چهارشنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۳

چهارشنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۳

هشدار یوفا به دولت انگلیس: از یورو حذف می‌شوید؛ صد روز در ناپولی ؛ جیرونا – بارسلونا، دربی بزرگ کاتالونیا؛ نتایج هفته چهارم لیگ برتر فوتبال

نازک بین- یوفا، اتحادیه فوتبال اروپا، به دولت بریتانیا هشدار داده است: ممکن است انگلیس به دلیل دخالت دولت در فوتبال از مسابقات یورو محروم شود! نگرانی‌هایی وجود دارد که نهاد جدید مستقل نظارت بر فوتبال در انگلیس ممکن است به معنای «دخالت دولت در اداره» این ورزش باشد. این هشدار در نامه‌ای که توسط دبیر کل یوفا به لیزا ناندی، وزیر فرهنگ، ارسال شده، آمده است.بر اساس گزارش‌ها، یوفا به ناندی هشدار داده است که دخالت دولت از طریق نهاد نظارتی پیشنهادی می‌تواند منجر به تحریم‌های شدید شود. این نگرانی‌ها در مورد برنامه‌های دولت بریتانیا برای ایجاد یک نهاد مستقل نظارت بر فوتبال است که قرار است به عنوان یک نهاد عمومی جدید ایجاد شود.این نهاد نظارتی مستقل (IFR) سه هدف اصلی دارد:

سلامت مالی باشگاه‌ها: حفاظت و ترویج پایداری مالی باشگاه‌ها و اطمینان از تصمیم‌گیری‌های مالی معقول

مقاومت مالی سیستمیک: اطمینان از مدیریت مناسب ریسک‌های سیستمیک و مسائل ساختاری مانند توزیع درآمد در سراسر هرم فوتبال.

حفاظت از میراث: حفاظت از ویژگی‌های سنتی فوتبال انگلیس که برای هواداران و جوامع محلی باشگاه‌ها اهمیت دارد.

یوفا، نگران است که این نهاد نظارتی ممکن است به معنای دخالت دولت در اداره فوتبال باشد، که می‌تواند منجر به تحریم‌های شدید از جمله محرومیت از مسابقات یورو شود.این هشدار در حالی مطرح می‌شود که انگلیس و ایرلند قرار است میزبان مسابقات قهرمانی اروپا در سال ۲۰۲۸ باشند. یوفا هشدار داده است که هر گونه دخالت دولت می‌تواند منجر به محرومیت انگلیس از این مسابقات شود.

خیرونا – بارسلونا، دربی بزرگ کاتالونیا

بارسلونا در سفر کوتاه امروز عصر به استادی مونتیلیوی و بازی در دربی کاتالونیا مقابل خیرونا به دنبال حفظ رکورد پیروزی است. بلوگرانا با ۱۲ امتیاز از چهار بازی در صدر جدول قرار دارد اما خیرونا با هفت امتیاز تا قبل از بازی‌های این هفته پنجم بود.خیرونا ،چند روز با نخستین حضور در رقابت‌های اروپایی فاصله دارد و تیم سوم فصل قبل لالیگا نیم نگاهی هم به بازی با پاری سن ژرمن در فرانسه دارد هرچند قبل از آن متوجه بازی با تیم روی فرم بارسلونا است. خیرونا در تابستان تغییرات زیادی داشت و شروعش در این فصل لالیگا در حد انتظار نبود، بعد از تساوی یک بر یک مقابل رئال بتیس، با سه گل به اتلتیکومادرید باختند. اما تیم میچل در خانه ۴ بر صفر اوساسونا را در هم کوبید و با گل‌های ایوان مارتین و آبل رویس در زمین سویا به پیروزی رسید. حالا هم اگرچه نسبت به بارسلونا دست پایین دارند، اما امیدوار به حماسه فصل قبل هستند که برابر این تیم دبل کردند.بارسلونا در فصل آخر ژاوی دست خالی ماند و حالا فشار مضاعفی روی هانسی فلیک در اولین فصل کارش در این باشگاه وجود دارد. هواداران خوشبین هستند چون تیم بعد از سه برد ۲ بر یک مقابل والنسیا، اتلتیک بیلبائو و رایو وایکانو با هفت گل مقابل رئال وایادولید به برتری رسید که در آن رافینیا هت‌تریک کرد.با احتساب فصل قبل، بارسلونا هشت برد متوالی داشته. اما از این هراس دارد که آخرین باختش به زمین خیرونا مربوط می‌شود. قبل از آن بازی، بارسلونا سه دیدارش در لیگ در زمین خیرونا را برده بود از جمله در ژانویه ۲۰۲۳ که با گل پدری به پیروزی رسیدند. خیرونا ،دو مصدوم خود، ریکاردو آرترو و جاستین را در اختیار ندارد اما اوریل رومئو نمی‌تواند مقابل تیم اصلی‌اش بازی کند به دلیل بندی که در قرارداد قرضی این بازیکن گنجانده شده است. یانخل اررا به دلیل مصدومیت نتوانست تیم ملی ونزوئلا را همراهی کند اما انتظار می‌رود مقابل بارسا به میدان برود. آرنوت دانخوما بین دو نیمه بازی با سویا برای نخستین بار برای خیرونا بازی کرد و بازیکن قرضی ویارئال امیدوار است برای اولین بار در ترکیب اصلی تیم میچل قرار بگیرد. درباره میهمان، گاوی بعد از ۱۰ ماه به تمرین‌های بارسلونا برگشته اما در دسترس مربی نیست و مثل رونالد آرائوخو، آندریاس کریستنسن، فرانکی دیونگ و مارک برنال بازی نمی‌کند. فرمین لوپس هم در جریان تمرین در تیم زیر ۲۱ سال اسپانیا دچار مصدومیت همسترینگ شده است. آنسو فاتی هم آماده بازی است اما بعید است در این بازی روی او ریسک کنند.

صد روز در ناپولی

آنتونیو کونته ،شروع سختی در نیمکت ناپولی داشت، شکست سنگینی در هفته اول خورد اما دو برد پیاپی به دست آورد و حالا بعد از ۱۰۰ روز حضور در ناپولی، کار مهم‌ترین عامل موفقیت برای او محسوب می‌شود.باخت ۳ بر صفر مقابل هلاس ورونا در هفته اول چیزی نبود که ناپولی از کونته انتظار داشت. اما کار این مربی نتیجه داده و تیم با پیروزی مقابل بولونیا و پارما جان گرفته است.کونته در آستانه بازی امشب در زمین کالیاری می‌گوید: «نه فقط در زمین، بلکه بیرون آن خیلی کار کردیم. به سختکوشی نیاز داریم و همینطور بودیم. من رضایت دارم، این صد روز مسیر ما را مشخص کرده است. می‌دانم چه چیز انتظارم را می‌کشد، توقعات را می‌دانم اما تنها سلاح من کار است.»این انتظارات نه فقط به خاطر نشستن روی نیمکت تیمی است که در دفاع از عنوان قهرمانی لیگ ایتالیا بسیار ضعیف بود بلکه به خاطر کسی است که با یوونتوس، اینترمیلان و چلسی قهرمانی لیگ را به دست آورده.کونته، ادامه می‌دهد: «فشار زیادی با خودم حمل می‌کنم، موفقیت‌های گذشته باعث می‌شود مردم انتظار داشته باشند در حالی که به هیچ عامل دیگری هم فکر نمی‌کنند. از مسئولیت فرار نمی‌کنم و از تیمم انتظار استمرار نتایج خوب دارم.»کونته، شاید دیگر گل‌های ویکتور اوسیمن را نداشته باشد چون مهاجم نیجریه‌ای ناراضی به صورت قرضی به گالاتاسرای رفت اما او روملو لوکاکو را دارد. این بلژیکی دو روز قبل از آخرین بازی به تیم ملحق شد و در برد مقابل پارما به عنوان یار ذخیره به زمین آمد و گل زد. حالا شاید مقابل کالیاری در ترکیب اصلی باشد.کونته می‌گوید: «از تعطیلات بازی‌های ملی نهایت بهره را برد تا سطح فیزیکی و فنی‌اش را بالا ببرد. او فوق‌العاده متعهد است و از همه جهت پیشرفت کرده، درباره حضور او در ترکیب اصلی تصمیم می‌گیرم.»کونته همچنین باید درباره خویچا کواراتسخلیا هم تصمیم بگیرد که در جریان بازی برای گرجستان مچ پایش ضربه خورد. دو هافبک اسکاتلندی در روز آخر به ناپولی اضافه شده‌اند، اسکات مک تأمینای و بیلی گیلمور که دست کونته را در خط میانی باز می‌گذارد.مربی ۵۵ ساله گفت: «در دوران حضور در لیگ برتر این دو را به عنوان رقیب خیلی خوب شناختم، آنها سطح تیم را بالا می‌برند و در تیم رقابت ایجاد می‌کنند. باید به مرور تیمی رقابتی درست کنیم که جای هیچ کس در ترکیب تضمین شده نباشد.»

نتایج هفته چهارم لیگ برتر فوتبال

هفته چهارم لیگ برتر فوتبال امشب با سه دیدار پیگیری شد که چادرملو اردکان با یک گل از سد نساجی گذشت. به گزارش ایسنا، دراین  بازی‌ها، فولاد و خیبر امتیازات را تقسیم کردند، چادرملو اردکان از نساجی مازندران میزبانی کرد که این دیدار با ۲۰ دقیقه تاخیر آغاز شد و در نهایت یزدی‌ها در اولین میزبانی در شهر خود، اولین برد در لیگ برتر را جشن گرفتند.آلومینیوم اراک نیز به مصاف هوادار رفت که این بازی با تساوی بدون گل به اتمام رسید، این دیدار هم که قرار بود از ساعت ۱۹ شروع شود به دلیل دیر رسیدن دوربین‌های صدا و سیما با ۳۰ دقیقه تاخیر شروع شد. سپاهان با یک گل ملوان را شکست داد تا با چهار برد درصدر جدول قرار بگیرد. شمس آذر قزوین برابر استقلال خوزستان با نتیجه دو بر دو متوقف شد و تراکتور با یک گل مغلوب ذوب آهن شد.

نتایج رقابت‌های برگزار شده :

چادرملو اردکان ۱ – ۰ نساجی مازندران 

گلزن: هادی حبیبی نژاد ۵۴

رتبه چادرملو: ۱۲

رتبه نساجی: ۱۶

آلومینیوم اراک ۰ – ۰ هوادار تهران

رتبه آلومینیوم: ۱۳

رتبه هوادار: ۱۵

فولاد خوزستان ۱ – ۱ خیبر خرم آباد 

گلزنان: علی‌اصغر اعرابی (۹) برای فولاد و محمدطاها طباطبایی برای خیبر ۷۱

رتبه فولاد: ۹ 

رتبه خیبر: ۷

پیروزی یونایتد در سنت‌مری

منچستر یونایتد توانست در هفته چهارم لیگ برتر به مسیر پیروزی بازگردد و ساوتهمپتون را با ۳ گل شکست دهد. در هفته چهارم رقابت‌های لیگ برتر انگلیس ساوتهمپتون در خانه به دیدار منچستریونایتد رفت و با ۳ گل شکست خورد. بعد از آن که اونانا توانست پنالتی کمرون آرچررا مهار کند، یونایتد هجومی ظاهر شد و ماتیاس دلیخت هلندی با ضربه سر دروازه آرون رمزدیل را باز کرد.در ادامه نوبت به مارکوس رشفورد رسید تا نخستین گلش را در این فصل به ثمر برساند و دروازه ساوتهمپتون میزبان را برای بار دوم باز کند. الخاندرو گارناچو نیز در وقت‌های اضافی و در ثانیه پایانی گل سوم را به ثمر رساند. این دیدار در نهایت با برتری ۳  بر صفر یونایتد به پایان رسید.

دیدار تیم‌های بورنموث و چلسی از هفته چهارم رقابت‌های فوتبال لیگ برتر انگلیس در ورزشگاه دین کورت با قضاوت آنتونی تیلور برگزار شد و در نهایت این بازی با برتری یک بر صفر چلسی به پایان رسید.تیم فوتبال چلسی قبل از شروع بازی‌های لیگ بازیکنان زیادی جذب کرد و در حال‌حاضر هم با گذشت ۳ هفته از مسابقات لیگ انگلیس توانسته یک برد، یک تساوی و یک باخت با ۴ امتیاز در رده یازدهم قرار دارد.در نیمه اول دو تیم نتوانستند موقعیتی روی دروازه‌های یکدیگر ایجاد کنند و بازی در نیمه اول با تساوی به پایان رسید. در نیمه دوم در دقیقه ۸۶ کریستوفر انکونکو بازیکن تعویضی آبی‌های لندن توانست اولین گل تیمش را به ثمر برساند تا خیال هواداران چلسی راحت شود. در نهایت بازی به سود چلسی به اتمام رسید.چلسی با این برد ۷ امتیازی شد و در رده هفتم قرار گرفت و بورنموث هم با این شکست ۵ امتیازی ماند و در رده یازدهم ایستاد.

تیر دروازه یار دوازدهم مادریدی‌ها

رئال مادرید در هفته پنجم لالیگا در آنوئتا به یک پیروزی سخت و ارزشمند رسید. رئال مادرید در ورزشگاه آنوئتا میهمان رئال سوسیه‌داد بود و در نهایت با ۲ پنالتی وینیسیوس و ام‌باپه به برتری ۲ بر صفر رسید.در این بازی کورتوآ با چند مهار زیبا مانع از گلزنی بازیکنان میزبان شد و تیر دروازه میهمان ۳ مرتبه به لرزه درآمد. رئال با این پیروزی ۱۱ امتیازی شد و با یک بازی بیش‌تر نسبت به بارسلونای صدرنشین در جایگاه دوم قرار گرفت.

پاریسی‌ها صدر را از مارسی پس گرفتند!

پاری‌سن‌ژرمن با پیروزی قاطعانه مقابل برست توانست صدر جدول را از تیم مارسی پس بگیرد. پاری‌سن‌ژرمن در چارچوب هفته چهارم لوشامپیونه در پارک دو پرنس میزبان برست بود و در نهایت با نتیجه ۳ بر یک به پیروزی رسید.
عثمان دمبله ۲ بار و فابیان رویز یک بار برای شاگردان انریکه گلزنی کردند تا پاریسی‌ها ۱۲ امتیازی شوند و بالاتر از مارسی ۱۰ امتیازی در رتبه نخست قرار بگیرند.

هم‌گروهی والیبال ایران با فیلیپین، تونس و مصر در قهرمانی جهان فیلیپین

والیبال ایران حریفان اش را در رقابت‌های قهرمانی جهان ۲۰۲۵ شناخت. مراسم قرعه‌کشی والیبال قهرمانی جهان ۲۰۲۵ برگزار شد و تیم‌های حاضر در این رقابت‌ها حریفان خود را شناختند. رقابت‌های والیبال قهرمانی جهان ۲۰۲۵ قرار است به میزبانی فیلیپین برگزار شود.بر این اساس تیم ملی والیبال ایران در این رقابت‌ها با تیم‌های فیلیپین، تونس و  مصر هم‌گروه شد.مسابقات والیبال قهرمانی جهان از ۱۲ تا ۲۸ سپتامبر سال آینده در فیلیپین برگزار می‌شود. این مسابقات برای اولین‌بار با فرمت تغییر یافته برگزار می‌شود و دو تیم برتر هر گروه به مرحله حذفی راه خواهند یافت.در مسابقات جهانی آتی دو تیم برای اولین‌بار در این مسابقات حضور خواهند داشت؛ فیلیپین میزبان و کلمبیا.

گروه‌بندی مسابقات به شرح زیر است:

گروه A: فیلیپین – تونس- مصر – ایران

گروه B: لهستان – رومانی- قطر- هلند

گروه C: فرانسه – کره جنوبی- فنلاند-  آرژانتین

گروه D: آمریکا – کلمبیا- پرتغال- کوبا

گروه E: اسلونی – شیلی- بلغارستان- آلمان

گروه F: ایتالیا – الجزایر- بلژیک- اوکراین

گروه G: ژاپن – لیبی- ترکیه- کانادا

گروه H: برزیل – چین- جمهوری چک- صربستان

در سال ۲۰۲۳، تقویم فدراسیون جهانی والیبال تغییر کرد و تصمیم بر این شد که مسابقات جهانی هر دو سال یک بار برگزار شود. 

https://akhbar-rooz.com/?p=250633 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x