پنجشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳

پنجشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳

امشب در سن سیرو چه شود؛ آلمانی های خوش خوراک؛ آرژانتین ۷ اوکراین ۱؛ پرتغال ۱۰ پاناما ۱؛ ایران ۷ ونزوئلا ۱؛پیروزی استقلال؛ شکست پرسپولیس

نازک بین-از امشب، لیگ قهرمانان فوتبال اروپا شروع می شود. شیوه سنتی به کنار رفته و روش جدیدی برای بازیهای امسال جای آن را گرفته است. رقابتی فشرده و طاقت فرسا برای رسیدن به عنوان قهرمانی و فتح جام با شکل و شمایل جدید!. جدای از قدرت‌های سنتی فوتبال لیگ قهرمانان، در جریان بازیهای هر دوره، تیمهائی ظهور کرده اند که در بعضی مواقع پاشنه آشیل مدعیان و بزرگان فوتبال قاره سبز لقب گرفته اند . به طور مثال:  اینترمیلان به دلیل قدرت سال‌های اخیر در سری آ و نقش بزرگ اش در سال ۲۰۲۳، جایی که در فینال به منچسترسیتی باخت، با ۱۰.۹ درصد سومین شانس قهرمانی است. یا آرسنال و لورکوزن ، لیورپول و پاری سن ژرمن لوئیز انریکه، با اولین فصل خود در دوران “پسا امباپه” روبرو می‌شود که باعث شده شانس اش را برای کسب قهرمانی کاهش دهد.اتلتیکو مادرید. نیز با تیمی جدید با ترکیبی مانند، لونورمان، سورلوث، گلگر و خولین آلوارز! آنها می‌خواهند بار دیگر تیم رقابتی در لباس قهرمانی در اروپا باشند، همانطور که زمانی به دو فینال رسیدند و باشگاه‌هایی مانند بارسلونا و بایرن مونیخ را حذف کردند.از اینها گذشته،در لیگ قهرمانان  اروپا، در جریان بازیهای هر سال تیمهائی هستند که علی‌رغم اینکه در میان مدعیان حضور ندارند، در نهایت می‌توانند غافلگیرکننده و شکست دادن شان دشوار !. مثل لایپزیش ،که رئال مادرید را در مرحله یک هشتم نهایی تا مرز حذف برد. بورسیا دورتموند که شگفتی بزرگ دوره گذشته بود و به فینال رسید. یا نیوکسل و میلان.در این فصل،تیم دیگری که به لیگ قهرمانان بازمی‌گردد یوونتوس است. بانوی پیر ،با ترکیب جدید زیاد بازمی‌گردد. چهره‌های جدیدی که از نیمکت شروع می‌شود. تیاگو موتا پس از فصل عالی او با بولونیا، جای آلگری را گرفت و کوپماینرز، کونسیسائو، نیکو گونزالس و داگلاس لوئیز را با خود آورد. آنها وعده می‌دهند تیمی دشوار برای همه رقبا باشند.

امشب در سن سیرو چه شود ؛ میلان-لیورپول

امشب،جذابترین بازی دور اول لیگ قهرمانان این فصل را میلان و لیورپول در سن‌سیرو برگزار می‌کنند. رقبای قدیمی اروپا نخستین بار با مربی‌های جدید به مصاف هم می‌روند، این دو نفر، آرنه اسلوت و پائولو فونسکا شرایط متفاوتی دارند.یورگن کلوپ اگرچه لیورپول را به قله فوتبال اروپا رساند. اما در فصل آخر نتوانست رتبه‌ای بهتر از سومی لیگ برتر به دست آورد و در لیگ اروپا هم قهرمانی را از دست داد. دارنده شش قهرمانی اروپا از حالا تا پایان ژانویه بازی‌های فوق‌العاده‌ای در شکل جدید لیگ قهرمانان برگزار می‌کند از جمله دیدار با رئال مادرید و بایرلورکوزن ژابی آلونسو در آنفیلد. بولونیا، لایپزیگ، خیرونا، لیل و پی‌اس‌وی آیندهوون همه تلاش می‌کنند راه لیورپول برای صعود به یک‌هشتم نهایی به عنوان یکی از هشت تیم بالای جدول در لیگ قهرمانان ۳۶ تیمی این فصل را سد کنند. تیم‌های نهم تا بیست و چهارم به مرحله پلی‌آف می‌روند و تیم‌های بیست‌وپنجم تا سی‌وششم هم حذف می‌شوند.قرمزها خاطرات خوبی از سن‌سیرو دارند چون در پنج بازی آخرشان با تیم‌های بزرگ این شهر در این ورزشگاه چهار برد به دست آورده‌اند اما فصل قبل در یک‌چهارم نهایی لیگ اروپا به وسیله آتالانتا حذف شده‌اند و این هفته هم سایه‌ای از خودشان بودند.تیم اسلوت که در سه هفته اول بدون خوردن گل به پیروزی رسیده بود، در آنفیلد با یک گل مغلوب ناتینگهام‌فارست شد و تاوان سختی برای فرصت‌سوزی‌هایش داد.تیم فونسکا که در سه هفته اول سری A نتوانسته بود برنده شود، این هفته عقده‌گشایی کرد و با چهار گل ونتزیا را درهم کوبید در شرایطی که بحث اخراج مربی سابق لیل و رم مطرح شده بود. اما تیم مربی ۵۱ ساله در ۲۹ دقیقه نیمه اول به وسیله تئو هرناندس، یوسف فوفانا، کریستین پولیشیچ و رافائل لیائو به گل رسید و در پایان هفته چهارم پنج امتیازی شد.
حالا مربی روسونری کار خیلی سختی در لیگ قهرمانان پیش رو دارد، او دومین مربی پرتغالی است که با یک تیم ایتالیایی در این رقابت‌ها حضور می‌یابد و باید راه ژوزه مورینیو را ادامه دهد که در سال ۲۰۱۰ با اینتر به قهرمانی اروپا رسید. میزبان امشب هم با رئال مادرید، لورکوزن و خیرونا به علاوه کلاب بروژ، دیناموزاگرب، اسلووان براتیسلاوا و ستاره سرخ بلگراد روبه‌رو می‌شود اما هواداران امیدوارند تیم، گام اول را محکم و قوی بردارد.
معجزه ۲۰۰۵ استانبول را دو سال بعد در آتن انتقام گرفتند اما لیورپول در مرحله گروهی فصل ۲۰۲۲-۲۰۲۱ رفت و برگشت میلان را شکست داد. در بازی سن‌سیرو که ۲ بر یک به نفع میهمان تمام شد، دیووک اوریگی یکی از گل‌ها را زد، این مهاجم بلژیکی تابستان همان سال به میلان رفت اما موفقیتی نداشت و دو ماه قبل به تیم ب میلان فرستاده شد.

آلمانی های خوش خوراک

رئال‌مادرید و اشتوتگارت در شکل جدید لیگ قهرمانان اروپا ابه مصاف هم می‌روند. این نخستین دیدار دو تیم است و رئال مادرید، مدافع عنوان قهرمانی، تلاش برای رسیدن به شانزدهمین عنوان قاره‌ای خود را آغاز می‌کند. تیم کارلو آنچلوتی سه ماه قبل با پیروزی ۲ بر صفر برابر تیم دیگری از آلمان، بوروسیادورتموند در ورزشگاه ویمبلی لندن برای پانزدهمین بار بر قله اروپا قرار گرفت و رکورد خود را دست‌نیافتنی‌تر از قبل کرد. اشتوتگارت، شانزدهمین رقیب آلمانی است که رئال در رقابت‌های اروپایی برابرش قرار می‌گیرد. رئال در مسیر قهرمانی فصل قبل با چهار تیم آلمانی بازی کرد، اونیون برلین در مرحله گروهی، لایپزیگ در یک هشتم نهایی و بایرن مونیخ در نیمه نهایی.رئال خوشحال است که در اولین بازی با تیمی آلمانی دیدار می‌کند. چون آنها در ۲۱ بازی آخرشان با رقبایی از این کشور تنها یک باخت داشته و ۱۴ بازی را برده‌اند.رئال این هفته با دو گل در زمین رئال سوسیداد به پیروزی رسید تا شکست‌ناپذیری‌اش در رقابت‌های مختلف این فصل به شش بازی برسد هرچند با بارسلونا، صدرنشین لالیگا، چهار امتیاز اختلاف دارد، البته اتلتیکومادرید و ویارئال هم ۱۱ امتیازی هستند.قرعه‌کشی با رئال در مرحله لیگ مهربان بوده. زیرا تیمهای آلمانی برای رئال مادرید خوش خوراک نشان داده اند. شاید اشتوتگارت یکی از قوی‌ترین تیم‌های سید چهارم به حساب می‌آید. رئال همچنین باید در برنابئو به مصاف بوروسیادورتموند برود. آنها همچنین در نخستین حضور در لیگ قهرمانان بعد از ۱۴ سال در زمین یوونتوس بازی دارند و میزبان پاری سن ژرمن و آتالانتا خواهند بود.
نایب قهرمان فصل قبل بوندس‌لیگا ،در شش بازی با تیم‌های اسپانیایی در لیگ قهرمانان دو تساوی و چهار باخت داشته از جمله بازی با بارسلونا در آخرین حضورشان در این رقابت‌ها که در یک هشتم نهایی ۴ بر صفر مغلوب شدند. تیم سباستین هوینس، این هفته ۳ بر یک بوروسیامونشن گلادباخ را برد تا شروع پایین‌تر از حد انتظارش را تا اندازه‌ای جبران کند. این نخستین بردشان در این فصل بود، هفته اول به فرایبورگ باختند و هفته دوم در خانه برابر ماینتس مساوی کردند.

خط ‌ونشان فرانسه برای فوتسال ایران،نتایج و جدول دور اول جام‌جهانی

در پایان دور اول رقابت های جام جهانی ۲۰۲۴ فوتسال که به میزبانی ازبکستان برگزار می شود، چهار تیم توانستند به نتایج پرگلی برابر حریفان دست پیدا کنند که تیم ملی ایران هم یکی از آنها بود.به نقل از خبرگزاری مهر،تیم ملی فوتسال فرانسه در نخستین دیدار خود در دهمین دوره رقابت‌های جام جهانی جهانی ۲۰۲۴ فوتسال که در ازبکستان برگزار می‌شود به مصاف گواتمالا رفت و با نتیجه ۶ بر ۳ به برتری رسید.فرانسه و گواتمالا که در گروه F این مسابقات باتیم های ایران و ونزوئلا هم گروه هستند در نیمه اول، بازی پایاپایی را دنبال کردند و در نیمه اول، این گواتمالا بود که با نتیجه ۳ بر ۲ به برتری رسید.اما در نیمه دوم، شاگردان «رافائل رینو» توانستند برتری خود را به رقیب تحمیل کنند. در نهایت با برتری ۶ بر ۳ نخستین دیدار خود در اولین حضور در جام جهانی با برتری به پایان برسانند. پیش از این دیدار، هم تیم ملی فوتسال ایران موفق شده بود با نتیجه پرگل ۷ بر یک از سد ونزوئلا عبور کند.به این ترتیب در پایان دور اول بازی‌ها در گروه F ایران و فرانسه با ۳ امتیاز صدرنشین هستند و گواتمالا و ونزوئلا بدون امتیاز در رده سوم و چهارم قرار دارند.همچنین دو دیدار گروه E هم برگزار شد که تیم ملی پرتغال با نتیجه ۱۰ بر یک از سد پاناما گذشت و مراکش با نتیجه ۴ بر ۲ تاجیکستان را از پیش رو برداشت.

نتایج بازی‌های دور اول جام جهانی به شرح زیر است:

گروه A

* پاراگوئه ۵ -کاستاریکا ۲
* ازبکستان ۳ -هلند ۳

گروه B

* کرواسی یک – تایلند ۲
* برزیل ۱۰ -کوبا صفر

گروه C

* افغانستان ۶- آنگولا ۴
* آرژانتین ۷ – اوکراین ۱

گروه D

* نیوزیلند یک – لیبی ۳
* اسپانیا ۱- قزاقستان ۱

گروه E

* مراکش ۴ – تاجیکستان ۲
* پرتغال ۱۰ – پاناما ۱

گروه F

* ایران – ونزوئلا ۱
* فرانسه ۶ – گواتمالا ۳

شکست پرسپولیس

دیدار تیم های فوتبال پرسپولیس و الاهلی با برتری نماینده عربستان به پایان رسید و سرخ ها نتوانستند از موقعیت های خود استفاده کنند.تیم‌های فوتبال الاهلی عربستان و پرسپولیس ایران در هفته اول مرحله گروهی لیگ نخبگان آسیا ا در ورزشگاه شاهزاده عبدالله فیصل جده و با قضاوت ادهم مخادمه از اردن و با سیستم داور ویدئویی VAR رو در روی هم قرار گرفتند که این بازی در پایان با برتری یک بر صفر الاهلی به اتمام رسید. فرانک کسیه در نیمه اول تنها گل این بازی را به ثمر رساند.

ترکیب الاهلی:

ادوارد مندی، علی مجرشی، مریح دمیرال، راجر ایبانز، عبدالله العمار (۵+ ۴۵ – کارت زرد)، زیاد الجهنی (۷۶- گومز داکاستا)، فرانک کسیه، روبرتو فیرمینو (۴۵- گابریل ویگا)، فراس البریکان (۷۶- آلنبیت)، ریاض محرز (۷۶- داریسی)، ایوان تونی

ترکیب پرسپولیس:

الکسیس گندوز، گئورگی گولسیانی، محمدحسین کنعانی زادگان، میلاد محمدی، ایوب العملود (۲۳- کارت زرد) (۷۰- سعید صادقی)، مسعود ریگی (۸۲- لوکاس ژوائو)، سروش رفیعی (۶۶- محمد خدابنده لو)، فرشاد احمدزاده (۴۵- امید عالیشاه)، اوستون ارونوف، وحید امیری (۴۵- کارت زرد) و علی علیپور (۶۶- عیسی آل کثیر)

شروع بازی و گل برای الاهلی

مطابق انتظار تیم الاهلی بازی را بهتر آغاز کرد و در دقیقه دو بازی، روی پاس زیبای ریاض محرز، فرانک کسیه با گندوز تک به تک شد و توانست با ضربه‌ای محکم دروازه پرسپولیس را باز کند تا نماینده عربستان شروع بسیار خوبی داشته باشد. پرسپولیس بعد از این گل، ابتکار بازی را در اختیار گرفت و طی نیمه نخست دو موقعیت عالی گل را بدست آورد که با درخشش دروازه بان الاهلی از دست رفت.  پرسپولیس در نیمه دوم نیز برتر از الاهلی بود ولی هر چه زد به در بسته زد و الاهلی با اقبال بلند و در حالی که هواداران اینتیم راضی نبودند، یک بر صفر پرسپولیس را مغلوب کرد.

پیروزی استقلال تهران

تیم فوتبال استقلال که هم در روزهای اخیر درگیر اتفاقات حاشیه ای تغییر سرمربی و ورزشگاه محل برگزاری دیدار با الغرافه بود، با پیروزی برابر نماینده قطر از این دو بحران به سلامت عبور کرد.دیدار تیم‌های فوتبال استقلال ایران و الغرافه قطر در هفته اول لیگ نخبگان آسیا دوشنبه در ورزشگاه قلعه حسن آباد(قدس)با حضور حدود ۹ هزار تماشاگر برگزار شد که در پایان آبی پوشان تهرانی موفق شدند حریف خود را ۳ بر صفر شکست دهند. عبدالله یوسف (۵ – گل به خودی)، رامین رضائیان (۸۰) و آرش رضاوند (۸۸) برای استقلال گل زدند.

ترکیب استقلال ایران

حسین حسینی، روزبه چشمی، رافائل سیلوا، سامان فلاح، رامین رضاییان، میلاد زکی‌پور (از دقیقه ۷۱: ابوالفضل جلالی) دیدیه اندونگ، زبیر نیک‌نفس (از دقیقه ۸۴: آرش رضاوند)، جلال‌الدین ماشاریپوف (از دقیقه ۸۴: گائل کاکوتا)، محمدحسین اسلامی (از دقیقه ۷۷: مهرداد محمدی) و گوستاوو بلانکو

مربی: جواد نکونام

ترکیب الغرافه قطر

خدیم اندیایه، عبدالله یوسف حسین (از دقیقه ۴۶: سیف‌الدین فادلالا)، جانگ هیون سو، ماتیاس نانی، سانو، احمد القانهی (از دقیقه ۷۴: محمد مونتاری)، عاصیم مادیبو، فابریسیو دیاز (از دقیقه ۵۸: جمال حامد)، فرجانی ساسی، فلورینل کومان (از دقیقه ۷۴: یحیی بوسافی) و خوسلو

مربی: پدرو مارتینس

شرح بازی
دقیقه ۴: استقلال در اولین خطر با ارسال رامین رضاییان می‌رفت برای ماشاریپوف موقعیت ایجاد کند که عبدالله یوسف مدافع الغرافه به اشتباه دروازه خودی را باز کرد.

دقیقه ۲۰: روی اشتباه دروازه‌بان الغرافه می‌رفت برای دومین بار دروازه این تیم باز شود، اما در ادامه توپ به بلانکو خورد و به بیرون رفت.

دقیقه ۴۱: شوت ماتیاس نانی به شکل خطرناکی از بالای دروازه استقلال به بیرون رفت.

دقیقه ۴۲: بلانکو در شرایطی که می‌توانست رضاییان را در محوطه جریمه صاحب موقعیت کند خودش اقدام به زدن ضربه کرد که پس از برخورد به مدافعان به کرنر رفت.

نیمه دوم
دقیقه ۶۱: توپ‌گیری خوب بلانکو او را صاحب توپ کرد و ضربه‌اش را فنی روانه دروازه الغرافه کرد که با اختلاف کمی به بیرون رفت.

دقیقه ۷۹: رامین رضاییان پس از عبور توپ از بین پاهای بازیکن الغرافه به محوطه جریمه حریف رفت و توانست دروازه نماینده قطر را باز کند.

دقیقه ۸۴: اشتباه دیگر از مدافعان الغرافه باعث شد توپ زیر پای بلانکو قرار بگیرد، اما ضربه مهاجم آرژانتینی استقلال از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۸۸: ارسال کاکوتا به آرش رضاوند رسید و این بازیکن نزدیک نقطه پنالتی گل سوم استقلال را به ثمر رساند.

https://akhbar-rooz.com/?p=250748 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x