پنجشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳

پنجشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳

مسئول امدادرسانی سازمان ملل در غزه: جهان در حفاظت از غیرنظامیان این منطقه شکست خورده است

ارشدترین مقام سازمان ملل که بر کمک‌رسانی و بازسازی در غزه نظارت می‌کند گفته است جامعه بین‌المللی به طور جمعی در حفاظت از غیرنظامیان بی‌گناه در این منطقه شکست خورده است. سیگرید کاگ که ۹ ماه پیش برای بهبود ارسال کمک‌های ضروری به غزه به این سمت منصوب شد، گفت گزارشی که قرار است امروز به شورای امنیت سازمان ملل ارائه کند «بسیار غم‌انگیز و شاید سیاه» خواهد بود. او وضعیت در این منطقه را «فاجعه‌بار» توصیف می‌کند

ارشدترین مقام سازمان ملل که بر کمک‌رسانی و بازسازی در غزه نظارت می‌کند به بی‌بی‌سی گفته است که جامعه بین‌المللی به طور جمعی در حفاظت از غیرنظامیان بی‌گناه در این منطقه شکست خورده است.

سیگرید کاگ که ۹ ماه پیش برای بهبود ارسال کمک‌های ضروری به غزه به این سمت منصوب شد، گفت گزارشی که قرار است امروز به شورای امنیت سازمان ملل ارائه کند «بسیار غم‌انگیز و شاید سیاه» خواهد بود.

او وضعیت در این منطقه را «فاجعه‌بار» توصیف می‌کند.

«ما نیازها را برآورده نمی‌کنیم، چه رسد به اینکه چشم‌انداز و امیدی برای غیرنظامیان غزه ایجاد کنیم.»

هماهنگ کننده ارشد سازمان ملل برای اقدامات بشردوستانه و بازسازی در غزه گفت که سیستم‌های ارسال کمک از طریق چندین مسیر زمینی و دریایی به این منطقه اکنون وجود دارد و «سازمان ملل متحد شبانه روز در تلاش است و کارکنان این نهاد هر روز جان خود را برای کمک‌رسانی به خطر می‌اندازند.»

به گفته وی غزه «ناامن‌ترین مکان در جهان برای کار» است.

او گفت که متاسف است که تا زمانی که آتش‌بس برقرار نشود و گروگان‌های اسرائیلی آزاد نشوند «کار چندانی در آنجا نمی‌شود انجام داد».

هفته گذشته سازمان ملل اعلام کرد یکی دیگر از کاروان‌های کمک‌ این نهاد که به سمت شمال غزه حرکت می‌کرده توسط نیروهای اسرائیلی متوقف شده و آژانس دفاع غیرنظامی غزه که توسط حماس اداره می‌شود نیز گفته یک مدرسه سازمان ملل که به عنوان پناهگاه از آن استفاده می‌شده هدف حمله هوایی اسرائیل قرار گرفت و ۱۸ نفر در آن کشته شدند.

سازمان ملل اعلام کرده که در حمله هوایی به این مدرسه شش تن از کارکنان آن جان باخته‌اند.

اسرائیل حماس را به استفاده از این مرکز به عنوان «مرکز فرماندهی و کنترل» متهم کرد و گفت که جنگجویان حماس در میان کشته‌شدگان هستند.

سازمان ملل می‌گوید نزدیک به ۳۰۰ امدادگر، که بیش از دو سوم آنها کارکنان سازمان ملل بوده‌اند، در جنگ غزه که اکنون در آستانه سالگرد آن هستیم، کشته شده‌اند.

خانم کاگ، یکی از معدود مقامات سازمان ملل است که با مقامات ارشد اسرائیل از جمله بنیامین نتانیاهو دیدار کرده و گفت‌وگوهای خود را «سازنده» توصیف می‌کند.

https://akhbar-rooz.com/?p=250660 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x