پنجشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳

پنجشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳

حزب کمونیست ایران و سازمان کارگران انقلابی ایران (راه کارگر): فصل نوین انقلاب ژینا

حزب کمونیست ایران و سازمان کارگران انقلابی ایران (راه کارگر): فصل نوین انقلاب ژینا، اعتصاب سراسری و موفق مردم کردستان همراه با نافرمانی توده ای زنان، جنبش های  مطالباتی و آزادیخواهانه سراسر ایران

امروز یکشنبه ۲۵ شهریور۱۴۰۳ ، اعتصاب سراسری و پیروزمند مردم کردستان ، علیرغم همه اقدامات جنون آمیز رژیم اسلامی برای خاموش کردن اعتراضات مردمی ، ظرفیت اعتراضی بسیار گسترده، فراگیر و ریشه دار  مردم را به نمایش گذاشت. جمهوری اسلامی با دستگیری های گسترده در کردستان و سراسر ایران، با میلیتاریزه کردن شهرهای کردستان، با تشدید فشار بر خانواده های دادخواه، بالا بردن فشار بر زندانیان سیاسی و بویژه زنان قهرمان زندانی سیاسی و استفاده از تمامی امکانات دیپلماتیک خود در عراق و اقلیم کردستان، تلاش کرد جلو  شکل گیری اعتصاب عمومی در کردستان در دومین سالگرد  انقلاب «زن، زندگی، آزادی» را بگیرد. از آنجا که انتظار می رفت اجتماع عظیمی به مناسبت سالگرد قتل حکومتی در آرامگاه ژینا برگزار شود، جمهوری اسلامی تمام راه های اصلی منتهی به آرامستان آیچی، را با خود روهای نظامی مسدود کرد .  کار به جائی رسید که دریچه های سد «چراغ ویس» را باز کرد تا راه های  فرعی  منتهی به این آرامستان  هم تماما مسدود شوند . در همین رابطه خانواده ژینا را هم در حبس خانگی نگه داشتند. اعتصاب عمومی و سیاسی مردم کردستان پاسخ شایسته ای بود به همه این اقدامات. این اعتصاب نشان داد که چگونه در برابر اراده یکپارچه و متحدانه مردم، نیروهای سرکوب ناتوان و زمین گیر می شوند. این اعتصاب پیام سیاسی روشنی داشت و آن  این بود که «انقلاب ژینا ادامه دارد.» ما این پیروزی  درخشان را به همه مردم کردستان و نیز به همه آن هائی که با این اعتصاب به هر شکل ممکن و موثر همراهی کرده ا ند، تبریک می گوئیم.

نگاهی به جویبارهای خروشان خیزش انقلابی مردم ایران، از عمق، گستردگی و استواری خیزش انقلابی سراسری مردم ایران خبر می دهد که قصد عقب نشینی یا توقف ندارد؛ زنان شجاع و جوان کشورما  با انقلاب فرهنگی شکوهمند خود با بیرق گیسوان، پرچم اقتدار جمهوری اسلامی را از سر برداشته، چهره شهرها را دگرگون کرده و تحسین جهانیان را برانگیخته اند. جنبش های مبارزاتی و مطالباتی روزانه کارگران، معلمان، پرستاران، بازنشستگان و دیگر زحمتکشان ایران که پیگیرانه خواست های خود را فریاد می زنند، روز به روز گسترده تر و فراگیرتر می شوند و با بازگشایی مدارس و دانشگاه ها قطعا اوج تازه ای را رقم خواهند زد. جنبش دادخواهی خانواده های عزیز از دست داده، علیرغم فشارهای فاشیستی با صلابت تمام در کنار این خیزش انقلابی ایستاده ومقاومت سرافرازانه ای از خود نشان می دهد. گردهم آئی های گسترده ایرانیان خارج از کشور به دعوت تشکل ها  و نهادهای چپ و دمکراتیک در حمایت از خیزش انقلابی مردم در بسیاری از شهرهای جهان ، صدای رسای انقلاب مردم ایران را به گوش جهانیان می رسانند. بر چنین بستری، اعتصاب سراسری و شکوهمند و پیروز مردم کردستان و پیشروی آرام و استوار انقلاب ، تعمیق همبستگی همه ملیت های تشکیل دهنده ایران را نوید می دهند.

برای مقابله با پیشروی انقلاب  سراسری مردم ایران، حاکمیت اسلامی به عبث تلاش می کند تا با ایجاد همگرائی در میان خودی ها در سایه کابینه ولائی پزشکیان، بذر امید در دل آنها بکارد و بخشی از مردم را از پیوستن به صفوف انقلاب مردم باز دارد و حتی بخشی از اپوزیسیون لیبرال را به همگامی با خود بکشاند. مقامات امنیتی رژیم در کنار این تلاش ها، پروژه رذیلانه ای علیه زندانیان سیاسی و بویژه زنان قهرمان زندانی سیاسی کلید زده اند و قصد دارند این فرزندان غیور مردم را تحت فشارهای روحی، جسمی و رسانه ای قرار دهند. هدف آنها از چنین اقداماتی بی سر کردن جنبشی است که روز به روز استوارتر به پیش می رود. اما فریادهای اعتراضی و سرودخوانی های شجاعانه زنان زندانی سیاسی و اعتصاب غذای آنها در روز یکشنبه ۲۵ شهریور در دومین سالگرد انقلاب ژینا، پاسخ مناسبی به این تلاش های رسانه ای بیهوده داده است.

در عین حال پیروزی اعتصاب یکپارچه مردم کردستان، پاسخی دندان شکن به تلاش های رژیم اسلامی برای تشدید فشار بر احزاب و سازمان های کرد ایرانی ساکن اقلیم کردستان داد و روشن کرد که عنصر اساسی قدرت این نیروها، همراهی های مردمی است نه محل استقرار و یا تعداد سلاح و مهمات. موفقیت این اعتصاب  تاکید مجددی است بر درستی راهی که این  احزاب و سازمان ها برای گسترش مبارزات سیاسی انتخاب کرده اند و از ابتدای خیزش انقلابی ژینا به دام رژیم برای وارد شدن به اقدامات مسلحانه نیافتاده اند. ما بر این باوریم که خیزش انقلابی ژینا برای تحقق خواست های خود از جمله آزادی های بی قید و شرط سیاسی، دمکراسی گسترده و فراگیر و سوسیالیسم ، در راستای منافع اکثریت عظیم، راهی جز سازمانیابی از پائین و ایجاد بلوکی سوسیالیستی بر این مدار ندارد. همه قدرت به دست همه مردم.

سرنگون باد رژیم جمهوری اسلامی

پیروز باد انقلاب مردم ایران

زنده باد آزادی، دمکراسی و سوسیالیسم

سازمان کارگران انقلابی ایران(راه کارگر)

حزب کمونیست ایران

یکشنبه ۲۵ شهریور ۱۴۰۳ برابر با  ۱۵ سپتامبر ۲۰۲۴

https://akhbar-rooz.com/?p=250649 لينک کوتاه

3.1 9 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x