چهارشنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۳

چهارشنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۳

جنبش،انقلابی ژینا مهسا با مانیفست زن زندگی آزادی زنده است – بهروز اسدی

متن سخنرانی بهروز  اسدی  فعال سیاسی  و فعال حقوق  بشر در دومین سالگرد قتل حکومتی  ژینا مهسا امینی در فرانکفورت

سلام    
به شنبه های اعتراضی خودتون خوش آمدید .
۱۰۴ هفته در کف خیابون  این حضور پرشور شما پشتوانه و باعث دلگرمی  مردم  و بویژه مبارزین و خصوصا زندانیان سیاسی و عقیدتی درون  است .حضور ما در صحنه  خارج از کشور بسیار اهمیت داشته است و در آینده اهمیت آن در مبارزه علیه رژیم  پر اهمیت تر خواهد شد زیرا  حضور ما یعنی انعکاس  صدای مردم ایران.
دوسال پیش در چنین ایام  دختر ایران ژینا مهسا امینی به قتل رسید . بدنبال آن  حرکت های  اعتراضی عمیق از کلیه آحاد جامعه  ابراز شد. زنان صفوف اول اعتراضات  را تشکیل دادند و جنبش انقلابی مهسا جهانگیر شد .این جنبش با معنا که با مانیفست و اسم “زن زندگی آزادی ،   ژن ژیان آزادی” از آرامستان ایچی سقز زنان قهرمان سقزی فریاد زدند ، شناخته شده است و تا بر چیدن طومار این تبهکاران  خیزش مهسا با مانیفست زن زندگی آزادی آدامه خواهد داشت.
مهسا ژینا  نامش   مهد خیزش زن  زندگی   آزادی در سراسر ایران شد
مهسا ها  ارمیتا ها خواهان  سبک زندگی دیگر بودنند مقاومت   و  شرکت   آنان همچون نسل زد است  نگاه و  اعتراض و مقاومت آنان بویژه علیه حجاب اجباری  را هم چنان در اشگال  گوناگون  روزانه می‌توان  مشاهده  کرد..
ایدولوژی جمهوری اسلامی یعنی   اسلام سیاسی که دیگر جوابگوی نسل مهسا ها  وسارینا ها  و آرمیتا ها نیست. و نخواهد بود  خواسته های این جوانان   دیگر شما را پذیرا نیست  شما سرکوب را اختیار و جوانان مقاومت مدنی را .
با این خیزش  سراسری و مداوم نگاه  مردم  دنیا به مردم  ایران نگاه  رهایی و عدالت خواهی است.
حساب مردم ایران با این رژیم سرکوبگر  جدا است
  
باید به دنیا  و بویژه به  سیاستمداران  بفهماند که این رژیم  نماینده اکثریت مردم ایران نیست و با زور  سرکوب و زندان و اعدام  به حیات ننگین خودش ادامه میدهد‌ .
مردم ایران دیر زمانی است که در عمل و رفتار و کردار اشان از این رژیم تبهکار و دغلکار حقه باز، ریا کار   گذر کرده اند.
پس  می‌گوییم
مماشات با این  رژیم  ترور تحت” دیالوگ  انتقادی” نکنید!
دولت بی،دولت   حکومت بی حکومت  نماینده مردم بی نماینده
زیرا   
شرایط  برای  زندگی،عادی در جامعه سختر و طاقت فرسا  شده است و هیچگونه روزنه امیدی در مورد بهبودی وضعیت معیشتی و محیط،زیستی و امتیتی مردم با این نظام میسر نیست .
سرکوب بی‌رحمانه ادامه دارد چه جان ها که گرفته نشد و چه چه چشمها برای آزادی کور نشد زندان ها پر تر از قبل شدند و چرخه خشونت و کشتار و اعدام  که  از بدو پیداش این نظام  از مدرسه رفاه  موجود بوده است ،اکنون به اوج خود رسیده است. بیش از ۲۰ هزار زندانی  سیاسی و عقیدتی در دوسال گذشته بیش از ۸۳۰ در سال گذشته میلادی و امسال تاکنون بیش از ۴۰۰ نفر  اعدامی .
صدور احکام شنیع و غیر قانونی  بیان ترس رژیم است ‌
هموطن امید  و روشنایی   را از دست ندهید از اعتصابات سراسری،کردستان پشتیبانی  کنید و از خویشاوندان دوستان و آشنایان خواستار پیوستن  به اعتصابات شوید . از اعتصابات   کارگران معلمان بازنشستگان   کادر پزشگی  و بویژه پرستاران شجاع و با شرف پشتیبانی بکنید در دفاع از مبارزات مدنی  نشان دهیم که ما با مردم درون  ایستاده ایم .
باید خواسته های بحق مردم ایران را  به هر طرق و روش و امکان بیان کنیم
باید فریاد بزنیم سپاه پاسداران  یک نهاد امنیتی و تروریستی است و باید درلیست  سازمان های تروریستی اروپا قرار  گیرد .
باید خواستار  حفاظت از جان ایرانیان در خارج از کشور شد  و از مسولین خواستار رسیدگی حقوقی و پیگرد قانونی  در مورد لابیگران و ماموران جمهوری اسلامی شد.
مراکز اسلامی بسته  شده جمهوری اسلامی در المان باید باز گشایی نشوند و بقیه زیر ساختار های آنان باید بسته شوند .
باید گفت اسلام سیاسی و افراط گرایی در جامعه ما جایی ندارد و این متعلق به نظام و حاکمیت جمهوری اسلامی است.
پناهجویان ایرانی  نباید به ایران برگرداننده شوند. باید خواستار پذیرش ایرانیان تحت تعقیب و آسیب دیدگان از محافل بین المللی شد .
باید به دنیا اعلان کرد ما خواهان جامعه ایرانی بدون اعدام و زندانی سیاسی وعقیدتی هستیم و با تمام قوا خواست نه به اعدام را  در هر مناسبتی مطرح نماییم . ‌ با دنیای غرب و بویژه به  اتحادیه اروپا باید گفت که کار عملی شما  برای آزادی زندانیان سیاسی و عقیدتی چه نتیجه ایی عملی و ملموس داشته است..
اما !اما ! انقلاب زن زندگی آغاز شده است و علیرغم پستی و بلندی ها مسیر خود را هرچند هم طولانی تا سرنگونی جمهوری،اسلامی  و رسیدن به آزادی دمکراسی و حرمت و کرامت انسانی ادامه خواهد یافت.
صدای مهسا و  آرمیتا و کیان ها  که دیگر در میان مانیستند  صدای توماج ها  و محمود مهرابی ها  نرگس محمدی ها شریفه محمدی بخشان عزیزی ها  فاطمه سپهری ها و زندانیان بی نام  باشیم   صدای نه به اعدام  باشیم  اما بدانیم  تا جمهوری،اسلامی بر مسند قدرت هست اعدام ها ادامه خواهد داشت.
صدای دادخواهان و عدالتخواهان علیه فراموشی.باشبم .
دست شما را برای ادامه  مبارزات  و شنبه ای اعتراضی جدا از مسلک و اندیشه  و گروه و دسته می فشاریم. اینده تنها  به دست توانای مردم ما  با ایجاد نهاد مدنی و اجتماعی و جنبش سیاسی بدون جمهوری اسلامی  رغم خواهد خورد .
با یک  دلنوشته از  احمد شاملو .سخنم را پایان میدهم
“روزی ما دوباره کبوترهایمان را پیدا خواهیم کرد
و مهربانی دست زیبایی را خواهد گرفت
روزی که کمترین سرود بوسه است.
و هر انسان
برای هر انسان برادری است.

روزی که دیگر درهای خانه شان را نمی بندند.
قفل
افسانه ای است
و قلب برای زندگی بس است.
روزی که معنای هر سخن دوست داشتن است”

… و چنین باد
  .نه می‌بخشیم  نه فراموش می‌کنیم
زن زندگی آزادی
متشکرم
بهروز اسدی
فرانکفورت ۱۴  سپتامبر ۲۰۲۴

https://akhbar-rooz.com/?p=250596 لينک کوتاه

1 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x