پنجشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳

پنجشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳

نرگس محمدی از جامعه جهانی خواست که به سکوت و انفعال خود در قبال سرکوب زنان در ایران خاتمه دهد

نرگس محمدی، برندۀ جایزۀ نوبل صلح، در پیامی که از داخل زندان اوین توسط بستگانش در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد از جامعۀ جهانی خواست که به سکوت و انفعال خود در قبال سرکوب زنان در ایران خاتمه دهد.

در این بیانیه که همزمان است با دومین سالگرد جنبش “زن، زندگی، آزادی” در ایران نرگس محمدی نهادهای بین‌المللی و مردمان کشورهای جهان را به اقدام فراخوانده و از سازمان ملل خواسته است که به سکوت و انفعال خود در قبال سرکوب ویرانگر و تبعیض نظام مذهبی و اقتدارگرای ایران علیه زنان این کشور خاتمه دهد. نرگس محمدی همچنین از سازمان ملل خواسته است که صریحاً تبعیض جنسیتی رژیم اسلامی ایران علیه زنان را به عنوان جنایت معرفی کند.

در پیام خود نرگس محمدی با اشاره به سرکوب های هولناک دو سال گذشته در ایران و راه دشوار پیش رو، تأکید کرده است که از این پس دیگر هیچ چیز بسان گذشته نخواهد بود و تغییرات روی داده در جامعه در پی جنبش مهسا پایه های استبداد مذهبی در ایران را به لرزه انداخته است. خانم محمدی سپس گفته است : در دومین سالگرد خیزش “زن، زندگی، آزادی” در ایران یک بار دیگر بر تعهد خود برای متحقق ساختن دموکراسی، آزادی و برابری و همچنین برای برچیدن بساط استبداد دینی در ایران تأکید می کنیم.

نرگس محمدی دیروز یکشنبه پانزدهم سپتامبر در پیامی جداگانه اعتصاب غذای نمادین سی و چهار تن از زندانیان سیاسی بند زنان زندان اوین را در گرامیداشت دومین سالگرد خیزش زن، زندگی، آزادی در ایران اعلام کرد.

همزمان با پیام امروز نرگس محمدی، اتحادیۀ اروپا نیز با انتشار بیانیه‌ای از رژیم مذهبی ایران خواست که به کلیه قوانین و رفتارهای ستیزه‌جویانه و تبعیض‌آمیز علیه زنان و کودکان دختر خاتمه دهد.

https://akhbar-rooz.com/?p=250693 لينک کوتاه

3 2 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x