چهارشنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۳

چهارشنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۳

واژگون‌ شدن قایقی در کانال مانش جان دست‌کم هشت مهاجر دیگر را گرفت

بر اثر واژگون‌ شدن قایق گروهی دیگر از مهاجران غیر قانونی در کانال مانش، دست‌کم هشت نفر کشته شدند.

این حادثه، در نخستین ساعات یکشنبه ۲۵ شهریورماه اتفاق افتاد. این مهاجران قصد داشتند با قایق خود را از فرانسه به بریتانیا برسانند.

سیزدهم شهریورماه،‌ کمتر از دو هفته پیش، در حادثه‌ای مشابه، دوازده تن، از جمله شش کودک و یک زن باردار جان خود را از دست داده‌ بودند، واقعه‌ای که مرگبارترین حادثه از این نوع در سال ۲۰۲۴ به شمار می‌آید.

به گفته مقام‌های کشتیرانی و گاردهای ساحلی فرانسه و بریتانیا، در روزهای اخیر، تلاش مهاجران غیر قانونی برای عبور از این آب‌های سرد و خطرناک شدت گرفته و تنها ظرف ۲۴ ساعت منتهی به شنبه، ۲۰۰ تن از این مهاجران از قایق‌های کوچک نجات داده شده‌اند.

دولت‌های بریتانیا و فرانسه سال‌هاست که می‌خواهند جلو موج مهاجرانی را که با پرداخت هزاران یورو به قاچاق‌چیان تلاش می‌کنند با عبور از کانال مانش خود را به بریتانیا برسانند،‌ بگیرند.

در همین زمینه لندن بارها پاریس را به کم‌کاری و چشم‌پوشی از این اقدام‌های غیرقانونی متهم کرده‌ است، اتهامی که پاریس رد می‌کند.

به گفته مقام‌های بریتانیایی از آغاز سال جاری میلادی، حدود ۹ ماه پیش تاکنون، بیش از ۲۲ هزار مهاجر غیرقانونی از این راه خود را به این کشور رسانده‌اند.

بر اساس آمار‌های وزارت کشور بریتانیا، بسیاری از این مهاجران، شهروندان ایران، عراق، سوریه و افغانستان هستند.

https://akhbar-rooz.com/?p=250620 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x