پنجشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳

پنجشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳

سازمان حقوق بشری آلمان: از اخراج پناهجویان ایرانی پرهیز کنید

به مناسبت دومین سالگرد موج اعتراضات سراسری در ایران، سازمان حقوق بشری آلمانی “پرو آزول” بار دیگر خواستار ممنوعیت سراسری اخراج ایرانیان از آلمان شد. این سازمان همچنین خواستار حمایت بیشتر از پناهجویان ایرانی شده است.

سازمان حمایت از پناهندگان “پرو آزول” با انتقاد از “اداره فدرال مهاجرت و پناهندگان” (بامف) می‌گوید: «با وجود بازداشت‌‌های خودسرانه، شکنجه‌های بی‌رحمانه در زندان‌ها و اعدام‌ها، درخواست‌های پناهندگی ایرانیان در آلمان تا حد زیادی از سوی اداره فدرال مهاجرت و پناهندگان (بامف) رد می‌شود.

بر اساس این سازمان حقوق بشری، در سال ۲۰۲۳، نرخ حمایت انسانی و پذیرش پناهندگی برای پناهجویان ایرانی در آلمان تنها ۴۵.۶درصد بوده است. در سه ماهه اول سال ۲۰۲۴، نرخ این حمایت حتی به ۳۹.۱درصد کاهش یافته است.

به گزارش خبرگزاری آلمان، “پرو آزول” هشدار داد که اخراج‌ها پناهجویان ایرانی خطر بزرگی برای افراد آسیب‌دیده ایجاد می‌کند؛ به ویژه که بسیاری از پناهجویان در تظاهرات علیه حکومت جمهوری اسلامی در آلمان شرکت کرده‌اند یا به عنوان مثال به دلیل تعلقات مذهب یا جنسیتی در ایران مورد آزار و اذیت قرار گرفته‌اند.

این نهاد حقوق بشری می‌افزاید که اخراج پناهجویان ایرانی به کشورهای ثالث به ظاهر امن نیز می‌تواند منجر به اخراج زنجیره‌ای بینجامد که زندگی آن‌ها را تهدید خواهد کرد.

https://akhbar-rooz.com/?p=250704 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x