبال کرده بود.

رسانه‌های ایران همچنین بهمن ۱۴۰۲ با اشاره به تداوم سریال اخراج استادان از دانشگاه‌های ایران اعلام کردند که طی دو سال گذشته و همزمان با ریاست محمد مقیمی بر یکی از مهم‌ترین دانشگاه‌های کشور، بیش از ۲۵ استاد فقط از دانشگاه تهران اخراج شدند.

همزمان با اخراج اساتید با سابقه از دانشگاه‌های ایران به ویژه از دانشگاه تهران، گزارش‌هایی از جذب چهره‌های وابسته به حکومت از جمله سعید حدادیان مداح نزدیک به علی خامنه‌ای، سجاد صفار هرندی فرزند محمدحسین صفارهرندی سردبیر سابق کیهان و وزیر ارشاد دولت محمود احمدی‌نژاد، امیرحسین ثابتی مجری شبکه «افق» صداوسیما، و عباس موزون یکی دیگر از مجریان صداوسیما، به عنوان استاد دانشگاه منتشر شد.

موج اخراج استادان دانشگاه‌های ایران پس از اعتراضات سراسری سال ۱۴۰۱ در واکنش به کشته شدن مهسا امینی در بازداشت گشت ارشاد و به‌ویژه نقش‌آفرینی دانشجویان و همراهی اساتید با معترضان، شدت گرفت.

https://akhbar-rooz.com/?p=250771 لينک کوتاه

5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x