چهارشنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۳

چهارشنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۳

بیانیه شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران در‌ اعتراض به تداوم حبس ظالمانه‌ی هاشم خواستار و جواد لعل‌محمدی

بگسترد گرد جهان داد را
بکند از زمین بیخ بیداد را

به نام خداوند جان و خرد!

آقای مهندس هاشم خواستار و آقای جواد لعل‌محمدی نام‌هایی آشنا برای کنشگران صنفی ایران هستند. آقای هاشم خواستار سالهاست وجود شریف و صدیقش به مقاومت و مبارزه‌ای صادقانه گره خورده است. این معلم مبارز طی چهار دهه اخیر دوره‌ای نبوده است که تجربه زندان و محرومیت را از سر نگذرانیده باشد. هر اندازه که فشارها و محرومیت‌ها و سختی‌ها بر او و خانواده دردمند او بیشتر شده، آرمان‌های بلنداخلاقی و انسانی این معلم پیشکسوت در راه تعالی اخلاقی جامعه و سیاست و حکومت و اجتماع و آموزش فزونی یافته است.

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران، با ارج نهادن به سالها مقاومت و شجاعت و صداقت جناب مهندس هاشم خواستار و خانواده‌ی محترم ایشان و همراه دیرین ایشان جناب آقای لعل‌محمدی اطمینان دارد که مردم قدر شناس، جامعه‌ی معلمان و کارگران، فعالان حقوق بشر، فعالان سیاسی و مدنی و دیگر اقشار مختلف این سرزمین، نه تنها قدردران این مبارزات پیوسته هستند، بلکه برآنند که این استمرار صادقانه و مجدانه ایشان در مسیر مبارزه مسالمت‌آمیز و مستحکم، بی‌تردید نام بلند جناب آقای خواستار او را به یکی از الگوهای برجسته مبارزه مدنی در تاریخ ایران مبدل ساخته است.

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران، از دست‌اندرکاران قضایی به ویژه دادستانی مشهد انتظار دارند با توجه به بیش از ۵ سال زندان بدون مرخصی آقای خواستار که در دهه هفتاد زندگی است و انواع بیماری‌های جسمی را صبورانه به دوش می‌کشد و مشکلات مشابهی که دامن‌گیر جناب آقای لعل‌محمدی ست، با فراهم آوردن شرایط آزادی این معلمان آزاده، امید و نشاط را به عموم  جامعه ایران و به ویژه جامعه معلمان ایران به ارمغان آورند. دردناک است که در دنیای امروز و در گوشه و کنار این جهان، انسان‌هایی به خاطر ابراز عقیده و فعالیت صنفی، محرومیت‌هایی چون زندان را متحمل شوند. مهندس هاشم خواستار سالهاست که به رغم بیماری‌های متعدد، همچنان در زندان وکیل‌آباد مشهد زندانی است، پس شایسته است با فراهم آوردن تمهیدات آزادی ایشان، به نگرانی‌های پیوسته خانواده درد‌کشیده‌ی ایشان و جناب آقای لعل‌محمدی پایان داده و شور و نشاط را به جامعه ایران به ویژه جامعه فرهنگیان دمیده شود.

شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان ایران

https://akhbar-rooz.com/?p=250562 لينک کوتاه

5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x