پنجشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳

پنجشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳

احتمال برکناری قریب‌الوقوع گالانت پس از مخالفت او با نتانیاهو بر سر گسترش جنگ مقابل حزب‌الله

همزمان با سفر آموس هوخشتاین، فرستاده رئیس جمهوری آمریکا به اسرائیل و لبنان، سازمان رادیو و تلویزیون اسرائیل دوشنبه ۲۶ شهریور از تشدید اختلاف بین بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر و یوآو گالانت، وزیر دفاع اسرائیل درباره گسترش جنگ در جبهه شمالی خبر داد.

این سازمان به نقل از یک مقام اسرائیلی در دفتر نتانیاهو گزارش داد که نخست‌وزیر اسرائیل همزمان با تدارک برای گسترش جنگ در برابر حزب‌‌الله لبنان، برای برکناری احتمالی وزیر دفاع خود نیز آماده می‌شود.

این مقام گفته است که نتانیاهو و اطرافیان او مذاکره با ژنرال ساعر جدعون را برای جانشینی گالانت برای تصدی پست وزارت دفاع، آغاز کرده‌اند.

در همین حال، بن گویر، وزیر امنیت ملی اسرائیل گفت ه ماه‌هاست که او از نتانیاهو می‌خواهد تا گالانت را برکنار کند و اکنون زمان برکناری او فرا رسیده است.

این منبع به نقل از افراد نزدیک به بنیامین نتانیاهو گفته است اگر یوآو گالانت به مخالفت خود با گسترش جنگ در جبهه شمال ادامه دهد، ساعر جدعون جایگزین او در وزارت دفاع خواهد شد.

فرمانده اسرائیل در جبهه شمالی از نتانیاهو درباره گسترش جنگ حمایت می‌کند، اما گالانت وزیر دفاع همچنان می‌خواهد قبل از آغاز جنگ برای حل بحران با شمال از طریق ابزارهای دیپلماتیک تلاش شود.

پیشتر گالانت به لوید آستین، همتای آمریکایی خود، گفته بود که زمان راه‌حل دیپلماتیک با حزب‌الله در باره درگیری‌ها در مرز شمالی و امکان دستیابی به توافق به پایان رسیده است.

به گفته مقامات آمریکایی و اسرائیلی، با افزایش سطح تهدیدات اسرائیل علیه حزب‌الله، آموس هاخشتین، مشاور ارشد جو بایدن، رئیس ‌جمهوری آمریکا، دوشنبه وارد اسرائیل شد تا با مقامات اسرائیلی درباره وضعیت تشدید تنش‌ها در مرز با لبنان گفت‌وگو کند.

منابع آگاه به سازمان رادیو و تلویزیون اسرائیل گفتند که فرستاده رئیس جمهوری ایالات متحده، در طول سفر خود طرح‌هایی پیشنهاد را برای ترسیم مجدد مرزهای بین اسرائیل و لبنان ارائه خواهد داد.

https://akhbar-rooz.com/?p=250706 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x