چهارشنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۳

چهارشنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۳

اصابت یک موشک شلیک شده از یمن در منطقه‌ای خالی از سکنه در مرکز اسرائیل

ارتش اسرائیل روز یکشنبه ۱۵ سپتامبر اعلام کرد موشکی که از سمت یمن شلیک شده، به منطقه‌ای خالی از سکنه در مرکز اسرائیل سقوط کرده است. مسئولیت شلیک این موشک را که هیچ آسیبی در پی نداشته، تا کنون کسی بر عهده نگرفته است.

ارتش اسرائیل در بیانیه خود اعلام کرد: «یک موشک زمین به زمین در حال عبور از مرکز اسرائیل از سمت شرق شناسایی شد و سپس در یک منطقه خالی سقوط کرد.» این بیانیه افزود که «هیچ آسیبی گزارش نشده است.»

مسئولیت این حمله بلافاصله بر عهده گرفته نشد، اما شورشیان حوثی یمن که مورد حمایت جمهوری اسلامی هستند، تاکنون چندین حمله را علیه اسرائیل انجام داده‌اند و مدعی هستند که در راستای همبستگی با فلسطینی‌های نوار غزه عمل می‌کنند. 

ارتش اسرائیل در بیانیه‌ای که کمی بعد از بیانیه اول خود منتشر شد، تایید کرد که این موشک از یمن شلیک شده است. ارتش همچنین افزود: «انفجارهایی که در چند دقیقه اخیر شنیده شد ناشی از سیستم رهگیری (موشک‌ها) بود. نتیجه رهگیری در حال بررسی است.»

ارتش گفت که قبل از رسیدن این موشک، آژیر خطر در مرکز اسرائیل به صدا درآمد. به نوشته خبرگزاری فرانسه و به نقل از رسانه‌های اسرائیلی، به دنبال این شلیک بسیاری از مردم به پناهگاه‌های منطقه تل‌آویو هجوم بردند.

نیروهای امدادی اسرائیل در بیانیه‌ای گفتند که امدادگران به ۹ نفر که در جریان هجوم به پناهگاه به صورت سطحی زخمی شده بودند، رسیدگی کردند.

به گفته عکاس خبرگزاری فرانسه، پس از سقوط بخشی از موشک در مرکز اسرائیل، آتش نشانان اسرائیلی در حال خاموش کردن آتش در شهر لود دیده شدند.

در ماه ژوئیه گذشته، حوثی‌ها با یک هواپیمای بدون سرنشین به تل آویو حمله کردند، حمله‌ای که منجر به کشته شدن یک غیرنظامی اسرائیلی شد.

ارتش اسرائیل در پاسخ به این حمله ۲۰ ژوئیه بندر حدیده یمن را که تحت کنترل حوثی‌ها است، بمباران کرد. رهبر شورشیان یمنی پاسخ به این حمله را «حتمی» دانست.

شورشیان حوثی همچنین در ماه‌های گذشته کشتی‌هایی را که از نظر آن‌ها در ارتباط با اسرائیل، ایالات متحده یا بریتانیا بودند، در خلیج عدن و دریای سرخ هدف قرار داده‌اند.

https://akhbar-rooz.com/?p=250624 لينک کوتاه

3 2 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x