پنجشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳

پنجشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳

جمهوری اسلامی اعلام کرد یک تبعه اتریش را آزاد کرده است

مقام‌های قضایی جمهوری اسلامی اعلام کردند کریستین وبر، یک تبعه اتریش را که دستگیری او در ایران اعلام رسمی نشده بود، آزاد کرده و به سفیر اتریش در ایران تحویل داده‌اند.

میزان، خبرگزاری رسمی قوه قضائیه به نقل از ناصر عتباتی، رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی نوشت این تبعه اتریشی «به‌دلیل جرایم ارتکابی» در استان آذربایجان غربی در زندان به سر می‌برده و اکنون با استفاده از «نهادهای ارفاقی و رأفت اسلامی» از زندان آزاد شده است.

او افزود: «این محکوم پس از آزادی تحویل سفیر اتریش شد تا کارهای خروج و انتقال وی پیگیری و انجام شود.»

طبق گزارش میزان ولف دیتریش‌هایم، سفیر اتریش در ایران با حضور در دفتر رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی «مراتب تقدیر و تشکر خود، دولت اتریش و خانواده کریستین وبر را از سیستم قضایی جمهوری اسلامی ایران» به عتباتی، ریاست کل دادگستری استان آذربایجان غربی اعلام کرده است.

اتریش اسفند سال گذشته بدون بردن نام اعلام کرده بود یک اتریشی به اتهام جاسوسی در ایران به هفت سال و نیم حبس محکوم شده است. وزارت خارجه اتریش در مهرماه ۱۴۰۱ از بازداشت این مرد خبر داده بود و گفته بود که به طور منظم با خانواده وی در تماس است. این نهاد پس از آزادی مسعود مصاحب، شهروند دو تابعیتی ایرانی-اتریشی در روز ۷ آذرماه هم در بیانیه‌اش گفت که دو شهروند اتریشی دیگر در زندان‌های ایران هستند.

سازمان‌های حقوق بشری می‌گویند حکومت ایران با بازداشت شهروندان خارجی یا دو تابعیتی از آن‌ها به‌عنوان اهرم فشار و گروگان از جمله برای مبادله افراد وابسته به خود استفاده می‌کند.

https://akhbar-rooz.com/?p=250763 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x