چهارشنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۳

چهارشنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۳

زبان خدا، پدر قاتلی که فرزند کوئیر خود را به قتل رسانده بود، آزاد کرد! ووکاشین پاکروان

دستگاه قضایی حکومت ایران مردی که فرزند کوئیر خود را به خاطر بیان جنسیتی‌اش کشت پس از شش ماه از زندان آزاد کرد. طبق گزارش پایگاه خبری رکنا رییس دادگاه شعبه ۱۱۷ کیفری دو تبریز حکم آزادی پدر پارسا، نوجوان کوئیر را داد و او را بعد از شش ماه حبس، از زندان مرکزی تبریز آزاد کرد. 

این مرد بهمن سال ۱۴۰۲ در تبریز جان فرزند خود را به دلیل بیان جنسیتی و انتخاب‌های شخصی‌اش از جمله در رابطه جنسی، گرفت. پدر پارسا بعد از قتل فرزند ترنس‌جندرش خود را به پلیس معرفی کرده و دستگیر شد. پدر قاتل پس از بازداشت گفته: «معتاد بوده و به وضعیتی ناجور فرزند خود را در خیابان‌ها پیدا کرده است و او را به پزشک معرفی کرده و قرار بوده با گفتار درمانی روانی وی را درمان کند!»

در تمام گفته‌های قاتل مواردی مشاهده می‌کنیم که همگی نشان از تفکری میدهد که چهار دهه یا می‌شود با دقت گفت بیش از یک قرن است که در ایران گسترش یافته است اما جمهوری اسلامی ایران باغث تقویت بیش از پیش این گفتمان شده است! 

افراد کوئیر در چهار دهه اخیر همواره توسط سیستم جمهوری اسلامی ایران سرکوب شده‌اند و مورد نفرت‌پراکنی قرار گرفته‌اند و روزی نبوده که علیه این بخش جامعه دیگری‌سازی انجام ندهند! باشگاه‌ خبرنگاران جوان وابسته به بسیج دانشجویی و سپاه پاسداران همجنس‌گرایی را تفکر صهیونیستی اعلام میکند و خبرگزاری تابناک وابسته به محسن رضایی از اعضای برجسته تشخیص مصلحت نظام و سرکده سابق سپاه پاسداران همجنس‌گرایی را تفکری برای زدودن دین و گسترش شیطان اعلام کرده که توسط شیطان‌پرستان گسترش پیدا کرده است.

اما این نفرت‌پراکنی تنها به این موارد خلاصه نشده است و پا را فراتر هم میگذارند! محمد خاتمی که رییس‌جمهور اصلاحاتی و مدره رژیم بود که نزدیکی با غرب را دنبال می‌کرد در ایالات متحده از اعدام همجنس‌گرایان دفاع کرد!محمود احمدی‌نژاد دیگر رییس‌جمهور رژیم ایران در ایالات متحده ادعا کرد ما اصلا در ایران همجنسگرا نداریم! محمدجواد ظریف وزیر خارجه رژیم ایران از دولت حسن روحانی بود که در سوییس در مورد سرکوب همجنس‌گرایان گفت هر جامعه یک عرف دارد و عرف جامعه ایران این است و اقدامات خلاف عرف مجازات دارد! اما دفاع از حذف همجنس‌گرایان اینجا تمام نشد و ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور پیشین رژیم ایران در ملل متحد در مورد مبارزه با کوئیرها و همکاری با دولت‌های دیگر در این مورد سخن گفت تا ثابت کند که مبارزه با کوئیرها یک سیاست ثابت در تمام دولت‌های رژیم ایران است!

در ادامه این سیاست، در روز زن در تقویم رژیم ایران علی خامنه‌ای رهبر این رژیم که خود را زبان خدا نامیده است اعلام کرد که بنیان خانواده را برهم میزنند و باید با آن مخالف بود و گلایه کرد که چرا جهان به این سمت می‌رود که همجنس‌گرایان را بپذیرد!

همچنین سپاه پاسداران به تأسیس جنبش حلال‌زادگان با قرار دادن پرچم رنگین‌کمانی همجنس‌گرایان کنار اسرائیل و آمریکا در مراسم‌های حکومتی این را القا می‌کند همجنس‌گرایان همانند آمریکا و اسرائیل دشمن شماره یک رژیم ایران هستند و همزمان همین جنبش در تهران گردهمایی مبارزه با ازدواج همجنس‌گرایان در غرب را برگزار می‌کند و شعار جهاد علیه همجنسگرایان را سر می‌دهد!

تمام این موارد نشان میدهد که عامل اصلی خشونت علیه همجنسگرایان و جامعه کوئیر نه فرهنگ جامعه بلکه قوانین و ماهیت وجودی جمهوری اسلامی ایران است که باعث می‌شود نگاه کوئیرفوبیک در جامعه گسترش پیدا کند! چرا که به گفته کارل مارکس فیلسوف و تئوریسین سوسیالیست آلمانی عقاید هر جامعه، عقاید طبقه حاکمه است!

از همین رو عامل اصلی مرگ همجنس‌گرایان از تیرباران همجنس‌گرایان در شهر جهرم و سنگسار همجنس‌گرایان در دهه شصت تا اعدام همجنس‌گرایان در دهه هشتاد و قتل علیرضا فاضلی منفرد همجنس‌گرای عرب احوازی و قتل پارسا ترنسجندر تورک تبریزی تنها رژیم ایران است که با گسترش نفرت‌پراکنی و قوانین سرکوب، عامل این جنایات علیه کوئیرها است!

 از همین رو اعضای جامعه کوئیر باید بتوانند در این راستا با نقش مداخله‌گر خود در جنبش دموکراسی‌خواهی انجام دهند و با همکاری و ارتباط با سایر جنبش‌های اجتماعی و احزاب و الیت‌های سیاسی برابری‌خواه بتوانند در استقرار جامعه‌ای که حق و حقوق برابر برای همه از جمله جامعه کوئیر را تضمین کند نقش موثر خود را ایفا کنند و رهایی خود را با تلاش و مبارزه خود به دست بیاورند!

همچنین باید گفت اگر آزادی زنان به معنی آزادی جامعه است نباید فراموش کرد که آزادی جامعه ال‌جی‌بی‌تی‌+ نیز بخشی جدانشدنی از آزادی جامعه از تعصب، استثمار، مردسالاری و جنسیت‌زدگی است که باید متحدانه و سازمان‌یافته برای آن تلاش کرد

ووکاشین پاکروان 

https://akhbar-rooz.com/?p=250606 لينک کوتاه

3.3 4 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x