چهارشنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۳

چهارشنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۳

بیانیه “دادخواهان ایران” به مناسبت دومین سالگرد قتل حکومتی مهسا امینی و انقلاب “زن، زندگی، آزادی”

با فرا رسیدن دومین سالگرد قتل حکومتی مهسا ژینا امینی، رژیم اسلامی ایران بیش از هر زمان دیگری مضطرب و هراسان است. گزارش‌های اخیر کمیته حقیقت‌یاب و گزارشگر ویژه سازمان ملل درباره وضعیت فاجعه‌بار حقوق بشر در ایران، مقاومت مستمر زنان در برابر حجاب اجباری، اعتراضات معلمان، کارگران، پرستاران، کشاورزان، دامداران و دیگر اقشار جامعه، و همچنین فاش شدن داستان‌های فساد و اختلاس رهبران جمهوری اسلامی، این رژیم را به وحشت انداخته است. شجاعت فیلم‌سازان، ورزشکاران، هنرمندان، نویسندگان و دیگر گروه‌های اجتماعی که صدای اعتراض خود را بلند کرده‌اند، همچنان تهدیدی بزرگ برای رژیمی است که در تلاش برای ایجاد تفرقه و نفرت بین ماست. اما ما باید مقاومت کنیم و در برابر این ظلم و ستم ایستادگی کنیم.

انقلاب “زن، زندگی، آزادی” که با مرگ تراژیک مهسا آغاز شد، تنها یک شعار نیست؛ بلکه نقشه راهی است برای مبارزه با آپارتاید جنسیتی و تحقق آزادی، برابری و کرامت انسانی. این انقلاب، صدای زنان و مردانی است که در برابر سال‌ها ستم و سرکوب به پا خاسته‌اند و اکنون به نماد جهانی مقاومت در برابر ظلم تبدیل شده‌اند. زنان شجاع ما که در خیابان‌ها، زندان‌ها و هر جای دیگر با تمام وجود مبارزه می‌کنند، الهام‌بخش همه ما هستند و ما عزم خود را جزم کرده‌ایم تا با اتحاد و همبستگی این مسیر را ادامه دهیم.

در این مسیر، “خانواده‌های دادخواه” تحت فشارهای بسیاری از سوی رژیم جمهوری اسلامی قرار گرفته‌اند. ناهید شیرپیشه، منوچهر بختیاری، راحله رحیمی‌پور، مریم اکبری‌منفرد، علی‌ آدین زاده، ماشاالله کرمی، مینا سلطانی و ده‌ها تن دیگر از اعضای خانواده‌های قربانیان، تنها به جرم حق دادخواهی و رفتن به مزار عزیزان خود در زندان به سر می‌برند و یا تحت فشار های شدید امنیتی هستند. این بازداشت‌ها نشان‌دهنده تلاش رژیم برای خاموش کردن صدای دادخواهی و حقیقت‌طلبی است. اما ما و خانواده‌های دادخواه با ایستادگی و مقاومت، پیام می‌دهیم که نه زندان و نه هیچ سرکوب دیگری نمی‌تواند خواست ما برای کشف حقیقت, مجازات آمرین و عاملین و برقراری عدالت را از بین ببرد.

زندانیان سیاسی و خانواده‌های دادخواه، با وجود درد و اندوه جانکاه، با شجاعت و استقامت در برابر سرکوب و تهدیدهای رژیم ایستاده‌اند. مبارزه آنها برای دادخواهی و اجرای عدالت، نه تنها یاد و نام جانباختگان راه آزادی را زنده نگه می‌دارد، بلکه چشم‌انداز محاکمه و مجازات آمرین و عاملین این جنایات را تقویت می‌کند.

اکنون، با نزدیک شدن به این دومین سالگرد، ما تاکید می‌کنیم که “زن، زندگی، آزادی” الگوی ما برای حرکت به جلو است. ما به تمامی نهادهای بین‌المللی، حامیان حقوق بشر و دولت‌ها فراخوان می‌دهیم که در کنار مردم و زنان ایران بایستند و با بایکوت رژیم آپارتاید جنسیتی، آن را به زانو درآورند.

برای پیروزی نهایی، اعتصابات و اعتراضات سراسری، نه تنها یک گزینه، بلکه یک ضرورت انکارناپذیر است. ما عهد می‌بندیم که تا برچیدن ریشه ظلم و استبداد از پای نخواهیم نشست. در برابر هرگونه تهدید و سرکوب، از بازداشت و زندان تا شکنجه و اعدام، ما ایستادگی می‌کنیم.

ما در این دومین سالگرد، با قدرت و قاطعیت اعلام می‌کنیم که انقلاب “زن، زندگی، آزادی” تا تحقق آرمان‌های خود ادامه خواهد یافت.

“دادخواهان ایران”

https://akhbar-rooz.com/?p=250594 لينک کوتاه

5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x