پنجشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳

پنجشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳

فعالان مترقی عرب اهواز (عاتق): قتل حکومتی مهسا ژینا امینی نقطه عطفی در تاریخ مبارزات زنان وخلق های ایران

امروز دومین سالگرد قتل حکومتی مهسا ژینا امینی به دست نیروی “گشت ارشاد” جمهوری اسلامی است. قتل او موجی عظیم از خشم در داخل و خارج از کشور بر انگیخت و باعث اعتراضات خودجوش در کردستان، تهران و دیگر شهرهای بزرگ ایران شد که به سرعت به یک جنبش مردمی گسترده در سراسر ایران تبدیل گردید. مهسا ژینا، دختر معصوم کرد، به نماد مبارزات زنان ایران و مطالبه حقوق و آزادی‌های سیاسی، اجتماعی و مدنی و تغییرات بنیادی تبدیل شد.

آنچه جنبش زن، زندگی، آزادی را از سایر جنبش های سال های اخیر متمایز می نماید نقش محوری وپیشگامی زنان در مبارزات و اعتراضات مردم در سطح خیابان‌ها، مدارس و دانشگاه‌ها  است که نیروهای امنیتی و  نظام ولایی را به چالش کشانید. این جنبش، نقطه عطفی در مسیر مبارزات زنان و خلق ‌های ایران برای آزادی، عدالت و کرامت انسانی به شمار می‌آید. 

با وجود استفاده گسترده  نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی از خشونت بی حد برای سرکوب معترضان که منجر به کشتن شدن صدها نفر و بازداشت هزاران دیگر شده بود، اعتراضات همچنان به اشکال گوناگون ادامه دارد؛ از جمله اعتصابات کارگران، معلمان، پرستاران  و دیگر اقشار و همچنین ادامه مقاومت زنان در مقابله و به چالش کشیدن قوانین ناعادلانه جمهوری اسلامی مانند قوانین حجاب اجباری و محدودیت‌های تحمیلی دیگر است. در دو سال اخیر، دامنه اعتراضات گسترش یافته و شامل مسائل دیگری همچون فقر، بیکاری، وخامت وضعیت معیشتی و فساد نظام شده است. اما مسئله حقوق زنان همچنان در قلب این اعتراضات قرار دارد و شعار “زن، زندگی، آزادی” به عنوان نماد این جنبش پابرجا مانده است.

جنبش مهسا ژینا همچنان به عنوان نقطه عطفی در تاریخ مبارزات مردم ایران برای تحقق حقوق زنان، آزادی، عدالت و کرامت انسانی است. امروزه مهسا ژینا الهام ‌بخش میلیون‌ها نفر در داخل و خارج از ایران و به نمادی از امید، اراده، عزم و شجاعت در برابر دستگاه  سرکوب تبدیل شده و یاد او در حافظه و قلب آنانی که برای آزادی، عدالت و برابری در ایران، خاورمیانه و سراسر جهان مبارزه می کنند، جاودانه خواهد ماند.

ما به مبارزات و فداکاری خلق ‌ها و زنان ایران درود می‌فرستیم و با احترام و افتخار در برابر آنان سر تعظیم فرود می آوریم. همچنین همبستگی و حمایت کامل خود را از تمامی نیروهای ملی و پیشرو ایران اعلام و تأکید داریم تا دستیابی به پیروزی و تحقق آرمان های جنبش، در کنار تمامی اقشار مردم ایستاده ایم.

درود بر  زنان  مبارز ایران

زنده باد همبستگی خلق های ایران 

زن، زندگی، آزادی 

فعالان مترقی عرب اهواز (عاتق) 

۲۴ شهریور ۱۴۰۳ 

۱۵ سپتامبر ۲۰۲۴

https://akhbar-rooz.com/?p=250658 لينک کوتاه

3.7 3 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x