شنبه ۳۱ شهریور ۱۴۰۳

شنبه ۳۱ شهریور ۱۴۰۳

سعید احمدی دلجو، زندانی سیاسی در دومین سالگرد جنبش «زن، زندگی، آزادی» دست به اعتصاب غذای خشک و تر زد

سعید احمدی دلجو، زندانی سیاسی که دوران محکومیت خود را در زندان اوین سپری می‌کند روز یکشنبه ۲۵ شهریور در پیامی از زندان از اعتصاب غذای خشک و تر پنج روزه خود به‌مناسبت دومین سالگرد جنبش «زن، زندگی، آزادی» خبر داد.

سعید احمدی دلجو در این پیام گفته است: «مبارزه علیه بیداد و بی‌عدالتی حاکم بر جامعه‌مان را مایه افتخار می‌دانم و با سری بلند روزهای سخت حبس را سپری می‌کنم. خودم را عضوی کوچک از خانواده مبارزانی می‌دانم که هیچ سرکوبگری در هیچ دوره‌ای نتوانسته صدای جمعی آن را خاموش کند.»

او با اشاره به حکمران‌های ایران افزوده است: «امروز در دومین سالگرد خیزش ژینا، حاکمان به هر ابزاری متوسل می‌شوند تا صدای آزادی‌خواهی و عدالت‌طلبی را کوچک‌تر جلوه دهند، غافل از آن‌که جامعه‌ی ما هرگز به عقب برنمی‌گردد.»

سعید احمدی دلجو به یاد «جانفشانان و آسیب‌دیدگان» جنبش «زن، زندگی، آزادی» همه «مادران دادخواه»، «جوانانی که مبارزه را سرلوحه زندگی خود قرار دادند»، «زنانی که چه در زندان و چه در بیرون از آن رهبری جنبش آزادی وطن را به‌عهده گرفته‌اند»، و به احترام «تمام خون‌های ریخته‌شده و در همراهی با تمام اقشار معترض»، افزوده است: «تنها ابزاری که در اختیار دارم، یعنی جانم را در دست می‌گیرم و به مدت پنج روز اعلام اعتصاب غدای خشک و تر می‌کنم.»

مأموران اطلاعات سپاه پاسداران سعید احمدی دلجو را اسفندماه ۱۴۰۱، در جریان جنبش «زن، زندگی، آزادی» بازداشت کردند. او را به مدت یک ماه در سلول انفرادی نگهداری کردند و مورد بازجویی قرار دادند. پس از آزادی، آثار کبودی بر روی بدن او مشهود بود و به‌دلیل ضربات وارده به بدنش از ناحیه کبد دچار مشکل شد. چندی بعد با سپردن وثیقه او را از زندان آزاد کردند. پس از آن، شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ایمان افشاری او را به اتهامات توهین به رهبری، تبلیغ علیه نظام، اجتماع و تبانی و اخلال در نظم عمومی در مجموع به چهار سال زندان محکوم کرد و سعید احمدی دلجو ۲۸ اسفندماه سال جاری بار دیگر بازداشت شد و جهت تحمل دوران محکومیت خود به زندان اوین منتقل شد.

https://akhbar-rooz.com/?p=250701 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x