پنجشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳

پنجشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳

پیروزی اعتصاب عمومی در کردستان  – شورش کریمی

امروز یکشنبه ۲۵ شهریور شهرهای کردستان در دومین سالروز قتل حکومتی ژینا امینی و آغاز خیزش انقلابی زن زندگی آزادی در اعتصاب عمومی است. اعتصاب عمومی که به فراخوان تشکل‌های اجتماعی-مدنی و احزاب سیاسی در کردستان از جمله کومه‌له-سازمان کردستان حزب کمونیست ایران برگزار شد.  وسعت اعتصاب عمومی بسیار چشمگیر است، شهرهای کرمانشاه، سنندج، مهاباد، مریوان، سقز، سردشت، ارومیه، پیرانشهر، دیواندره و اکثر شهرک‌ها و روستاها را هم در بر می‌گیرد. در عین حال زندانیان سیاسی زن در زندان اوین تهران با برگزاری مراسم، سر دادن شعار و خواندن سرود بر تداوم خیزش انقلابی زن زندگی آزادی تاکید کردند و در خارج کشور هم تظاهرات ها، میتینگ ها و راهپیمایی‌های بزرگی در جریان است.

این اعتصاب عمومی بار دیگر ثابت می‌کند که حکومت اسلامی اگرچه کردستان را به زور دستگاه نظامی-سرکوبگر در اشغال دارد، اما در مقابل آگاهی، اراده مقاومت و مبارزه جمعی مردم تحت ستم کردستان هیچ است. نشانه‌ای از اینکه در زیر پوست زمخت دستگاه سرکوب و اشغالگری حکومت اسلامی ایران یک نظم و یا شبکه‌ای به هم تنیده از سازماندهی و مبارزه سیاسی در جریان است. رژیم حاکم از طریق دستگیری گسترده فعالان سیاسی و اجتماعی، تهدید، فشار بر مقرهای احزاب سیاسی کُرد اپوزیسیون در اقلیم کردستان، احکام فله‌ای، عوامل مزدور محلی، اصلاح طلبان حکومتی و غیرحکومتی، شبکه‌ای از مرتجعین مذهبی و مساجد وابسته سعی کرده است که از این اعتصاب عمومی و ادامه مبارزه با حاکمیت اسلامی و پیگیری مطالبات رادیکال خیزش انقلابی ژینا جلوگیری کند. اما همه تیرهای حاکمیت تاکنون به سنگ خورده است و اراده مردم کردستان بیش از پیش محکم تر و تسلیم ناپذیر‌تر است و می‌رود تا تاکتیک‌ها، شیوه‌ها و سبک مبارزه کردستان به مناطق دیگر در ایران هم گسترش یابد.

تاکتیک اعتصاب عمومی یک رفراندوم واقعی‌ست در مقابل حکومتی که پاسخ مطالبات به حق و برابری‌طلبانه را با کشتار، شکنجه، اعدام و کورکردن چشم آزادیخواهان می‌دهد. تاکتیک اعتصاب عمومی می‌تواند دستگاه عریض و طویل سرکوب رژیم را زمینگیر کند و قدرت اتحاد مردم را به نمایش بگذارد. تاکتیک اعتصاب عمومی می‌تواند روحیه مبارزات جمعی و همبستگی آنها را تقویت کند و موفقیت در آن روحیه پیروزی را تقویت کند.

رژیمی که پاسخ جنبش زنان را که خواستار حقوق برابر، آزادی در انتخاب پوشش، ازدواج، طلاق، حذف مذهب از زندگی خصوصی، پایان دادن به قتل‌های ناموسی، پایان مالکیت بر بدن زنان و پایان دادن به کار بدون مزد در خانه هستند را با هجوم وحشیانه و درنده به زنان در خیابان‌ها می‌دهد. پاسخ کارگران و زحمتکشان را که حق زنده ماندن را از آنها دریغ کرده و زندگی در رنج و فقر را به آنها تحمیل کرده است، با سرکوب، زندان و احکام اعدام می‌دهد. پاسخ معلمان، پرستاران و بازنشستگان را با دستگیری گسترده و احکام طویل المدت می‌دهد، پاسخ دانشجویان آزادیخواه و برابری‌طلب را با زندان، شکنجه و اخراج از دانشگاه و محروم کردن آن از حقوق اجتماعی می‌دهد. پاسخ ملت‌های تحت ستم در ایران را با کشتار کولبران، سوختبران، تبعیض سیستماتیک اقتصادی-فرهنگی، میلیتاریزه کردن و سرکوب می‌دهد. چنین حکومتی که این رنج ها را به اکثریت جامعه تحمیل می‌کند و تمام منابع عمومی را صرف دستگاه سرکوب و وابستگان به آن می‌کند، فقط با اتحاد و همبستگی جنبش‌های اجتماعی انقلابی، پیشرو، مترقی و چپ می‌توان سرنگون کرد.

تاکتیک اعتصاب عمومی که بارها در کردستان با پیروزی صورت گرفته است، می‌تواند به مناطق دیگر در ایران نیز تسری یابد و راه سرنگونی انقلابی حکومت اسلامی را هموار کند. همبستگی جنبش‌های پیشرو اجتماعی هم در ایران و هم در سطح بین‌المللی و لزوم یادگیری از همدیگر می‌تواند هم امروز در زندگی روزمره اکثریت تحت ستم جامعه تاثیرگذار باشد همچنانکه خیزش ژینا چنین کرد، هم تنوع تاکتیک‌های مبارزاتی را وسیعتر کند، هم آینده بعد از سرنگونی انقلابی حکومت اسلامی را ضمانت کند.

نکته آخر: پیام اعتصاب عمومی در دومین سالروز قتل حکومتی ژینا در کردستان روشن بود. خیزش انقلابی زن زندگی آزادی همچنان پر صلابت به پیش می‌رود. مطالبات رادیکال و اجتماعی این جنبش از جمله مبارزه با تبعیض و آپارتاید جنسی جنسیتی، طبقاتی و ملی، مذهبی و زیست محیطی همچنان پابرجاست. اراده جمعی ما از دستگاه زور و سرکوب شما قوی تر است. محل تولد جنبش انقلابی زن زندگی آزادی، محل تولد و تکثیر اشکال متنوع تاکتیک‌های مبارزاتی از جمله اعتصاب عمومی نیز هست. این جنبش سرنگونی انقلابی است که در حال رشد و گسترش و حاکمیت و دستگاه سرکوب شما نیز در حال فرسایش و سردرگمی. پروسه سرنگونی این حکومت جنایتکار اسلامی همچنان ادامه دارد و در نهایت پیروزی در انتظار ماست.

شورش کریمی

https://akhbar-rooz.com/?p=250642 لينک کوتاه

3.3 3 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x