پنجشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳

پنجشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳

بیش پرده بازی استقلال- الغرافه : خاموشی مطلق در کنفرانس خبری، ۲ کارگر در آتش سوختند؛ آمبولانس ها فقط نگاه می کردند؛ الاهلی-پرسپولیس؛ سرخ پوشان در ناز و نعمت

نازک بین-کنفدراسیون فوتبال آسیا شکل‌وشمایل و ساختار برگزاری رقابت‌های باشگاهی در قاره کهن را تغییر داده و قرار است. مسابقات باشگاهی در سه سطح لیگ نخبگان، لیگ قهرمانان ۲ و ای‌اف‌سی‌کاپ ، برگزار خواهد شد. مُدل و شیوه ای  مشابه آنچه در قاره اروپا در حال پیاده‌سازی است، اجرا خواهد شد. در این میان، قرار است سوت آغاز مهم‌ترین رویداد باشگاهی در قاره آسیا رسماً از امشب  دوشنبه به صدا در آید؛ مسابقات لیگ نخبگان قهرمانان آسیا !مسابقات لیگ نخبگان، فعالیت خود را از مرحله پلی‌آف آغاز کرد. در این مرحله تیم‌های سپاهان ایران، شباب‌الاهلی امارات و الغرافه قطر از منطقه غرب آسیا در مرحله پلی‌آف حضور داشتند . در بازی انجام شده سپاهان مغلوب شباب‌الاهلی شد . تیم شباب الاهلی امارات هم به الغرافه قطر باخت . در شرایطی‌که هواداران فوتبال در ایران چشم‌انتظار برگزاری اولین مسابقه استقلال و پرسپولیس در لیگ نخبگان آسیا هستند، این مسابقات پیش از برگزاری نبرد استقلال با الغرافه و پرسپولیس مقابل الاهلی رسماً افتتاح خواهد شد.

بیش بازی : برق رفت، ۲ کارگر در آتش سوختند؛ آمبولانس ها فقط نگاه می کردند؛

استقلال تهران که از جمله تیم‌های مطرح و پرافتخار قاره به شمار می‌رود، پس از آنکه ۲ دوره متوالی مجوز حضور در مسابقات آسیایی را کسب نکرد، در اولین گام میزبان الغرافه قطر است. این مسابقه امشب از ساعت ۲۱:۳۰  به وقت ایران در ورزشگاه اسلام شهر(شهرک قدس) برگزارخواهد شد. استقلال، غیراز آغاز لرزان لیگ، با مشکل کیفیت زمین و شرایط استادیوم هم طرف است. بعد از کلی کشمکش، در نهایت استادیومی بهتر از شهر قدس برای میزبانی از حریف قطری پیدا نشد؛ ورزشگاهی فقط با ۸‌هزار نفر ظرفیت که از نظر سازه‌ای واقعا شرایط خوبی ندارد و بدتر اینکه تصاویر منتشرشده نشان می‌دهد حتی چمن ورزشگاه هم در آستانه بازی فاقد شرایط مطلوب است. طبیعتا بازی در چنین زمینی، روی کیفیت نمایش هر دو تیم تأثیر خواهد گذاشت. وقتی اولین تصاویر مربوط به برق‌گرفتگی دو کارگر نگون‌بخت ورزشگاه شهرقدس منتشر شد، کل اخلاق موسوم به اسلامی، دود شد و رفت هوا! هنگامی بازیکنان و کادرفنی الغرافه در مسیر استادیوم میزبان مسابقه بودند، نمی‌دانستند که قرار است یکی از تاریک‌ترین شب‌های خود را در زمین فوتبال پشت سر بگذارند.بازیکنان الغرافه با خوشامدگویی وارد ایران شدند. اما، در اولین روز اقامت اتفاقات عجیبی را پشت سر گذاشتند.

واقعه ای که خیلی تلخ بود. در جریان نشست خبری جواد نکونام، پیش از بازی استقلال و الغرافه قطر، در ورزشگاه شهر قدس که میزبان دیدار استقلال و الغرافه قطر در لیگ نخبگان آسیا است، دو کارگر دچار سانحه شدند. اما آمبولانس های حاضر در استادیوم از انتقال آنها به بیمارستان خودداری کرد. این آمبولانس ها در اختیار تیم‌های استقلال و الغرافه است.طبق قانون مسئولیت آمبولانس بر عهده میزبان است.! به هر حال،پس از مدتی سرانجام با ماشین شخصی دو کارگر آسیب دیده به بیمارستان انتقال داده شدند! بر همین اساس فدراسیون فوتبال در نامه‌ای به باشگاه استقلال خواستار ارائه توضیحات بابت این اتفاق شد.بر اساس اخبار تعدادی از رسانه های داخلی، خبر حادثه دو کارگر در ورزشگاه انعکاس یافت .اما باشگاه استقلال میزبان این بازی، بی تفاوت از کنار این موضوع گذشت.

مثل همیشه و فراتر از بوی گل و چهچه بلبل

یوسف بخشی، در خصوص حوادث رخ داده ورزشگاه شهدای شهر قدس در آستانه بازی آسیایی استقلال با الغرافه قطر اظهار کرد: موضوعی که برای برق ورزشگاه ایجاد شده یک مشکل موقتی بوده که با حضور تکنیسین‌های متخصص حل شده و مشکلی برای بازی امروز نخواهیم داشت.

وی درباره اینکه تمرین الغرافه مشکل نور داشته و دو نفر که دچار سوختگی شده بودند را آمبولانس مستقر در ورزشگاه به مرکز درمانی نرسانده، گفت: تمرین تیم الغرافه هم زیر نور ورزشگاه برگزار شده و مشکلی که برای نور بوده خیلی زود رفع شده است. آن دو نفری هم که دچار سوختگی شده بودند در اختیار کادر درمان قرار گرفتند و خدا را شکر شرایط بهتری دارند. آمبولانس هم شرح وظایف دارد ولی هر دو نفر تحت درمان قرار گرفتند و خوشبختانه در شرایط خوبی هستند.

مدیر ورزشگاه شهر قدس خاطرنشان کرد: تآمین برق ورزشگاه امروز بدون مشکلی انجام خواهد شد و هماهنگی‌های لازم با مرکز دیسپاچینگ برق منطقه‌ای صورت گرفته، مشکلی در این زمینه نیست. بازی بدون مشکلی در زمینه تأمین نور برگزار می‌شود و ان‌شاءالله که بتوانیم در همه زمینه‌ها شرایط را مهیا کنیم.

بخشی درباره انتقادات به کیفیت چمن طبیعی ورزشگاه یادآور شد: برخلاف آنچه گفته شده کیفیت زمین چمن ورزشگاه شهرقدس خوب است و کوچک‌ترین مشکلی در این زمینه نداریم. بازی روی زمین چمن ورزشگاه بدون هیچ مشکلی برگزار می‌شود. کیفیت زمین جوابگوی بازی دو تیم خواهد بود. از هواداران عزیز هم درخواست می کنیم تنها کسانی که بلیت خریده‌اند به ورزشگاه بیایند تا مشکلی نداشته باشیم.

الاهلی-پرسپولیس؛سرخ پوشان در ناز و نعمت

پرسپولیس در اولین بازی خود در لیگ نخبگان آسیا میهمان الاهلی عربستان است.رقابت‌های باشگاهی فوتبال آسیا در این فصل با فرمت جدیدی آغاز خواهد شد. پرسپولیس که موفق‌ترین تیم ایران در فرمت قبلی لیگ قهرمانان آسیا بود، در اولین بازی خود در رقابت‌های لیگ نخبگان آسیا، کار دشواری در پیش دارد و میهمان الاهلی عربستان است. این مسابقه امروز دوشنبه ۲۶ شهریور از ساعت ۲۱:۳۰ (به وقت تهران) در شهر جده آغاز خواهد شد. تیم فوتبال پرسپولیس در اولین بازی خود در مرحله گروهی لیگ نخبگان آسیا امروز دوشنبه ۲۶ شهریور رو در روی الاهلی عربستان قرار می‌گیرد. این بازی برای هر دو تیم بسیار مهم است و پیروزی در آن باعث خواهد شد تا هر کدام از تیم‌ها گام اول را در این مرحله محکم بردارند. این بازی پس از کش و قوس‌های فراوان در ورزشگاه شاهزاده عبدالله فیصل جده برگزار می‌شود .در حالی که مسئولان باشگاه الاهلی معتقد بودند که باید دیدار این تیم با پرسپولیس ایران در ورزشگاه جوهره که ظرفیتی بیش از ۶۰ هزار نفر دارد برگزار شود. اما مسئولان فدراسیون فوتبال عربستان با درخواست آنها به دلیل دیدار همزمان تیم فوتبال الاتحاد در آن ورزشگاه موافقت نکردند. تا الاهلی در ورزشگاه ۲۷ هزار نفری شاهزاده عبدالله فیصل از شاگردان «خوان کارلوس گاریدو» میزبانی کند. هر چند با این وجود پرسپولیس از نظر استفاده از امکانات بیشرفته ورزشگاه و شرایط میزبانی حریف عربستانی، در ناز و نعمت است.! الاهلی ،برای اولین بار است که در خاک کشور عربستان سعودی از تیم پرسپولیس میزبانی می‌کند. این دو تیم تاکنون ۴ بار به مصاف هم رفته‌اند که دو پیروزی سهم سرخ‌ها و یک پیروزی از آن الاهلی بوده و یک دیدار هم با نتیجه تساوی خاتمه یافته است. اولین دیدار رو در روی این دو تیم به سال ۲۰۱۷ بر می‌گردد و در آن زمان به دلیل قطع روابط دیپلماتیک میان ایران و عربستان دیدارهای رو در روی نمایندگان این دو کشور در کشور ثالث برگزار می‌شد.

https://akhbar-rooz.com/?p=250670 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x